صوفی در اختتامیه جشنواره رادیو خبر داد:

تولید بیش از ۱۲۰۰ عنوان برنامه رادیویی

محمد حسین صوفی معاون صدای رادیو از پوستر سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا رونمایی کرد.
کد خبر: ۶۶۲۳۷۵
رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو

از پوستر سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا با حضور "محمد حسین صوفی" معاون صدا، "علی اکبر خدابخش" دبیر کمیته‌ی این جشنواره و نیز با حضور بهروز رضوی نژاد در سالن معاونت صدا رونمایی شد.

محمد حسین صوفی معاون صدا ضمن تبریک سال نو و تشکر از همه‌ی اهالی رسانه که نهایت تلاش خود را در سال 92 برای اطلاع رسانی و بررسی برنامه‌های رادیو داشتند، با اشاره به قرار گرفتن رادیو در آستانه‌ی هفتاد و چهار سالگی گفت: رادیو رسانه‌ی دیروز، امروز و فردا است. اگر با دقت نگاه کنیم، این حقیقت بیشتر آشکار می‌شود که رادیو توانسته به عنوان یک سپهر رسانه‌ای پویا و فعال در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و به خصوص در حوزه‌ی اطلاع رسانی در سطح جهان بدرخشد.

وی افزود: شکر خدا در سال‌های اخیر رسانه‌ی رادیو در مسیر پیشرفت رشد و توسعه‌ی بالایی قرار گرفت و در حال حاضر در شرایط فعال، پویا و رشد یافته به سر می‌برد.

صوفی تصریح کرد: برگزاری جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا از 20 تا 22 اردیبهشت سال جاری در ساختمان شهدای رادیو و نیز در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره گفت: هدف برگزاری این جشنواره کشف ایده‌های نو و خلاقانه است. در کنار این مراسم تکریم و بزرگداشت برنامه سازان و برگزیدگان متفکران و نخبگان برنامه سازی رادیویی نیز انجام می‌شود.

صوفی ادامه داد: توانمندی‌های برنامه سازان به دقت بررسی خواهد شد و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

معاون صدا با اشاره به باز اندیشی رادیو در پنجمین اجلاس جهانی صدا تصریح کرد: باز اندیشی رادیو هدف پنجمین اجلاس جهانی صدا است، بنا بر این اساس از نظرات، دیدگاه‌ها و اکتشافات متخصصین، نخبگان و دانشمندان رادیو نیز بهره مند می‌شویم، که این متفکران از داخل و خارج از کشور هستند.

* 700 اثر رادیویی از بخش داخلی به دبیر خانه‌ی جشنواره رسید

صوفی با اشاره به آثار رسیده به جشنواره اظهار داشت: در سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا در بخش داخلی تا 10 اسفند 92 700 اثر رادیویی در بخش‌های گوناگون و نیز در بخش دانشجویی برای اولین بار به دبیر خانه‌ی جشنواره رسیده که نسبت به دوره‌ی گذشته 50 اثر اضافه شده و حدود 40 درصد رشد قابل توجهی را داشته‌ایم که به دنبال آن 451 اثر در بخش موضوعی و 15 اثر در بخش دانشجویی نیز به دست ما رسیده است.

* حضور بخش دانشجویی برای اولین بار در پنجمین اجلاس جهانی صدا

وی ادامه داد: آینده‌ی رادیو در اختیار دانشجویان و طالبان علم است و برای اولین بار بخش دانشجویی که هنرجویان دانشکده‌ی صدا و سیما هستند، به این جشنواره اضافه شده و 50 داور برای بررسی آثار به قضاوت خواهند نشت.

صوفی تصریح کرد: در مجموع به 65 اثر جوایز نفیسی تعلق می‌گیرد که شامل 20 برنامه در قالب‌های گوناگون، 12 برنامه در بخش موضوعات، یک برنامه در بخش تحول ایده و 22 برنامه از مشاغل مختلف و 5 برنامه در بخش دانشجویی جوایزی را از آن خود خواهند کرد.

* 340 اثر در بخش بین الملل مورد ارزیابی قرار گرفتند

صوفی با اشاره به آثار رسیده به جشنواره در بخش بین الملل گفت: در بخش بین الملل 340 اثر از 17 کشور جهان به دست ما رسیده که از میان آن‌ها 267 اثر مورد ارزیابی قرار گرفتند و از میان آن‌ها 73 اثر از کشور‌های خارجی بوده‌ است. در مجموع حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته رشد شایان توجهی را داشته‌ایم.

معاون صدا با اشاره به کشور‌های حاضر در سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا گفت: کشور‌های "چین"، "کره‌ی جنوبی"، "عراق"، " اسلووینی"، "اسلوواکی"، "هند"، "سریلانکا"، "فرانسه"، "رومانی"، "ایرلند"، "اکراین"، "مقدونیه"، "آفریقای جنوبی"، "افغانستان"، "صربستان" و "لهستان" در این اجلاس شرکت خواهند داشت و آثار خود را به دست دبیر خانه جشنواره رساندند.

صوفی با اشاره به همکاری و مشارکت ABU تصریح کرد: در این اجلاس از همکاری و مشارکت ABU نیز استفاده شده است و در کنار ارزیابی آثار فعالیت‌های آموزشی در 2 عرصه انجام می‌شود که یکی در حوزه‌ی برنامه‌ سازی رادیویی است، که پس از بررسی بخشی از برترین‌ها آن برنامه پخش می‌شود و باید بگویم این بررسی توسط کارشناسان و هیات داوران کار بلد انجام می‌شود و نقاط مثبت و منفی آثار به طور دقیقی مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه‌ی اجلاس جهانی صدا این بار مقالات متنوع و متعددی به دست ما رسیده است، لیکن با توجه به مسیر طی شده و موفقیت‌هایی که رادیو توانسته‌ است در این چند سال از میان رسانه‌های دیگر به دست آورد، باز اندیشی رادیو در فضای جدید رسانه‌ای با شیوه‌های ماندگار اتفاق می‌افتد.

صوفی افزود: موضوع مقالات مربوط به ژورنالیسم رادیویی و رادیو و دیگر رسانه‌های مختلف، اخلاق رادیو و رسانه‌های متفاوت اجتماعی، آینده و مدیریت رادیو در فضای جدید رسانه‌ای است

صوفی با اشاره به 6 پنل در یک ساعت و نیم که در جشنواره برگزار می‌شود، اظهار داشت: 6 پنل در این چند روز با مدت زمان یک ساعت را خواهیم داشت که اساتید و نخبگان در آن پنل‌ها سخنرانی می‌کنند و روز 22 اردیبهشت 93 مراسم اختتامیه‌ی جشنواره با حضور کارشناسان، اساتید، اندیشمندان و تئورسین‌های برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، بهروز ر ضوی نژاد دبیر سیزدهمین جشنواره‌ی بین المللی رادیو گفت: شش پنل با موضوعات مختلف اجرا می‌شود و اساتیدی به سنخرانی خواهند پرداخت که بعد از اتمام آن مراسم، در فرصتی مناسب آن مطالب و مقالات به صورت یک کتاب جامع در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این اجلاس اساتیدی از کشور انگلستان و آمریکا حضور خواهند داشت و بالغ بر 150 مقاله به دست ما رسیده که از میان آن‌ها 50 مقاله به صورت یک کتاب کامل به چاپ خواهد رسید.

رضوی نژاد با اشاره به بخش دانشجویی اظهار داشت: بخش دانشجویی امسال به جشنواره اضافه شده که از برگزیدگان دانشکده صدا و سیما هم تقدیر می‌شود و آن‌ها می‌توانند در رسانه‌ی ملی فعالیت خود را ادامه دهند.

در ادامه‌ی این نشست محمد حسین صوفی با اشاره به تنوع برنامه‌ها گفت: امسال برنامه‌های متنوعی با حضور مهمانان خارجی برگزار می‌شود و این بار نوبت به پایتخت رسید.

وی با اشاره به افتتاحیه‌ی سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا افزود: 20 اردیبهشت افتتاحیه‌ی این مراسم در سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد و بخشی از جوایز داخلی به برگزیدگان پنجمین اجلاس جهانی صدا تعلق می‌گیرد.

صوفی با اشاره به جوایز در بخش بین الملل و نیز داخلی اظهار داشت: رتبه‌ی اول در بخش بین الملل 1500 دلار و رتبه‌ی دوم 1000 دلار خواهد بود و جوایز بخش داخلی برای رتبه‌ی اول 2 میلیون تومان و رتبه‌ی دوم از 1 میلیون تا 1 میلیون و 300 جوایز آن‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به بخش مهم جشنواره گفت: یکی از بخش‌های مهم جشنواره نمایش است که یکی از طریق مرکز هنرهای نمایشی رادیو به دست ما می‌رسد و در بخش بین الملل نیز آثاری به دبیرخانه‌ی جشنواره خواهد رسید.

معاون صدا با اشاره به حضور اسپانسر در سیزدهمین جشنواره‌ی بین المللی رادیو پنجمین اجلاس جهانی صدا گفت: به دلیل صرفه جویی و موقعیت مالی صدا و سیما اسپانسر‌های زیادی این جشنواره را حمایت می‌کنند. به این دلیل که این جشنواره در تقویم جشنواره‌های جهانی ثبت شده و همانطور که می‌دانید در دی ماه 1392 دو آثار از شبکه‌ی رادیویی جوان در ABU جایزه گرفتند که تا چند روز دیگر یک اثر دیگر هم به این جشنواره می‌رود.

صوفی با اشاره به تعاملات اخیر رادیو با حوزه‌ی صدا‌های کشورهای دیگر افزود: غیر از جشنواره تعاملات رادیو با حوزه‌ی صداهای کشورهای بسیاری صورت گرفته است و سال گذشته تفاهم نامه‌ای را با رادیو ملی چین و پاکستان به ثبت رساندند.

وی در خصوص شرکت کنندگان خارجی در این اجلاس گفت: 40 نفر از شرکت کنندگان خارجی در حوزه‌ی اجلاس و برنامه‌ها رادیویی به ایران خواهند آمد و ما هزینه‌ی اقامت رتبه‌ی اول این اجلاس را تقبل می‌کنیم.

صوفی خاطرنشان کرد: در این اجلاس مسابقه‌ای برای رادیو نگاران در حوزه‌های مجازی و وبلاگ نویسی و وبلاگ نویسی و مسابقه‌ای دیگر برای رادیو نویسان در فضای مجازی برگزار می‌شود.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها