گروهک تروریستی جیش العدل با گروگان گیری پنج مرزبان ایرانی می خواهد با اقدامات رسانه ای و تبلیغات وزن خود را در مبادله احتمالی بالا برده و چهره خود را در جهان مشهور کند.
کد خبر: ۶۵۱۳۳۶
اهداف تروریستی جیش العدل

به گزارش بولتن نیوز،این گروه تروریستی برای اینکه بیشتر توجه افکار عمومی را به خود جلب کند از طریق شبکه های اجتماعی و خبری داخلی و خارجی رسانه ها را به مسیری که خود می خواستند کشاندند و جو عمومی جامعه را برای افزایش هزینه های فعالیتهای تروریستی خود در ایران آماده تر کردند.

با اقدامات رسانه ای انجام شده در واقع گروهک تروریستی مورد نظر از یک سو منجر به افزایش ارسال پیام های خود به سراسر شده اند و از سوی دیگر با انتشار خبرهای ضد و نقیض در رابطه با سر بریدن یکی از سربازان اسیر ایرانی تا آزادی قریب الوقوع سربازان دربند پیش رفتند و در یک سناریوی از پیش تعیین شده و به وسیله تاکتیک های تبلیغاتی خود را بزرگتر از آنچه هستند نشان دادند.

به هر حال به نظر می رسد پروژه گروگانگیری سربازان ایرانی توسط گروه تروریستی جیش العدل به نحوی نیست که بتوان یک راهکار کوتاه مدت برای آن بدست آورد بلکه پروژه ای است که در یک زمان طولانی تر با تدبیر و درایت مسئولین ممکن است به نتیجه برسد.

حرف شبیه به هم روحانی و احمدی‌نژاد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تعامل احزاب با دولت در دوره جدید افزود: آقای روحانی اول ریاست جمهوری خود حرفی شبیه احمدی‌نژاد را مطرح کرد که من به هیچ حزب و گروهی وابسته نیستم از این رو این امر برای احزاب اصلاح‌طلب خوشایند نبود؛ انتقاداتی که به احزاب در ایران وجود دارد انتقادات درستی است لذا با توجه به مطرح شدن اصلاح قانون احزاب از سوی وزارت کشور امیدواریم این بحث حساب و کتابی پیدا کند.

سید مرتضی نبوی در گفت‌وگو با فارس، به بازی دوگانه اصلاح‌طلبان پرداخت و یادآور شد: اصلاح‌طلبان یک بازی دوگانه‌ای را انجام می‌دهند لذا اصولگرایان از این نظر باید حواس خود را جمع کنند چراکه اصلاح‌طلبان هم می‌خواهند به صورت کامل از مزایای این دولت استفاده کنند و وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم اکثر مدیرانی که جایگزین شده‌اند در سطوح بالا و مراکز تصمیم‌گیری حساس از جناح اصلاح‌طلب بوده‌اند اما در بیان می‌گویند روحانی اصلاح‌طلب نیست و از طرف دیگر می‌خواهند معایب این دولت را به گردن نگیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ورود زودهنگام دولت به انتخابات گفت: ورود مستقیم دولت به بحث انتخابات به مصلحت دولت نیست البته انتخابات نیاز به مقدماتی دارد اما دولت به عنوان برگزارکننده انتخابات نباید ورود کند و این تجربه خوبی هم نداشته است چراکه زمان آقای هاشمی در آستانه انتخابات مجلس پنجم حزب کارگزاران سازندگی متشکل از اعضای دولت و وزرا شکل گرفت که رهبری مستقیما گفتند وزرا حذف شوند و نباشند، لذا این به نفع دولت و کشور نبود البته همین کار را خاتمی هم انجام داد و حزب مشارکت را تشکیل داد.

انتقاد وزیر دولت اصلاحات از تحصن مجلس ششم

وزیر تعاون و آموزش و پرورش در دولت اصلاحات، تحصن در مجلس ششم را از مصادیق تندروی توصیف کرد.

مرتضی حاجی در مصاحبه با ایرنا گفت ‌«اصلاح‌طلبی در ذات خودش اعتدال دارد و ذاتا با تندروی مخالف است».

خبرنگار در واکنش به این اظهار می‌پرسد «شما می‌گویید که تندروی در ذات اصلاح‌طلبی نیست پس کاری مثل تحصن در مجلس ششم را چطور ارزیابی می‌کنید؟» و حاجی پاسخ می‌دهد: من تحصن را درست نمی‌دانستم و با آن موافق نبودم.

حاجی البته توضیح نداد که چرا این موضع در قبال رفتار ضد انقلابی افراطیون را با 10 سال تأخیر اتخاذ می‌کند. غیر از نمایندگان مجلس، شماری از وزرا و معاونین دولت اصلاحات نیز تهدید به استعفا و خروج از حاکمیت کرده بودند.

وی همچنین درباره فعالیت‌های بنیاد باران (وابسته به خاتمی) و امید ایرانیان (وابسته به عارف) می‌گوید: همان‌طور که انتظار تداوم فعالیت‌های سیاسی آقای خاتمی از طریق بنیاد باران تلقی اشتباهی بود، بنیاد امید ایرانیان هم بنای همین رویه را دارد.

تغییر ‌در ‌راهبرد ‌رژیم صهیونیستی

روزنامه ستاره سرخ چاپ مسکو با درج مقاله ای از تغییر ‌در ‌راهبرد ‌رژیم صهیونیستی درقبال سوریه و القاعده خبر داد.

در ‌این ‌مقاله‌آمده ‌است ‌که ‌غرب ‌که ‌از ‌موضع ‌گیری ‌محکم ‌دمشق ‌در ‌مذاکرات ‌»ژنو-2» ‌ناراحت ‌شده و ‌خط ‌تشدید ‌فشار ‌بر ‌مقامات ‌سوریه ‌را ‌پیش ‌گرفته ‌است. ‌اتهامات ‌مبنی ‌برمماشات ‌تعمدی ‌با ‌نابودی ‌سلاحهای ‌شیمیایی ‌در ‌همین ‌ردیف ‌قرار ‌دارد.

‌نویسنده ‌به ‌ویژه ‌به ‌تغییرات ‌در ‌راهبرد ‌‌رژیم صهیونیستی ‌در ‌مناقشه ‌سوریه ‌اشاره کرده و می نویسد: ‌نظامیان صهیونیست ‌ادعا ‌می کنند ‌که ‌مقامات ‌سوریه ‌نمی توانند به تنهایی خطر ناشی از ‌القاعده ‌را ‌بر طرف ‌کنند ‌که ‌شمار ‌افراطیون ‌در ‌سوریه ‌از ‌2 ‌هزار ‌نفر ‌دو ‌سال ‌پیش ‌تا ‌30 ‌هزار نفر ‌در ‌شرایط ‌جاری ‌افزایش ‌یافته ‌است ‌البته صهیونیست ها این ‌واقعیت ‌را ‌مسکوت ‌می کنند که ‌پادشاهی ‌عربستانی ‌یکی ‌از ‌حامیان ‌اساسی ‌این ‌نیروها ‌هستند.

‌نویسنده ‌مقاله ‌معتقد ‌است ‌که ‌رژیم صهیونیستی ‌نگران ‌پیروزی القاعده بر ‌بشار ‌اسد ‌و ‌تهاجم بعدی آنها ‌به ‌خاک ‌فلسطین اشغالی ‌هستند ‌و ‌بر ‌همین ‌اساس ‌حاضرند خودشان در ‌خاک ‌سوریه علیه ‌این ‌گروه ها ‌عملیات ‌انجام ‌دهند ‌که ‌این ‌امر ‌تنها ‌از ‌آن ‌نظر ‌اشکال ‌دارد ‌که ‌ضربات ‌‌رژیم صهیونیستی ‌به ‌القاعده ‌و ‌دسته های ‌آن، ‌با ‌دمشق ‌هماهنگ ‌نخواهد ‌شد.

تدارک عربستان علیه ایران

مجله نیوزویک ‌چاپ ‌آمریکا ‌درباره ‌خرید ‌موشک های ‌میانبرد ‌بالیستیک ‌چینی ‌DF-21 توسط عربستان ‌سعودی ‌نوشت: ‌سازمان ‌سیا ‌ ‌به ‌سعودیها ‌در ‌زمینه ‌خرید ‌این ‌موشک ها ‌کمک ‌کرد که می توانند ‌به ‌روسیه ‌و ‌بعضی کشورهای ‌اتحادیه ‌اروپا ‌هم ‌برسند. انگیزه ‌اساسی آمریکایی‌ها در ‌این ‌معامله، ‌بازدارندگی ‌از ‌ایران ‌بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها