واکنش وزیر اطلاعات به ادعای منافقین

وزیر اطلاعات نسبت به ادعای اخیر گروهک تروریستی منافقین، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۹۷۲۷۴
واکنش وزیر اطلاعات به ادعای منافقین

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی که عصر امروز در مسجد امام صادق برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره ادعای منافقین مبنی براینکه تعدادی از اعضای این گروهک توسط ایران ربوده شده‌اند، گفت: وقتی قاصدی خبری را می‌دهد باید درباره آن دقت شود چون ممکن است خبرش صحت نداشته باشد.

 دیپلماسی عمومی یا اتلاف وقت؟

حضور دولتی‌ها در فیس بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی طی یک ماه اخیر حواشی زیادی را برای دولت ایجاد کرده و همچنین واکنش مسئولان مختلف را نیز برانگیخته است.

به گزارش فارس، عضویت برخی دولتی ها در شبکه های اجتماعی این روزها خبرهای زیادی را در رسانه ها به خود اختصاص داده است.

ظریف به راحتی در صفحه فیس بوکش با دوستانش چت می کند،‌ افخم به سوالات پاسخ می دهد، اسحاق جهانگیری خاطره تعریف می کند و برخی برنامه های دولت در صفحه فیس بوکی منتشر می شود ولی پس از گذشت حدود یک ماهه از حرف و حدیث ها درباره عضویت دولتی ها در فیس بوک هیچ کس جوابی به این سوال نداد که آیا عضویت در فیس بوک جرم است یا نه؟

سایت های وزارت امور خارجه هنوز صالحی را وزیر می دانند»، این خبری بود که همین چند روز پیش و در میان بحث درباره فیس بوک دولتی ها منتشر شد.

نگاهی به سایت سفارت خانه های ایران در سایر کشورها که چند ماهی است از لحاظ ظاهر سر و شکل منظمی گرفته مشخص می کند که این سایت ها هنوز علی اکبر صالحی را به عنوان وزیر امورخارجه معرفی می کنند و ظاهرا کسی از مسئولان مربوطه علاقه ای به بروز کردن اطلاعات این سایت ها ندارد.

نگاهی به برخی صفحات فیس بوکی منتسب به دولتی ها نیز نشان می دهد که برای گرداندن آنها نیاز به صرف حداقل یک الی دو ساعت وقت در روز است که بدون شک برای یک وزیر و یا مسئول دولتی می تواند زمان ارزشمند باشد.

از طرف دیگرف هک شدن، نشت اطلاعات و بالا رفتن احتمال جاسوسی از طریق این شبکه ها نیز از موضوعاتی است که می تواند از سوی نهادهای نظارتی مورد پیگیری قرار بگیرد.

گام هایی که آمریکا باید بردارد

گام های مشخصی پیش روی ایالات متحده است که اگر خواهان توافق با ایران است، باید در راستای آن‌ها حرکت کند: نخست قبول برنامه هسته‌ای ایران تحت شفافیت و رسیدگی کامل و بازرسی مشخص است و پس از آن آمادگی برای برداشتن تحریم از ایران به محض گام برداشتن ایران در مسیر عمل.

به گزارش «تابناک»، «توماس پیکرینگ»، سفیر بازنشسته آمریکایی به همراه «جسیکا تاچمن»، رئیس بنیاد صلح بین الملل کارنگی در مطلبی مشترک اذعان کرده‌ان، اکنون زمان برای برداشتن قدم در راستای ایجاد ارتباط میان ایران و آمریکا مناسب و شرایط فراهم است.

اکنون انتخاب حسن روحانی و رفتن احمدی‌نژاد، زمینه را برای پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای آماده کرده و ایالات متحده باید این فرصت را آزمایش کند.

اما برنامه هسته‌ای ایران، تنها دلیل بهبود روابط با ایران نیست، بلکه موضوع سوریه و تعمیق روزافزون آن، به خوبی نشان می‌دهد که دیپلماسی تنها راه برای ختم نهایی چالش هایی است که آمریکا در خاورمیانه با آن روبروست.

علائم بسیاری در کارکرد رئیس جمهور جدید ایران وجود دارد که نشانه‌های خوبی از پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای است. سخنان وی مبنی بر آمادگی ایران برای ایجاد شفافیت در برنامه هسته ایش و همچنین انتصاب جواد ظریف، (تحصیل کرده در آمریکا) به عنوان وزیر خارجه و مذاکره کننده هسته‌ای، این گونه تفسیر شده که سخنان رئیس جمهور جدید، از پشتوانه اجرایی هم برخوردار است.

جیغ بنفش از اظهارات روحانی

شبکه صهیونیستی بالاترین از اظهارات رئیس‌جمهور در تخطئه فتنه و آشوب سال 88 به بهانه تقلب برآشفت.

بالاترین با بیان اینکه روحانی با اظهاراتش سعید حجاریان را رو سفید کرد، می‌نویسد: چندی پیش سعید حجاریان وجود تقلب در انتخابات سال 88 را انکار کرد تا اصلاح‌طلبان بتوانند این سر طناب و آن سر طناب هر دو را با هم داشته باشند.

این شبکه صهیونیستی سپس می‌نویسد: چندی پیش حسن روحانی جنبش سبز را محکوم کرد و آن را اردوکشی خیابانی نامید. او اکنون نیز می‌گوید «مردم در انتخابات اخیر هم شبهات در مورد انتخابات گذشته را شست‌وشو دادند که این امر به دلیل آگاهی مردم و تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفت». در واقع او حتی صحبت‌های حجاریان مبنی بر تدبیر سیستماتیک را هم نمی‌پذیرد.

خشم بندر از طرح روسیه

پایگاه اینترنتی خبر پرس فاش کرد، رئیس سازمان اطلاعات عربستان زمانی که از طرح روسیه برای ممانعت از حمله نظامی به سوریه آگاه شده، با خشم اعلام کرده انتقام آن را از شیعیان خواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،‌ پایگاه اینترنتی خبرپرس از منابع نزدیک به بندر بن سلطان، رئیس سازمان اطلاعات عربستان فاش کرد: زمانی که بندر بن سلطان متوجه طرح روسیه برای تحت نظارت قرار دادن سلاح‌های شیمیایی سوریه و ممانعت از جنگ علیه این کشور  شد به شدت خشمگین شد به نحوی که صدایش را بالا برده و به مقامات روسیه دشنام داد.

منابع مذکور تاکید کردند که وی پس از آگاهی از تصمیم آمریکایی‌ها برای موافقت با طرح روسیه اعلام کرد:هرگز ساکت نخواهیم نشست و نمی‌پذیریم که نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه باقی بماند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها