سخنگوی دولت:

دو سبد کالا در بهمن و اسفند ماه توزیع خواهد شد

سخنگوی دولت، از تصویب اختصاص دو سبد کالا که در بهمن و اسفند ماه توزیع می‌شود، خبر داد.
کد خبر: ۶۲۶۱۱۰
دو سبد کالا در بهمن و اسفند ماه توزیع خواهد شد

محمدباقر نوبخت صبح امروز(چهارشنبه) پس از پایان جلسه هیات دولت در تشریح مصوبات این جلسه، با بیان این‌که یکی از مباحث مطرح شده در جلسه امروز موضوع توسعه شبکه ریلی و قطار شهری بود و گزارشی نیز در این ارتباط در جلسه هیات دولت ارائه شد، گفت: قرار است مبالغی بالغ بر 1500 میلیارد تومان از یک ردیف درآمد هزینه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های ریلی کشور و 500 میلیارد تومان در خصوص راهداری و بهینه‌سازی وضعیت جاده‌های کشور در سال 93 اختصاص داده شود.

وی افزود: در جلسه دولت همچنین در مورد چگونگی توزیع دو سبد کالا طی بهمن و اسفند بحث و گفت‌وگو شد و قرار شد که دانشجویان متاهل، طلاب، خبرنگاران و هنرمندان نیز به جمع کسانی که قرار است این دو سبد کالا به آنها اختصاص داده شود، اضافه شود.

نوبخت همچنین گفت:‌ در مورد توزیع سبد کالایی در کنار سایر پرداخت‌های یارانه‌ای در سال آینده صحبت شد و قرار شد که فصلی یک بار این سبد کالایی توزیع شود.

سخنگوی دولت با اشاره به تاکیدات رییس‌جمهور در این زمینه، گفت: معاونت راهبردی رییس‌جمهور در خصوص تامین منابع لازم برای توزیع سبدهای کالا بیش از یک بار در هر فصل ماموریت پیدا کرد.

نوبخت پس از تشریح مصوبات دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 سخنگوی دولت در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا رویکرد دولت در لایحه بودجه سال 93 با رویکرد اقتصاد مقاومتی بوده است؟‌ گفت: لایحه بودجه سال 93 نوعی بودجه انقباضی واقع‌بینانه است که در راستای افزایش مقاومت اقتصادی در خصوص منابع و مصارف تنظیم شده است.

نوبخت با بیان این‌که برای تنظیم واقع‌بینانه‌ بودجه و حفظ اقتصاد در برابر رخدادهای مختلف که احتمالا وقوع دارند در بودجه تلاش شده است، گفت: بودجه 93 به صورت اسمی منفی 7/3 رشد دارد و ما بودجه عمومی 93 را منقبض‌تر کردیم.

وی با بیان این‌که بنیان‌های اقتصاد مقاومتی در بودجه سال 93 رعایت شده است، گفت: ما ناگزیر شدیم که اعتبارات عمرانی سال 93 را نسبت به سال 1392 به علت محدودیت منابع 33 درصد کاهش بدهیم که البته از منابع فاینانس کمک خواهیم گرفت تا بتوانیم طرح‌های عمرانی بیشتری را اجرا کنیم.

سخنگوی دولت گفت: ما در لایحه بودجه سال 93 به منظور افزایش توانمندی پولی در اقتصاد، به جای توزیع علی‌السویه 37 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی میان سه هزار طرح، این بودجه را به 246 طرح بزرگ معطوف کردیم، که ان‌شاءالله در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نوبخت گفت: ما می‌توانستیم این بودجه را میان همه طرح‌ها تقسیم کنیم آن وقت اعتراض هیچ نماینده‌ای برانگیخته نمی‌شد، اما از آن طرف هیچ طرح عمرانی به پایان نمی‌رسید و ما این اولویت‌بندی را در راستای اقتصاد مقاومتی انجام دادیم.

وی همچنین اضافه کرد: در سال جاری ما در ابتدا نمی‌توانستیم از مکانیزم تخصیص استفاده کنیم، ولی از مجلس بخصوص کمیسیون برنامه و بودجه تشکر می‌کنیم که به ما امکان تخصیص را داد و ان‌شاءالله به علت امکان انعطاف و تخصیص هیچ کسری بودجه در پایان سال نخواهیم داشت و بودجه سال 93 نیز با توجه به این رویکرد تقدیم شده است.

نوبخت در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد بحث اجازه استخدام‌ها به دستگاه‌ها در سال 93، گفت: قانون به دستگاه‌های کشور اجازه استخدام بر ذیل سقف مصوب اعتباراتشان را داده است.

وی تصریح کرد: ما یک توقفی برای استخدام‌ها داشتیم، اما برای سال آینده به دستگاه‌ها اعلام شد که متناسب با اعتبارات‌شان نیازمندی‌های خود را در مورد نیروی انسانی به معاونت توسعه و برنامه‌ریزی رییس‌جمهور اعلام کنند تا زمینه برای استخدام فراهم شود.

سخنگوی دولت گفت: بنابراین در سال 93 دستگاه‌هایی که با کمبود نیروی انسانی روبرو هستند بر اساس آنچه که اعلام کردم اجازه دارند کمبود نیروی انسانی خود را از طریق استخدام و با فراخوان عمومی جبران کنند.

نوبخت همچنین در مورد واگذاری‌های پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال 93 تاکید کرد: هفت هزار میلیارد تومان برای فروش کارخانجات، سه هزار میلیارد تومان برای اوراق مشارکت و سه هزار میلیارد تومان اوراق مربوط به خزانه اسلامی در ارتباط با واگذاری‌ها در لایحه بودجه سال 93 در نظر گرفته شده است.

وی گفت: رویکرد دولت از این واگذار‌ی‌ها، تامین منابع مالی برای دولت نیست، بلکه ما تلاش داریم سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری در ارتباط با اصل 44 قانون اساسی اعلام کرده‌اند را اجرایی کنیم و در واقع این واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شود.

سخنگوی دولت همچنین در مورد ردیف بودجه در نظر گرفته شده برای دفتر مناطق محروم نیز خاطرن شانکرد: عنوان دفتر مناطق محروم در ریاست‌جمهوری به دفتر توسعه روستاها تغییر داده شده و برای این دفتر بیش از 200 میلیارد تومان برای توسعه جاده‌های روستایی و 250 میلیارد تومان برای توسعه آب روستاها در بودجه سال آینده تخصیص داده شده است که می‌تواند با اولویت میان مناطق کمتر برخوردار توزیع شود.

سخنگوی دولت در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که گفته شده در جلسه هیات دولت رایزنی‌هایی برای حضور خاتمی در مراسم گرامیداشت نلسون ماندلا صورت گرفته است،‌ گفت: در جلسه امروز که من شرکت داشتم بحثی در این خصوص نبود و در جلسه قبل نیز من در مجلس حضور داشتم و از این موضوع بی‌اطلاع هستم که آیا چنین بحثی در آن جلسه صورت گرفته یا نه؟

نوبخت گفت: اکنون نماینده اعزامی ایران به این مراسم رفته است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سهم بازنشستگان از سبد کالا نیز گفت: سبد کالا به کلیه شاغلین، بازنشستگان دولت، نیروهای مسلح، کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی، کارگران و سرپرست خانوار و آنهایی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند پرداخت خواهد شد.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا دولت قصد دارد که از وام خارجی استفاده کند؟ گفت: دولت سال آینده وام خارجی دریافت نخواهد کرد، اما از تسهیلات خارجی یا فاینانس استفاده خواهد کرد.

نوبخت با بیان اینکه در بحث تسهیلات خارجی فاینانس 35 میلیارد دلار در لایحه بودجه 93 پیش‌بینی کرده‌ایم و این عدد می‌تواند به بودجه عمرانی در نظر گرفته کمک کند که تا سال آینده گشایشی در این بخش ایجاد شود، گفت: اکنون امکان اجرای بیست طرح بزرگ با تسهیلات خارجی فاینانس ظرف این ماه و یا ماه آینده فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: ما آنچه که استفاده می‌کنیم استفاده از تسهیلات خارجی است و به صورت وام نیست.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با اعتراض نمایندگان استان خوزستان به بودجه و اعتبارات عمرانی این استان، گفت: استان خوزستان از استان‌های بااهمیت برای کشور است و فدارکاری‌های مردم این استان در دوران دفاع مقدس فراموش نشدنی است.

نوبخت اضافه کرد: در لایحه بودجه سال 93 سهم استان خوزستان در اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای 10 درصد اعتبارات این بخش است و این استان در رتبه‌بندی استان‌ها مقام اول را دارد.

وی گفت: از نمایندگان فهیم این استان تقاضا داریم به مناطقی که در لایحه بودجه به طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد و متمرکز نشدن روی طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی زیر 20 درصد یا بیست درصد تا هشتاد درصد توجه کنند و این منطق پذیرفتنی است.

سخنگوی دولت گفت: البته طبیعی است که نمایندگان مناطقی که طرح‌های عمرانی در آن مناطق اعتبارات کمتری می‌گیرد اعتراض کنند.

نوبخت افزود: آنچه که ما در لایحه بودجه 93 گنجانده‌ایم و بیان کرده‌ایم پیشنهاداتی است که روی میز مجلس است و اکنون این پیشنهادات در دست نمایندگان است و اگر این پیشنهادات را قبول ندارند هر طور فکر می‌کنند مناسب‌تر است تصمیم بگیرند و اگر با این منطق ما مخالف هستند، می‌توانند به کمیسیون تلفیق و یا تخصصی مجلس بگویند و هیچ نوع قهر کردنی وجود ندارد و هر طور که فکر می‌کنند به عدالت و بهره‌وری نزدیک‌تر است، عمل کنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نگرش و منش دولت در تنظیم لایحه بودجه 93 نیز گفت: ما امیدواریم که دست مسئولان اقتصادی کشور با توجه به گشایش‌های اعتباری و منابع ارزی در سال 93 باز باشد، اما ما بودجه را بر اساس این گشایش‌ها تنظیم نکردیم و مبالغی که در بحث نفت چه در مورد مقدار فروش و چه معاینات گازی در نظر گرفته‌ایم با توجه به شرایط تحریم کنونی بوده است.

سخنگوی دولت افزود: امیدواریم در سال آینده منابع بیشتری در مقایسه با امسال داشته باشیم اما در تنظیم لایحه بودجه 93 خوش بینی نکردیم و محتاطانه عمل کردیم.

نوبخت با بیان این‌که سقف عمومی بودجه سال 93 نسبت به سال قبل 7/3 کاهش پیدا کرده است، گفت: به همین دلیل اعتبارات برخی از طرح‌ها کاهش پیدا کرد و برخی از نمایندگان مجلس نیز نسبت به این موضوع ناراحت شدند ولی ما باید توجه کنیم که کشور ما در حال رویارویی و ایستادگی با برخی از قدرت‌های بزرگ است و در تلاش است که از حقوق خود دفاع کند.

وی با بیان این‌که ما باید به گونه‌ای سقف بودجه را می‌بستیم که مبتنی بر پایه‌های اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: برخی از نمایندگان مجلس ممکن است استناد کنند و بگویند میزان عددی که در سال 93 پیشنهاد شده نسبت به قانون 92 کمتر است که در توضیح باید گفت قانون بودجه 92 بر اساس 210 هزار میلیارد تومان طراحی شده بود و این قانون در حد 130 هزار میلیارد تومان عملکرد خواهد داشت.

سخنگوی دولت با بیان این‌که دولت تلاش کرده در بودجه به صورت شفاف و واقعی عمل کند، گفت: باید اجازه داد تا دولت شفاف عمل کند و در این خصوص رسانه‌های جمعی می‌توانند در جهت اطلاع‌رسانی واقعی به مردم کمک کنند تا دولت هم بتواند صادق و شفاف عمل کند.

نوبخت گفت: طبیعی است که در این لایحه ممکن است بودجه دستگاهی کاهش و بودجه دستگاه دیگری افزایش پیدا کند بنابراین دستگاه‌هایی که با کاهش بودجه مواجه شده‌اند باید شرایط کشور را در نظر بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با اختلاف‌نظر دولت و مجلس در ارتباط با بحث احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، تصریح کرد: دولت فقط در خصوص این‌که آیا رییس‌جمهور اختیار احیای این سازمان را دارد موضوعی مطرح کرد و به این ترتیب که آیا این اقدام نیاز به تصویب قانون در مجلس را دارد یا نه؟

سخنگوی دولت گفت: از نظر ما احیای این سازمان بر اساس قانون اساسی از اختیارات رییس‌جمهور است و نیازی به مصوبه مجلس ندارد.

نوبخت افزود: ما از نمایندگان محترم که برای احیای این سازمان اقدامات لازم را انجام دادند تشکر و قدردانی می‌کنیم لذا مخالفت دولت با اصل محتوای احیای این سازمان نیست بلکه در ارتباط با شکل احیای سازمان مدیریت است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد تعیین سازوکارهای اجرایی سازمان مدیریت پس از احیا از سوی دولت با اشاره به تصویب مجلس در ارتباط با احیای این سازمان، تاکید کرد: ما سازوکارهایی که می‌تواند این سازمان را چابک و روزآمد کند به نحوی که عیب‌های قبلی را نداشته باشد با تایید رییس‌جمهور اعلام می‌کنیم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۹
رامتین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
جناب آقای نوبخت چرا به مردم توهین می كنید یعنی آنقدر به فلاكت افتاده ایم كه منتظر كرامت شما بنشینیم تا دو سبد كالا از بذل و بخشش شما نصیب ما شود. چرا مردم رو از بحثهای اصلی دور می كنید و فكر می كنید كه با این كارها می تونید مردم رو فریب بدید. به خدا مشكل كشور دو سبد كالا نیست كه با افتخار تمام اعلام می كنید. اگر از دستتان كاری ساخته نیست اعلام كنید آقا این كاره نیستیم حداقل مردم به صداقت شما احسنت میگند. متاسفانه طوری تصمیم می گیرید و طوری صحبت می كنید كه انگار ولی نعمت مردمید و مردم در فقر و بیچارگی مطلق زندگی می كنند و شما منت گذاشته اید سر مردم و برای دو صباحی مایحتاج زندگی شان را به آنها داده اید. یادتان نرود كه می گفتند ایرانی لایق بهترینهاست ولی.........
ولی زاده
Germany
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
سلام برآقای نوبخت. برادرمن یك سال بیشتر است كه سرطان استخوان گرفته وجانباز 15 درصد نیز می باشد با این سبد ها نمی توان آمپول یك میلیون و پانصد هزارتومانی زومتا خرید وهر 20 روز یكی به ایشان زد برای وزیر بهداشت نیز نامه نوشتم جوابی نداد حالابرای شما می نویسم تا ببینم چه می شود البته كه شافی خداست . ولی زاده
یارانه بگیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
در پاسخ به افاضات آقای رامتین
از نوشتار شما برمی آید كه؛ حاضر نیستید چهار سال حوصله به خرج داده و ببینید كه دولت تدبیر و امید می تواند از پس كارهایش برآید یا نه؟ شما كه این قدر عجله دارید چطور در هشت سال گذشته سختی هایی را كه دولت نهم و دهم به دلیل سوء مدیریت بر مردم روا داشت و حاضر به پذیرش خطاهایش را نبود ملامت نكردید؟ در همین جام جم آنلاین اعتراضی نكردید؟ برادرجان! شما باید واقع بین باشید و ببینید آقایان وزیر و مسوولان ارشد تا چه حد می توانند این كشتی رها در سختی ها و مشكلات را مهار كنند؟ حالا خوب است كه آقای روحانی وزیرانی از جناح اصولگرا در كابینه داشته و خیلی از مسوولان دولت قبلی هنوز بر سر جای خود هستند. خلاصه ی كلام آن كه گر صبر كنی ز غوره حلوا سازم...
علی
Switzerland
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
حق با رامتین پول نفت خودمون رو صدقه میكنن میندازن جولومون افتخارم میكنن؛ این حق ایرانی نیست یه سر حتما به تاریخ بزنید ایرانی میبخشیده گدایی نمی كرده!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
اقای یارانه بگیر ما لا اقل در دوره نهم اینقدر كوچك نشده بودیم كه امریكا ما را مسخره كنه كه قرارداد ژنو بسته شده و بعد بزنه زیر همه چیز و مثل بچه مارا حساب بكنه. در دوره نهم ایران اقتدار داشت اما این دوره باید به امریكا التماس كنیم و هر چیزی كه اونا بگن ما باید قبول كنیم وبعد به ریش ما بخندند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
مامحتاج صدقه نیستیم نه ازدولت قبلی ونه ازاین دولت حقی رو كه مال ماست بدهند كافیست ماقصدتوهین به هیچ كس رو نداریم درضمن اگر الان موفقیتی است تلاشهای دولت نهم ودهم است كه زمینه سازی كرده و حال این دولت اجرا می كند
ه
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
چند ساله كه به دروغ میگن سبد كالا میدیم! با قیمتای بیرون فرقی نداره تازه بقیه فكر میكنند چه خبره دارن مفت میدن آقا ندید
مسعود ح
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
آقای نوبخت موقع صحبت لبخندهای قشنگی می زنی ولی این برای مردم ارزش ندارد الان چهار ماه از دولت تدبیر و امید گذشته است و شاهد تغییری در زندگی معیشت مردم نیستیم بجز یك مذاكره كه اون هم وضعیتش معلوم شد كه پایه و اساسی و الزامی برای اجرای آن در غرب نیست واقعا مردم در فشارن چی بود و اون شعارهای كه قبل از روی كار امدن می گفتید كه در سه ماه اول ریشه گرانی و مشكلات اقتصادی را خشك می كنیم واقعا اجاره خونه رو ببینید آیا به املاكی ها سر زده اید به یك سوپر ماركت سر بزنید ببنید وضعیت قیمت ها چطوره به یك فروشگاه سر بزنید پول آب و برق پرداخت كرده اید راستی چقدر گران شده چی رو برای ما بهبود داده اید متاسفانه گزارش 100 روزه شما شد نقد دولت قبلی و برای مردم شفاف نكردید ما عملیاتی این كارو كردیم فقط گفتید گندم وجود نداشت در یك استان ما تامین كردیم دستتون درد نكنه این شد گزارش عملكرد واقعا مردم در شرایط سختی دارند زندگی می كنن همین مردمی كه چهارماه پیش به وعده های انتخاباتی شما و تیم شما اعتماد كردن و شما را انتخاب كردند
نتا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
بنظرم حق با آقای رامیتن هستش چون ما مردم گدا نیستیم فكر میكنید هنر میكنید پول نفت رو به این شكل با پرداخت سبد كالاهای كیفیت پایین به مردم می دهید؛ مردم همه چیزا رو میفهمن ولی چرا شما به این فهم ها توجه نمی كنید، نمی دانم به خدا
حبیب كبابی بروجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
كاسه كوزه این بساط رو جمع كنین ...
سبد كالا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
چطور آنوقت كه قرار شد پول یارانه به مردم به صورت نقدی داده بشه تا هر كسی خودش در خرج كردن اون تو زندگیش مدیریت كنه آقایان می گفتن این گداپروری است اما حالا توزیع سبد كالا در میان قحطی زدگان ! گداپروری نیست؟ !!....
فریدون
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
۰
۰
با سلام. آیا به كارگران ساختمانی دو سبد كالا بهمن واسفند تعلق می گیرد .ضمناً به كجا مراجعه كنیم.
معصومه
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
۰
۰
شما هر وقت چیزی به مردم میخواهید بدهید انها را دق مرگ مرگ میكنید
معصومه
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
۰
۰
ان شاالله كه سبد كالا رو دادین قیمت ها ٢ برابر نشه
nsh
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
۰
۰
خداوكیلی آقای روحانی چرا ؟به كارگران كه بیمه ندارند سبد اختصاص ندادی آنها بیشترشان مستأجر ... به آنها بده بذار عدالت بشه 
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
۰
۰
آقایان ساختن و بازسازی خیلی سخته و كار آقای روحانی سخته و واقعا انتظار دارین معجزه كنه زمان میخاد تا ویرانی های زلزله ده ریشتری دولت قبلی رو باسازی كنه ببین ساختن چقدر سخته ولی ویرونی آسونه.
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
۰
۰
این چه وضعشه سبد كالا به من بیكار تعلق نگرفته.جمع كنید این گداپروری رو
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
۰
۰
جناب اقای نوبخت سری اول سبد كالابعلت نبودبانك اطلاعاتی تحمل كردیم.ولی حالابعدازگذشت6ماه بازهم تغییری ایجادنشده .من كه كاردرستی ندارم ونه بیمه تامین اجتماعی كه هرچی درمیارم اجاره خونم روبیشترجوابگونیستم چراسبدكالابه من تعلق نمیگیرداین صدای میلیونهاانسان است كه نون شب ندارن بخورن یك فكراساسی بكنیدكه سرپرستان شرمنده خانوادهاشون نشن.این سبددردی از كسی دوا نمیكنه ولی تاچندروزشایدمرهمی باشه واسه گرسنگان.
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
۰
۰
من موندم چرا میگن ب پول دارا یارانه وسبدكالا تعلق نمیگیره.ولی مایی ك داریم ماهی300تومن قسط خونه رو میدیم ویك كارگر ساده هستم ك درهفته س روز مشغول كارچهار روزش بیكار خرج خونه زندگیمون چی میشه با این همه گرونی.

نیازمندی ها