مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان از تدوین بسته بیمه سلامت برای ۷۷ میلیون ایرانی با سرانه ۲۴ هزار تومان برای سال ۹۴ خبر داد و گفت: در آینده ارائه خدمات متعدد از جمله دریافت گذرنامه، ازدواج و موارد دیگر منوط به داشتن بیمه خواهد بود.
کد خبر: ۶۶۲۸۸۴
شرایط ازدواج و دریافت گذرنامه تغییر می‌کند

جام جم سرا: انوشیروان محسنی بندپی مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان در گفت‌وگوی ویژه خبری از شبکه دو درباره آخرین وضعیت بیمه کردن مردم بخصوص آنها که فاقد بیمه هستند، اظهار داشت: بنده در کلام نخست از ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت توسط رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم و آمادگی کامل بیمه سلامت ایرانیان را برای اجرای بند بند این سیاست‌ها را اعلام می‌کنم.
وی با اشاره به برنامه‌های دولت آقای روحانی و وزیر رفاه مبنی بر پوشش بیمه همگانی اظهار داشت: آحادی از مردم در کشور هستند که زندگی می‌کنند که به دلیل کمبود درآمد و نداشتن اطلاعات تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند در حالیکه از سال 73 بر اساس قانون باید همه تحت پوشش یک بیمه واحد در می‌آمدند که این کار در سال نخست دولت را مکلف به این کار کرده بود. بر این اساس با توجه به بند الف ماده 38 قانون اساسی به منظور دسترسی فراگیر افراد به بیمه، دسترسی فراگیر به بیمه، نظام عادلانه پرداخت و همچنین کاهش پرداختی از جیب مردم باید یک بیمه واحد در کشور ایجاد شود که قول آن را نیز آقای روحانی در وعده‌های انتخاباتی داده بود.
محسنی بندپی ادامه داد: هدف از ایجاد یک بیمه واحد آن است که افراد کم درآمد و بیکار که دارای بیمه نیستند و 80 درصد کسانی هم که بیمه ندارند از این قشر بوده و حاشیه‌نشین شهرها هستند دارای بیمه شوند. بر این اساس برطبق ابلاغیه بند 9 سیاست‌های کلی سلامت که توسط رهبری اعلام شد هزینه‌های سلامت فلاکت‌بار باید کاهش یابد بر این اساس تمام ایرانیان باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و این در حالی است که در آمریکا هنوز 40 میلیون نفر فاقد بیمه هستند و مسلماً این کار در ایران کار بزرگی است.
مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان در پاسخ به این پرسش که شرایط اهدای این بیمه به چه صورت است عنوان کرد: شرط مهم آن است که افراد فاقد هیچگونه بیمه‌ای باشند. هویت ایرانی داشته باشند، دارای کارت ملی باشند و هیچ بیمه دیگری از جمله کمیته امداد، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و یا حتی بیمه سلامت نداشته باشند.


افراد فاقد بیمه به سایت بیمه سلامت مراجعه کنند
محسنی بندپی در پاسخ به این پرسش که از چه تاریخی افراد می‌توانند برای ثبت نام دریافت بیمه سلامت ایرانیان اقدام کنند، گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت bimesalamat.ir اطلاعات خود را ثبت کنند و ما نیز با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر لیست و اطلاعات مربوطه را تهیه می‌کنیم و از اول اردیبهشت‌ماه پس از پایان ثبت‌نام هدفمندی یارانه‌ها فرآیند مراجعه افراد به پیشخوان‌های دولت برای دریافت دفترچه سلامت آغاز می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه سهم پرداختی مردم پس از پوشش بیمه سلامت چه مقدار است، گفت: پیشنهاد ما دو بند بود که در ستاد هدفمندی یارانه‌ها مصوب شد و بر اساس پیشنهاد بیمه سلامت ایرانیان روستائیان و افرادی که در مناطق زیر 20 هزار نفر زندگی می‌کنند که بالغ بر 23 میلیون نفر هستند بیمه آنان رایگان صورت می‌پذیرد بر این اساس افراد حاشیه شهرها نیز که بیمه ندارند، بیمه رایگان دریافت می‌کنند. همچنین کسانی که از یارانه انصراف می‌دهند آنها نیز می‌توانند از بیمه رایگان سلامت برخوردار شوند بنابراین هیچ فرقی بین کسانی که یارانه می‌گیرند و کسانی که انصراف از یارانه می‌دهند ولی فاقد بیمه هستند در دریافت این دفترچه‌های بیمه سلامت ایرانیان ندارند.
مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان تصریح کرد: این بیمه با بیمه‌های دیگر فرقی نمی‌کند ولی برای روستائیان پوشش کامل‌تری دارد زیرا در این مناطق نظام ارجاع و پزشک خانواده توسط وزارت بهداشت اجرا می‌شود و افراد دارای دفترچه در روستاها فقط هزینه 5 درصد هزینه‌های درمان را می‌پردازند ولی کارکنان و افرادی در شهرها زندگی می‌کنند در صورت داشتن این دفترچه در زمان بستری 10 درصد برای هزینه‌های ملزومات پزشکی (استندقلب)، لنز چشم و موارد دیگر پرداخت خواهند کرد تا دیگر این افراد برای تهیه ملزومات پزشکی به بیرون بیمارستان ارجاع داده نشود که این مسئله یکی از اهداف مهم مرحله دوم هدفمندکردن یارانه‌ها بود تا بیماران تمام نیازهای خودشان را در بیمارستان دریافت کنند.


روستاییان 5 درصد هزینه درمان پرداخت خواهند کرد
محسنی بندپی در پاسخ به این پرسش که چه خدماتی این دفترچه بیمه سلامت ایرانیان به مردم می‌دهد، عنوان کرد: این بیمه مطابق بیمه روستایی، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر و کارکنان است و امسال با توجه به منابعی که از فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و اعتباراتی که پرداخت شده است مسلما هزینه کمتر مردم از جیب خود برای درمان در بیمارستان‌ها پرداخت می‌کنند و بیمار در بیمارستان‌های دولتی دیگر برای تهیه ملزومات پزشکی به بیرون ارجاع داده نمی‌شود و حداکثر بیش از 10 درصد هزینه نمی‌پردازد و در بخش‌های سرپایی نیز فقط 30 درصد را پرداخت می‌کند و کارکنان نیز در بخش‌های بستری 10 درصد می‌پردازند و در نهایت بیمه‌شدگان روستایی 5 درصد را پرداخت می‌کنند.


حمایت از 60 هزار بیمار خاص در کشور
وی در پاسخ به این پرسش که آیا بیمه سلامت ایرانیان باعث می‌شود برخی خدمات رایگان شود به خصوص اینکه سازمان تامین اجتماعی برخی داروهای بیماران خاص را رایگان کرد، گفت: ما در کشور 60 هزار بیمار خاص داریم و سعی کرده‌ایم اقلام دارویی آنان را پوشش مناسب و حتی رایگان دهیم بنابراین افراد دارای دفترچه بیمه سلامت صددرصد پوشش حمایتی از آنان به خصوص بیماران خاص صورت می‌پذیرد.
محسنی بندپی در پاسخ به سوال دیگری که مرتبط با پوشش بیمه سلامت بود، عنوان کرد: بر این اساس سازمان غذا دارو 2 هزار میلیارد اعتبار در این حوزه تعریف کرده است که با هم‌اندیشی در تلاشیم تا لیست دارویی بیماران صعب‌العلاج که داروهای آنها گران است به صورتی تهیه شود که فرانشیز بیماران را کمتر کنیم همانطور که در سال 92، 9 قلم داروی نازایی 50 درصد کاهش قیمت داشت و توانستیم 270 قلم داروی بیماران صعب‌العلاج پوشش 70 تا 90 درصدی دهیم به طوری که بعضا بیمار بین 10 تا 20 درصد از هزینه آن را پرداخت کرد بر این اساس در تلاشیم تا آخر اردیبهشت ماه لیست جدیدی از داروها را که بیمار هزینه کمتری را پرداخت کند آماده کنیم.


بیمه سلامت یک بیمه بهداشتی است تا بیمه درمانی
مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این بیمه مبنای بازنشستگی نیز دارد، عنوان کرد: این بیمه یک بیمه سلامت است و حتی درمانی نیز تعریف نمی‌شود و ما برای نخستین بار به سمت بیمه بهداشتی پیش رفتیم از جمله آنکه 5 خدمت دندانپزشکی بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه از جمله آموزش مسواک‌زدن، نخ دندان، افزایش فلورایدتراپی و جلوگیری از پوسیدگی در پوشش بیمه درآمده است. بنابراین در این بیمه به سمت پیشگیری و آموزش که همان نگاه سلامت‌محور است پیش رفته‌ایم و از درمان محوری فاصله گرفته‌ایم زیرا اگر اولویت را به پیشگیری بدهیم از هزینه‌های طاقت‌فرسای درمانی کاهش پیدا می‌کند.
محسنی بندپی در پاسخ به این سؤال که دولت از کجا این هزینه پوشش بیمه‌ای را تامین می‌کند، عنوان کرد: قسمت نخست آن از فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها است که 800 میلیارد تومان تامین اعتبار صورت می‌پذیرد که بتوان 5 تا 6 میلیون نفر و حتی تا رقم 8 میلیون نفر بیمه کنیم و این بیمه کردن بیمه متوقف نشود تا بتوانیم همه جامعه را در آینده نزدیک تحت پوشش بیمه قرار دهیم. البته این کار با همکاری خوب مردم نیز صورت می‌پذیرد که در ثبت‌نام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها انصراف داده‌اند.
وی عنوان کرد: سلامت از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است که در دوره انتخابات نیز وعده یک بیمه قوی را داده بودند و همه سعی می‌کنیم مردم و بیماران را از شرایط دغدغه خارج کنیم و به آنان اطمینان بدهیم که اگر کسی دچار بیماری شود بجز بیماری هزینه دیگر و رنج مضاعف دیگری نداشته باشد.


4،6 درصد تهرانی به دلیل هزینه‌های درمان لوازم منزل خود را فروختند
محسنی بندپی در پاسخ به این سؤال که انصراف دهندگان از فاز دوم یارانه‌ها چه سهمی در این حرکت جهادی دارند، عنوان کرد: بسیار زیاد است، اگر همکاری و همفکری داشته باشیم این کار میسر می‌شود همانطور که در تمام دنیا برای سلامت از سهم عمومی هزینه می‌شود و در دیگر کشورها نقش مالیات در بودجه عمومی برای سلامت بسیار مهم است تا هزینه پرداخت از جیب مردم کمتر شود. در همین تهران بر اساس آمارها 4.6 درصد بر اثر بیماری‌ها و هزینه‌های فلاکت بار مجبور شدند لوازم زندگی خود را بفروشند. بنابراین کاری که برنامه‌ریزی شده است بر این منوال است که شرایطی را برقرار کنیم که کسانی که تملک مالی دارند از یارانه‌ها انصراف دهند و مطمئن باشند این مبلغ در جایی هزینه می‌شود که خودشان برای کمک به نیازمندان علاقه‌مند بودند، همانطور که خیرین برای کمک و ساخت بیمارستان‌ها کمک می‌کنند.
وی ادامه داد: بر این اساس قبل از شروع فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها کار ما نیز شروع شد به طوریکه ما برای بیمه کسانی که فاقد بیمه هستند شروع به کار کردیم و وزارت بهداشت نیز بیمارستان خود را برای ارائه خدمات به مردم آماده کرد تا مردم دیگر برای تهیه لوازم و ملزومات پزشکی به بیرون از بیمارستان‌ها مراجعه نکنند. همانطور به کسانی که از یارانه انصراف بدهند کارت همیار میهن اهدا می‌شود. بنابراین این مواردی که عنوان کردم یک شلیک به هدف مناسب است.
وی در پاسخ به این پرسش که تعامل شما با سازمان‌های دیگر به چه صورت است، بیان داشت: تعامل دو وزیر بهداشت و رفاه بسیار خوب است جلسات مشترکی دارند برای اولین بار 5 جلسه شورای بیمه تشکیل شد و هیچ مسئله لاینحلی نداشتیم. دو وزیر به صورت مناسب با همدیگر همکاری می‌کنند و شرایط به صورتی پیش می‌رود که کارها زودتر از پیش‌بینی‌ها محقق شود بنابراین هم‌اندیشی، همفکری و هماهنگی وجود دارد. ما که بیمه سلامت هستیم خریدار خدمت به حساب می‌آییم و وزارت بهداشت نیز ارائه کننده خدمت است که تاکنون 5 تا 6 جلسه با وزارت بهداشت جلسه داشتیم تا تمام عوامل حاشیه‌ساز برطرف شود تا مردم بتوانند خدمات را با استاندارد و با کیفیت‌تر دریافت کنند ما نیز نظام مالی خود را ارتقاء می‌دهیم.


بسته خدمتی با وزارت بهداشت؛ مدیریت مالی با بیمه
محسنی بندپی در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت باید در این زمینه چه کمکی کند، گفت: تولیت نظام سلامت در اختیار وزارت بهداشت است همانطور که در ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و ارائه بستر خدمتی به وزارت بهداشت داده شده است ولی مدیریت مالی باید توسط بیمه صورت پذیرد بنابراین وزارت بهداشت باید بسته خدمتی را بر اساس سیاستگذاری که دارد ارائه کند تا این 6 تا 7 میلیون نفر از افرادی که بیمه می‌شوند بر اساس بسته خدمتی وزارت بهداشت و در راستای نظام ارجاع و پزشک خانواده خدمت دریافت کند.


تعرفه‌های دولتی نزدیک به خدمت تمام شده
مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان درباره تعرفه‌ها ادامه داد: خوشبختانه تعرفه‌های دولتی نزدیک به خدمت تمام شده تعیین شده است بر این اساس ما باید وزارت بهداشت را کمک کنیم.
وی درباره اینکه بیمه‌ها چقدر به وزارت بهداشت بدهکار هستندف عنوان کرد: بدهی‌ها تا آخر بهمن به بیمارستان‌ها پرداخت شده است بر این اساس دولت آقای روحانی در 28 اسفند 7 هزار و 500 میلیون تومان بابت بدهی بیمارستان‌ها پرداخت کرد که برای اولین بار درصد بدهی‌ها تا این حد کاهش یافت.
محسنی بندپی در پاسخ به این سؤال که آیا مدیریت منابع باید در اختیار نظام بیمه باید باشد، گفت: مدیریت منابع باید در اختیار نظام بیمه باشد. در ابلاغیه سیاست‌های کلی سلامت نیز این مسئله آمده است ولی محوریت وزارت بهداشت است که باید بسته خدمتی را مشخص کنند و با تعامل شورای عالی بیمه قیمت‌گذاری و خرید خدمت توسط بیمه انجام شود که وزارت بهداشت نیز این مسئله را قبول دارد.


همه ایرانیان بیمه می‌شوند
وی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد افراد در کشور فاقد بیمه وجود دارند، گفت: آمار شفاف نیست. به صورت کلی طبق تحقیقاتی که انجام داده‌ایم 3 درصد از جمعیت روستائیانی که بالغ بر 23 میلیون نفر هستند یعنی 690 هزار نفر و همچنین در حاشیه شهرها 22 درصد فاقد بیمه هستند که جمع آن 10 تا 12 میلیون نفر می‌شود البته آمار دیگری نیز وجود دارد مبنی بر جمعیت 20 تا 30 هزار نفر برخی مناطق که 6 درصد آنان فاقد بیمه هستند که جمع آن یک میلیون نفر می‌شود که بر این اساس 2 آمار به دست می‌آید اول اینکه یا 7 تا 8 میلیون نفر بیمه نیستند و یا 10 تا 11 میلیون نفر فاقد بیمه هستند ولی این آمارها مهم نیست. مهم آن است کسانی که بیمه نیستند با همت دولت بتوانیم آنها را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.
مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان در ادامه پاسخ به سوال که آیا برای بیمه این 5 تا 6 میلیون نفر از این افراد که قرار است تا سال 94 همه آنهایی که فاقد بیمه هستند، تحت پوشش بیمه قرار گیرند، اولویت بندی وجود دارد، گفت: خیر، هیچ اولویتی در پوشش بیمه افراد فاقد بیمه وجود ندارد و اینکه کسی که زودتر ثبت‌نام کند زودتر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد، چنین چیزی وجود ندارد، از اول اردیبهشت ماه ارائه دفترچه‌های بیمه سلامت شروع می‌شود و در ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها یک مسئله تشویقی نیز در نظر گرفته‌اند مبنی بر اینکه تا آمار 5 تا 6 میلیون نفر که بیمه کردیم می‌توانیم یک تا دو میلیون نفر دیگر را تحت پوشش قرار دهیم که البته این کار بر اساس آیین‌نامه اجباری شدن بیمه صورت می‌پذیرد.


ارائه خدمات از جمله دریافت گذرنامه، ازدواج و موارد دیگر منوط به داشتن بیمه
محسنی بندپی درباره فرهنگ‌سازی بیمه به خصوص برای افرادی که علاقه‌ای برای پوشش بیمه ندارند، عنوان کرد: در پنجاهمین شورای عالی بیمه آیین‌نامه همگانی و اجباری برای پوشش احاد جامعه مصوب شد و یک هرم کنترلی نیز برای آن تعیین شد مثلا دانشجویان برای انتخاب واحد درسی در سال 93 و 94 باید دفترچه بیمه داشتند و یا دانش‌آموزان بعد از پایه سوم دبستان و برای ادامه تحصیل باید دفترچه بیمه داشته باشند و یا برای گذرنامه، ثبت ازدواج یا گرفتن شناسنامه باید افراد دارای بیمه باشند. بنابراین این روش نشان از مترقی بودن اسناد بالادستی و بر اساس تکالیف بیمه‌ای است که به اجرا در می‌آید تا همه ایرانیان از پوشش یک بیمه بهره‌مند شوند تا اگر دچار بیماری شوند به دلیل عدم بیمه مجبور نشوند به خاطر هزینه‌های فلاکت‌بار سلامت لوازم زندگی خود را بفروشند و بیماری‌های واگیر که ریشه آن را در کشور با کمک شبکه‌های بهداشتی از بین بردیم دوباره اپیدمی و رواج پیدا کند. البته این قانون در هیئت دولت است. اول پوشش بیمه ای را در نظر داریم و بعد این مفادی که اعلام کردم به صورت قانون درخواهد آمد.
دانشجویان رایگان بیمه می‌شوند
وی درباره پوشش بیمه‌ای دانشجویان نیز گفت: قبل از این برنامه‌هایی که عنوان شد دانشجویان مکلف شدند با پرداخت 15 درصد از حق بیمه بتوانند از دفترچه‌های بیمه بهره‌مند شوند ولی با شرایط کنونی پرداخت آن 15 درصد نیز منتفی است و آنها می‌توانند رایگان دفترچه بیمه دریافت کنند.


بیمه سلامت برای 77 میلیون ایرانی
وی با اشاره به اینکه برای سال 94 پیشنهاد داده‌آیم تمام منابع سلامت تجمیع شود گفت: بر این اساس یک بسته پایه سلامت برای 77 میلیون ایرانی تعریف کرده‌ایم که هیچ فرقی بین کارگر یا مشاغل دیگر ندارد و بر اساس محاسباتی که داشتیم سرانه هر ایرانی 24 هزار تومان می‌شود که سرانه خوبی است زیرا سرانه سال 93 ، 21 هزار تومان است در حالیکه سرانه هر روستایی 16 هزار تومان رسید بنابراین ما ساختارهای افقی را شروع کرده‌ایم ولی هنوز ساختار عمومی صورت نپذیرفته است اما وحدت نظر برای تجمیع صندوق‌ها وجود دارد ولی باید منابع یک کاسه شود.
محسنی بندپی در پاسخ به این پرسش که بر اساس صحبت‌های قبلی شما قرار بود تا یک ماه آینده که قول آن را از 5 ماه پیش داده بودید صندوق‌های بیمه تجمیع شوند آیا امکانپذیر است عنوان کرد: مسلماً این کار یعنی تجمیع صندوق‌های بیمه تا یک ماه دیگر صورت نمی‌پذیرد ولی بر اساس بند 7 ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت هماهنگی آن در مجلس قانونگذار بایدصورت پذیرد و این اقدام به معنای آن است که ما نیازمند تجمیع منابع هستیم تا بعد اقدام ساختاری صورت پذیرد بنابراین ما آمادگی تشکیل کارگروهی در این زمینه داریم که وزارت بهداشت نیز این آمادگی را اعلام کرده پس بنابراین مجلس باید در این زمینه ورود پیدا کند.
وی در پاسخ به این سؤال که برای تجمیع صندوق‌های بیمه مقاومت‌هایی صورت می‌پذیرد، عنوان کرد: ما اگر به صورت درست تجمیع منابع داشته باشیم مسلما هیچ مقاومتی صورت نمی‌پذیرد. مثلا سازمان تامین اجتماعی و کارگران یا بانک مرکزی که منابع عمومی برای سیستم خدماتی آنان باید تعریف کنیم درست این کار صورت پذیرد هیچ مقاومتی نخواهند داشت. بیشتر اختلاف در تجمیع منابع صندوق‌ها است چون امروز کارگر 7 درصد می‌پردازد و روستائیان و کارگران 6 درصد پرداخت می‌کنند اگر منابع به صورت یک کاسه برای 77 میلیون نفر تعریف شود مسلما هیچ مقاومتی نخواهیم داشت.
محسنی بندپی در توضیح تاثیرات روند کنونی بیمه در نظام سلامت عنوان کرد: مهمترین دستاورد آن خواهد بود که مردم دیگر دغدغه ارائه خدمات مطلوب نخواهند داشت و خدمات نیز به سمت استاندارد پیش خواهد رفت. البته باید بسته خدماتی تعریف شود که این کار وظیفه وزارت بهداشت است تا خدمت به صورت کیفی و استاندارد بر اساس راهنماهای بالینی صورت پذیرد که این کار باعث کاهش پرداخت از جیب مردم خواهد شد زیرا در روند گذشته به سمتی پیش می‌رفتیم که مردم دیگر مجبور بودند همه هزینه‌های درمانی را از جیب بپردازند به طوریکه 70 تا 75 درصد از هزینه‌های درمانی را از جیب پرداختند ولی امرو زبه سمتی می‌‌رویم که مردم فقط 10 درصد هزینه بستری را پرداخت کنند.


روند حمایت پوشش بیمه‌ای اعتماد جامعه را افزایش می‌دهد
مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان ادامه داد: بر این اساس با ضابطه‌هایی که وزارت بهداشت مشخص خواهد کرد در دو ماه آینده قیمت تجهیزات پزشکی مشخص و تعیین می‌شود که این کار را سازمان غذا دارو برای ماه‌های آینده پیگیری می‌کند تا خدمات به صورت استاندارد به مردم با نظارت مطلوب صورت پذیرد تا وقتی یک بیمار دچار شکستگی می‌شود یا یک سالمند می‌خواهد مفصل مصنوعی برای خود بگذارد مجبور نباشد 5 تا 6 میلیون تومان پول پرداخت کند و یا کسی که می‌خواهد استنت قلبی بگذارد مجبور شود لوازم آن را از بیرون بیمارستان تهیه کند. بنابراین روند کنونی حمایت از پوشش بیمه‌ای یک اعتماد را در جامعه ایجاد می‌کند.
محسنی بندپی تصریح کرد: یکی از بزرگترین دستاوردها در این زمینه آن است که خانواده‌ها در زمان بیماری‌ دچار مشکلات روحی روانی نمی‌شوند مثلا یک زن نابارور جدا از مشکلی که دارد یک مشکل روحی نیز پیدا می‌کنند بنابراین این پوشش‌های حمایتی حداقل باعث می‌شود مساعدتی صورت پذیرد که مردم نگران مشکل دومی نباشد.


یک ریال نادرست هزینه نمی‌شود
مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان در پایان خاطرنشان کرد: بنده از آقای رئیس جمهور تشکر می‌کنم که به حوزه سلامت توجه ویژه‌ای دارند، البته این کار بسیار سنگین است ولی مردم مطمئن باشند بر اساس مصوبات و برنامه‌هایی که داریم منابع مالی مردم حتی یک ریال آن نیز نادرست هزینه نخواهد شد.|شفاآنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
۰
۰
برای گواهینامه و ازدواج باید آزمایش دقیق اعتیاد انجام شود تا از مشكلات بعدی پیشگیری شود مگر ازدواج موقت
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
۰
۰
دولت محترم بیماران اعصاب و روان را نیز جزو بیماری های خاص به حساب آورد. زیرا این بیماری ها مادام العمر بوده و اكثر این افراد توان كار كردن خود را از دست می دهند و خانواده های بسیاری به دلیل این هزینه ها از هم می پاشند. و این هزینه ها علاوه بر عذابی است كه خانواده این بیماران متحمل می شوند.

نیازمندی ها