با حجت الاسلام احمد سالک، رئیس​کمیسیون فرهنگی مجلس

فرهنگ نقادی صحیح را باید گسترش داد

حجت الاسلام و المسلمین سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در برنامه فصل نو که از شبکه قران و معارف سیما پخش می شود گفت:امربه معروف و نهی از منکر عزم ملی را می طلبد و تمام مردم و ارگان ها و نهادها باید در آن مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۵۹۸۷۲۹
نظارت ملی به معنای نظارت مردم بر عملکرد مسئولین است.

وی اظهار کرد:تمامی افرادی که استاد فن شریعت اسلام هستند و تمامی کسانی که دغدغه مسائل دینی را دارند باید امر به معروف را برای مردم تفهیم کنند این موضوع نیازمند به بستر سازی فرهنگی دارد.

وی افزود: آموزش در بیان احکام ضروری است و این آموزش از زمان کودکی و  دوره های دبستان و دبیرستان و دانشگاه که شخصیت توحیدی افراد ساخته می شود باید صورت بگیرد و در این رابطه باید از اساتید فن استفاده شود همچنین باید مشاوره های بسیار خوب منطقی به کسانی که دارای ضعف اعتقادی هستند داده شود.

سالک با شاره به این که موضوع امر به معروف ونهی از منکر عزم ملی را می طلبد گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید از مسئولین شروع شود وما در این رابطه شاهد بودیم که رئیس جمهورخواستند تا قانون عفاف و حجاب عملی شود و این مسئله بسیار مهمی بود که ما به دلیل توجهات رئیس جمهور از ایشان تشکر می کنیم.

وی درباره همکاری دیگر نهادها در بحث احیا امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: تلاش ما در مجلس قانونمند کردن امر به معروف و نهی از منکر و حاکم کردن نظامات بر دستگاه های زیر ربط است از طرفی باید پشتوانه قانونی برای مقابله با باندهای مختلف منکرات که در داخل با هدایت خارج ساماندهی می شوند نیز وجود داشته باشد وقوه قضاییه و دستگاه های امنیتی با پشتوانه قانون دراین رابطه در صحنه حضور داشته باشند. برای احیا این مهم باید آثارامر به معروف و نهی از منکرنیز از رسانه های متفاوت به خصوص صدا و سیما تشریح و بیان شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین سالک با بیان این مطلب که مسئولین باید در خود نیز معروف ها را احیا کنند گفت: ما در مجلس سعی کرده ایم در فراکسیون اصول گرایان و فراکسیون روحانیت اخلاق دینی را حاکم کنیم و تلاشمان بر این بوده که در مجلس نهم اخلاق توأم با کرامت حفظ شود به همین دلیل در جلسات غیر علنی شخصیت هایی مثل آیت الله استادی و آیت الله موحدی کرمانی دعوت شده و تذکراتی را یاد آور می شوند.

وی در رابطه با نظارت بر عملکرد ارگان ها در رابطه با امر به معروف و نهی از منکراز جمله صدا و سیما گفت: در سال 91 که بنده نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بودم،ما مجریان قانون را احضار کردیم و در کمیسیون آقای ضرغامی نیز با معاونت ها و کارشناسانشان به کمیسیون دعوت شدند و پس از آن ما به بازدید صدا و سیما رفتیم و در تمام این جلسات نقاط مثبت و منفی تذکر داده شد بنابراین کار نظارتی کاملا صورت گرفت.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با ذکر این مطلب که تلویزیون میلیون ها نفر مخاطب دارد تصریح کرد: ما برای ورزش کانال جداگانه ای را در نظر گرفته ایم اما باید پرسید که چند در صد از برنامه های سیما و شبکه قرآن و معارف سیما به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دارد.

وی تصریح کرد:حرف های من به معنای این نیست که صدا و سیما تا به حال در رابطه با معارف دینی و امر به معروف ونهی از منکر کاری انجام نداده و من از تمامی کسانی که در صدا و سیما در بحث معرفی دین به خصوص در ماه رمضان زحمت می کشند تشکر می کنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: من توصیه می کنم تا مرکز پژوهش های شبکه قرآن و معارف سیما با یک فراخوان تمام مطالب مربوط به امر به معروف و نهی از منکر را که در حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی و پژوهشی وجود دارد را جمع آوری کند.

حجت الاسلام و المسلمین سالک با بیان نقش روحانیت در فریضه امر به معروف و نهی از منکر و کوتاهی هایی که در این رابطه از سوی روحانیون صورت گرفته گفت: ما در حال حاضر نزدیک به 70000مسجد در کل کشور داریم و به طور میانگین 35 میلیون نفر تحت پوشش بحث های امامان جماعت هستنداگر امامان جماعت بین نمازهایش تنها یک مورد از امر به معروف و نهی از منکر را بیان می کردند سبک زندگی دینی تحقق پیدامی کرد البته ائمه جمعه این کار را می کنند اما این زحمت گاهی با یک فیلم سینمایی و یا تلویزیونی نامناسب از بین می رود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:ما نباید از حرکت های دشمن و منافقان که با ابزار رشد تکنولوژی علیه اسلام منکرات را رشد داده و به معروفات ضربه می زنند غافل باشیم و به خاطر داشته باشیم که امر به معروف و نهی از منکر یک عزم ملی نیاز دارد و در این رابطه نیاز به هم پوشانی و هم افزایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها