وقتی تمام آزمایش‌های پزشکی‌تان طبیعی است ولی هنوز خود را بیمار می‌دانید، با خود چه فکری می‌کنید؟ آیا این بیماری در ذهن شماست؟ شاید آزمایش‌های پزشکی نتوانسته‌اند بیماری را کشف و اثبات کنند؟ شاید مساله به این سادگی‌ها نباشد... ممکن است شما دچار بیماری روان‌تنی شده باشید.
کد خبر: ۶۲۱۶۱۵

تحقیقات پزشکی چند اختلال روان‌‌تنی را اثبات کرده‌اند:
۱) اختلال تبدیلی: زمانی که علایم جسمی هنگام بروز استرس اتفاق می‌افتد، مثلا کسی ترس از صحبت کردن دارد و این مساله تبدیل به از دست رفتن صدا می‌شود.
۲) هیپوکندریا: بیماران مبتلا به این اختلال با کمترین و ساده‌ترین علایم فکر می‌کنند به بیماری‌های سخت و خطرناکی دچار هستند؛ مثلا با یک سردرد ساده فکر می‌کنند دچار تومور مغزی‌ شده‌اند و این سردرد اضطراب و فکرهای بیهوده را در ذهنشان روشن می‌کند.
۳)اختلال جسمانی‌شکل: معمولا سردرد و نشانه‌های عصبی مثل خستگی، علایم گوارشی مثل تهوع، استفراغ، درد شکم یا نشانه‌های دیگری مانند درد هنگام فعالیت جنسی، از دست دادن میل جنسی و دوره‌های بسیار دردناک عادت ماهیانه از اختلال‌های شایع جسمانی‌اند.
۴) اختلال درد: بیماران مبتلا به این اختلال دردهای مزمن دارند؛ دردهایی که به مشکل‌های پزشکی شایع ربطی ندارد. مثلا درد شدید و مزمنی را برای یک درد ساده در کمر یا پا و... بیان می‌کنند. شدت، بسیاری از فعالیت‌های عادی زندگی آنها را محدود می‌کند.
۵) اختلال بدشکلی بدن: افراد دچار این اختلال در مورد ظاهر خود بسیار نگران هستند و نقایصی را که در بدن آنها موجود نیست، تصور می‌کنند. مثلا با کمی ریزش مو بسیار نگران می‌شوند.
۶) سایبرکندریا: در سال‌های اخیر به دنبال انتشار اطلاعات پزشکی و بیماری‌ها برخی با جستجو در اینترنت و پیداکردن اطلاعات جزیی پزشکی، بسیاری از علایم بیماری‌هایی را که خوانده‌اند، در وجود خود تجربه می‌کنند. اگر شما هم جزو این اشخاصید، به سایبرکندریا دچارید.
>> تعامل

*نظرتان چیست؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها