طبق مطالعات انجام شده، مردان و پسران نه تنها در برابر حوادث بلکه در مقابل بسیاری از بیماری‌های خطرناک نیز آسیب‌پذیر‌تر از دخترانند.
کد خبر: ۵۹۳۹۷۲

به گزارش جام جم سرا به نقل از روزنامه ابتکار- در بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده طی یک دهه از کودکان و نوجوانان آمریکایی مشخص شد که در این مدت پسران نسبت به دختران از نرخ مرگ و میر بالاتری برخوردار بوده‌اند. عوامل مرگ و میر در پسران تنها شامل حوادث نمی‌شوند بلکه عوامل دیگری چون ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی، ریوی و سیستم عصبی نیز از عوامل مرگ آنان است.
در تحقیقات گذشته نیز معلوم شده بود که در بسیاری از کشور‌ها نرخ مرگ و میر نوزادان پسر بالا‌تر است. همچنین پسران نوجوان بیش از دختران همسال خود بر اثر آسیب‌های ناشی از حوادث و خودکشی جان خود را از دست می‌دهند.
در بررسی انجام شده روی آمار دولتی آمریکا در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ میلادی مشخص شد که هرچند مرگ کودکان بندرت اتفاق می‌افتد اما به طور کلی پسر‌ها بیشتر با خطر مرگ زودرس مواجه هستند. افزون بر این، در فاصله زمانی بین نوزادی تا ۲۰ سالگی، پسران و مردان جوان ۲۴ درصد بیش از دختران مستعد مرگند.
پزشکان درباره آسیب‌پذیر‌تر بودن پسران و مردان معتقدند که جنس مذکر به لحاظ ژنتیکی و ذاتی در برابر ابتلا به بیماری‌های مهم و همچنین خطر مرگ ناشی از آن‌ها آسیب‌پذیر است و در حالی که دختران از نظر وراثتی در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ارمین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
۰
۰
منم اینو حس میكنم واقعا به چشم داریم میبینیم دیگه نیازی به تحقیقات نبود... خدا ما رو ناقص ساخته به خودشم گفتم چی میشد یه خورده تمركز بیشتری رو ساخت ما بكنی خدا جون بدجور شاكیم ازت... در نهایت واسه خودم و همجنسام متاسفم .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها