جوانان نخبه سومین جشن جوانه به برنامه‌سازی در رادیو دعوت می شوند.
کد خبر: ۶۳۵۸۶۸
صوفی: شبکه جوان برای همه اقشار برنامه تولید می‌کند

محمدحسین صوفی، معاون صدای سازمان صداوسیما در مراسم اختتامیه سومین جشن جوانه که در برج میلاد برگزار شد با تاکید بر این که جوانان سرمایه‌های اصلی کشور هستند، گفت: شبکه جوان برای همه اقشار برنامه تولید می‌کند، اما مسئولیت بیشتری در قبال جوانان دارد و تلاش می‌کند نظر شنوندگان جوان را جلب کند و آنها را به مخاطب رادیو تبدیل کند.

به گزارش جام‌جم، مراسم اختتامیه سومین جشن جوانه با حضور محمدحسین صوفی معاون صدا، بهنام احمدپور مدیر رادیو جوان، حمیدرضا افتخاری دبیر جشن جوانه، غلامعباس عبدی‌نژاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، مدیران گروه‌های مختلف رادیو جوان، برنامه‌سازان و پیشکسوتان و مخاطبان این شبکه رادیویی دوشنبه شب در سالن اصلی برج میلاد تهران برگزار شد.

در این مراسم پیشکسوتانی همچون جلال مقامی، هوشنگ آذری، اسماعیل براری، جواد مانی و ایرج برخوردار هم حضور داشتند.

شناسایی جوانان خلاق

بهنام احمدپور در این مراسم یکی از سیاست‌های سال‌های اخیر رادیو جوان را افزایش شنوندگان این شبکه رادیویی ذکر کرد و گفت: در طول این سال‌ها تلاش کردیم تا تعامل بیشتری میان شنوندگان و برنامه‌سازان رادیو جوان برقرار کنیم. برگزاری جشن جوانه گردهمایی شنوندگان این شبکه رادیویی است. ضمن این‌ که جوانان مستعد، نخبه و خلاق را هم شناسایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر چند نفر از برگزیدگان اولین و دومین جشن جوانه در رادیو جوان مشغول به برنامه‌سازی هستند. امیدواریم بتوانیم از جوانان نخبه سومین جشن جوانه هم در برنامه‌سازی بهره‌مند شویم. همکاران ما در رادیو جوان مثل یک خانواده هستند و امسال با برگزاری جشن جوانه این خانواده را بین‌المللی کردیم.

مدیر رادیو جوان با اشاره به شرکت‌کنندگان خارج از ایران گفت: امسال شنوندگان 15 کشور از جمله سوریه، هند، تاجیکستان، فلسطین، عراق، لبنان، بنگلاش، ژاپن، بوسنی و هرزگوین و تانزانیا به جشن جوانه آثار مختلفی ارسال کردند. در ادامه این مراسم گروه تواشیح الوارثین قطعاتی را اجرا کردند و بیانیه هیات داوران بخش ویژه که از میان 470 اثر رسیده شش اثر را انتخاب کرده بودند، قرائت شد. همچنین تندیس جوانه زرین و لوح تقدیر این بخش با حضور پیشکسوتان به برگزیدگان اهدا شد. در بخشی از این مراسم هم سمفونی «ایثار» ساخته مجید انتظامی با تصاویری از دوران دفاع مقدس پخش شد.

رادیو، سبک زندگی را تغییر می‌دهد

محمود گلزاری، استاد دانشگاه در این مراسم گفت: 30 سال از عمرم را در رادیو گذراندم. از مرداد 63 به برنامه جوان رادیو دعوت شدم و پس از آن بدون توقف ده سال در برنامه‌های متعدد رادیو حضور داشتم. رادیو آن زمان بسیار اثرگذار بود و هنوز هم این محبوبیت را دارد. خدا را شاکرم که از طریق این رسانه محبوب با مردم در ارتباط بودم.

وی عنوان کرد: وقتی که اولین برنامه را در مرداد 63 اجرا کردم، روزانه بیش از 300 نامه به برنامه آینده‌سازان می‌رسید. این مساله نشان می‌دهد که تا چه میزان رادیو برای مردم تاثیرگذار است. این رسانه در سال‌های گذشته هم اثر زیادی در تغییر سبک زندگی مردم داشته است.

در ادامه این مراسم بیانیه هیات داوران بخش غیرشنیداری خوانده شد. در این بخش از میان 320 اثر برگزیده دو اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند. پس از آن هم از برگزیدگان بخش ایده قدردانی شد. این بخش دو برگزیده داشت که از میان 547 اثر انتخاب شده بودند.

اعلام برگزیدگان بخش‌های شعر، داستانک و وبلاگ از بخش‌های بعدی مراسم اختتامیه سومین جشن جوانه بود. بخشی از این مراسم به اجرای پانتومیم اختصاص داشت. همچنین با حضور معاون صدا و رئیس جنگلبانی از محسن حضرتی به عنوان جنگلبان نمونه قدردانی شد.

رادیو جوان 10 میلیون مخاطب دارد

محمدحسین صوفی، معاون صدای سازمان صداوسیما در مراسم اختتامیه جشن جوان گفت: بر مبنای سرشماری سال 90، جمعیت ایران 75 میلیون نفر اعلام شد و براساس آن جمعیت بین 15 تا 30 سال که اصلی‌ترین مخاطبان رادیو جوان را تشکیل می‌دهند، چیزی حدود 23.5 میلیون نفر و معادل یک سوم جمعیت کشور است و باز هم براساس همین سرشماری سن 25 تا 29 حدود ده میلیون نفر را تشکیل می‌دهند که مخاطب ویژه‌تر رادیو جوان را شامل می‌شوند.

وی عنوان کرد: بنابراین براساس این آمار رادیو جوان حداقل ده میلیون مخاطب جوان و پویا دارد. البته این شبکه برای همه اقشار برنامه تولید می‌کند، اما مسئولیت بیشتری برای جوانان دارد و تلاش می‌کند نظر شنوندگان جوان را جلب کند. سرنوشت و آینده کشور در انتظار جوانان است و آنها سرمایه‌های ما هستند. بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به آنها داشته باشیم.

معاون صدا با اشاره به این ‌که رسانه در دوران جدید رسانه‌ای، نگاهش را در برنامه‌سازی و مخاطب تغییر داده، تصریح کرد: در دوره‌های پیشین رسانه یک‌سویه و یکطرفه پیام را تولید می‌کرد. اما امروز و بویژه رسانه‌های جدید تعاملی شده‌اند و دیگر یکطرفه نیستند. ارتباط تعاملی باعث اتفاقات خوبی شده است. برگزاری جشن جوانه یکی از تعاملات رادیو با شنوندگان است. صوفی با اشاره به حفظ محیط زیست گفت: جشن جوانه امسال به محیط زیست که اساس و بقای جامعه است، توجه ویژه‌ای دارد. سال‌هاست که دنیا به محیط زیست بی‌توجه است. یکی دیگر از کارکردهای رادیو کمک به ارتقای محیط‌زیست است. شعار امسال رادیو جوان نیز توجه بیشتر به محیط زیست است.

در یکی از بخش‌های این جشن از برگزیدگان بخش بین‌الملل قدردانی شد که از میان 102 اثر رسیده به دبیرخانه جشن انتخاب شده بودند.

در این بخش از جوانان سوریه که با توجه به شرایط سخت کشورشان شش اثر به جشن ارسال کرده بودند، قدردانی شد. در بخش بین‌الملل ژاپن، بنگلادش و عراق حائز رتبه شدند، اما به دلیل نبود حضور برگزیدگان خارجی جوایز برای آنها ارسال خواهد شد.

رونمایی از پوستر جشن چهارم جوانه بخش دیگر این مراسم بود. در مراسم اختتامیه گروه موسیقی رستاک قطعاتی را اجرا کردند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها