علت اجرا نشدن افزایش مرخصی زایمان در برخی دستگاه‌ها

رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: افزایش مرخصی زایمان از شش به 9 ماه به دلیل بار مالی در برخی دستگاه ها قابل اجرا نیست.
کد خبر: ۶۱۴۲۸۲
علت اجرا نشدن افزایش مرخصی زایمان در برخی دستگاه‌ها

شهیندخت ملاوردی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر افزود: پس از تصویب قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده در سال91و ابلاغ آن به دستگاه ها؛ اجرای این قانون در دستگاه ها قابل اجرا شد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که در این قانون منابع مالی پیش بینی نشده بود، در رفت و برگشت های متعدد با شورای نگهبان این قانون برای تامین نظر شورای نگهبان به مجلس رفت.

رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: مجلس شورای اسلامی این قانون را برای تامین نظر شورای نگهبان به صورت اختیاری به تصویب نهایی رساند و دستگاه ها مجاز شدند که این قانون را اجرا کنند.

خانم ملاوردی افزود: بررسی ها و گزارش ها نشان می دهد که در وزارت آموزش و پرورش به دلیل کثرت مشمولان این قانون قابلیت اجرایی ندارد.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی بر اساس برآورده اعلام شده برای اجرای این قانون در سال92به170میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: با مکاتبات معاون اول رییس جمهور دستگاه هایی که مشکل اعتباری ندارند به اجرا این قانون مکلف شدند.

ملاوردی با بیان این که به دستگاه هایی که مشکل تامین اعتبار برای اجرای این قانون ندارند اما این قانون را اجرا نمی کنند؛ تذکر داده می شود؛ افزود: در حال پی گیری این موارد هستیم و در جلسه هیئت دولت به آنها تذکر خواهیم داد.

وی تامین بار مالی برای نهادهای دولتی پیش از تصویب این قانون را مشکل در اجرای این قانون برشمرد و اضافه کرد: مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تلاش خواهد کرد این قانون در همه دستگاه ها اجرا شود.

رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری؛ ارائه تسهیلات اجتماعی نظیر پیش بینی ساعت کار منعطف و شناور، پیش بینی مهدهای کودک در نزدیک محل کار مادر را از جمله تدابیر حمایتی برای افزایش آرامش مادر و فرزند در این مدت برشمرد و گفت: می توان از بسته های حمایتی دیگر کشورها و استانداردهای آنان الگوگیری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
خانم اسیایی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
۰
۰
نیروهای آموزش و پرورش پس باید چه كار كنند؟
برای تامین مالی بهتر نیست حقوق ندن و فقط سابقه را محاسبه كنند؟
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
۰
۰
باسلام
من هم نیروی آموزش وپرورش هستم وبا نظر خانم آسیایی موافقم كه این سه ماه را برای ما مرخصی بدون حقوق بدن ولی سابقه را برامون لحاظ كنند
تو را به خدا زودتر تصمیم بگیرید مرخصی من داره تموم میشه ودر یك شهر غریب زندگی میكنم كسی را ندارم كه بچم پیشش بذارم
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
۰
۰
باسلام.من هم موافقم.به نظرتان اگرهمسران آقایان ومسئولین محترم شاغل در آموزش و پرورش بازنشسته نمی شدند و میتوانستند بچه دار بشوند آیا فكر میكنید به این قانون مجلس زودتر عمل نمیكردند و به تمام دستگاههای ذیربط دولتی ابلاغ نمی نمودند.حالا كه خودشان صاحب نوه ونتیجه هستند فرقی به حالشان ندارد!حداقل باتوجه به كثرت نیرو در آموزش و پرورش امكان افزایش جمعیت كشور در این وزارتخانه بیشتر ازسایرین است.لذاخواهشمندیم برای رضای خداوخشنودی این قشرزحمت كش این مصوبه توسط وزیرمحترم جناب آقای دكترفانی به استانها ابلاغ گردد.خدابعداز5سال زهرای 6ماهه رابه ماعطاكرده ومن نیزازشنبه بایدشروع به كاركنم ولی متاسفانه مسافت شهرما بامحل خدمتم حدود5/1 ساعت فاصله است و بایدهرروزحدود3 ساعت درجاده باشم آیااین انصاف است؟تراخدااین 9ماه رابرای رضای خداوبه خاطرائمه اطهار(ع)هرچه زودترابلاغ نمائید وموجب شادی هزاران دل شوید.باتشكروسپاس.
دل به دست آوركه حج اكبر است / ازهزاران كعبه یك دل بهتر است
اجرتان باخداو حضرت علی اصغر(ع)وحضرت رقیه (ع)
مامان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
۰
۰
حالا كه این قانون اجرا نشد ما رفتیم سر كار منم آموزش پرورشی هستم ... خیلی سخته تازه باید غذا بخوره كه تنهاش گذاشتم ... خواهش میكنم اعلام كنید ساعت پاس شیر داریم یا نه چند ساعته ؟

نیازمندی ها