دانشمندان دانشگاه شیکاگو می‌گویند دست‌های مصنوعی حساس به لمس می‌توانند از طریق دخالت مستقیم مغز، اطلاعات حسی زمان - واقعی را به عضو قطع شده برسانند. از این رو تلاش‌های آن‌ها گام مهمی به سوی فناوری نوینی است که اگر بطور موفقیت آمیز اجرا شود می‌تواند مهارت و تطبیق پذیری دست‌های مصنوعی روباتیک را افزایش دهد.
کد خبر: ۶۰۷۱۳۱

به گزارش جام جم سرا به نقل از خبرگزاری مهر- «اسلیمن بنسمایا» از دانشکده زیست‌شناسی و آناتومی ارگانیسمی دانشگاه شیکاگو می‌گوید: برای احیای عملکرد موتور حسی یک دست، نه تنها باید سیگنال‌های موتور که مغز برای حرکت دست می‌فرستد را جایگزین کنید بلکه باید سیگنال‌های حسی را که دست به مغز بازخورد می‌دهد، نیز جایگزین شود.
محققان برای ساخت دست مصنوعی چند بخشی که کنترل موتور طبیعی و حسی را در دست قطع شده احیا کند در یک پروژه چندین ساله سازمان پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا DARPA شرکت کرده‌اند.
بنسمایا می‌گوید: فکر می‌کنیم کلید این کار متوسل شدن به دانسته‌هایمان درباره مغز یک ارگانیسم سالم است که اطلاعات حسی را پردازش می‌کند و سپس سعی کنیم تا دوباره این الگوهای فعالیت عصبی را از طریق تحریک مغزی تولید کنیم.
در یک سری از آزمایش‌های انجام شده بر روی میمون‌ها که سیستم حسیشان بسیار شبیه انسان است محققان الگوهای فعالیت عصبی که در طول دستکاری موجود طبیعی روی می‌دهد را شناسایی کرده و سپس به طور موفقیت آمیزی این الگو‌ها را از طریق ابزارهای مصنوعی القا کردند.
به گفته این دانش‌پژوهان، هنوز تا ارائه الگوریتمی برای کشف سیگنال‌های حرکتی، خیلی راه در پیش است. همین سیگنال‌ها اکنون کنترل دست‌ها را با هفت درجه آزادی برای انسان امکان پذیر می‌کند.
نتایج این تحقیقات در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences، منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها