بروز طلاق عاطفی به دلایل متعددی از جمله رفتارهای خشونت آمیز و تحقیر زوجین به وجود می‌آید اما با اعمال و رفتارهای مناسب، همچنین فراگیری مهارت‌های زندگی می‌توان جلوی آن را گرفت. یک جامعه‌شناس درباره گامها و رفتارهایی می‌گوید که اگر میان همسران بروز کند، طلاق عاطفی را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۵۹۲۲۷۹

مدتی است واژه‌ای با عنوان طلاق عاطف در جامعه ما موسوم شده است که گواه رابطه ای در حد همخانگی صرف است. افراد در زیر یک سقف فقط با هم زندگی کرده و یا همدیگر را تحمل می‌کنند و این نوع رابطه برای افرادی که روزی با هزاران آرزو، عشق و علاقه ازدواج کردند دیگر هیچ نشانی از آن علاقه‌های آتشین نمانده است بلکه به سوهان روح و اعصاب هم تبدیل می‌شوند.

زنانی که مبادرت به مقایسه زندگی و همسر خود با دیگران می‌کنند زمینه‌های طلاق عاطفی را در روابط خود مهیا می‌کنند

به گزارش جام جم سرا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان- امان قرایی مقدم درباره عوامل بروز طلاق عاطفی در میان زوجین گفت: عوامل متعددی در بروز طلاق عاطفی موثر است که از جمله می‌توان به ازدواج‌های ناخواسته ازدواج‌های اجباری در روستاها رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگرانه زوجین، مشکلات اقتصادی، خشونت‌های روانی، خشونت‌های جسمی، تحقیرها و سرزنش‌های زوجین در مقابل دیگران اشاره کرد.
به گفته این جامعه شناس باید توجه داشت که برخوردهای نامناسب زنان در تشدید بروز طلاق عاطفی میان زوجین تاثیر دارد؛ برای مثال زنانی که مبادرت به مقایسه زندگی و همسر خود با دیگران می‌کنند زمینه‌های طلاق عاطفی را در روابط خود مهیا می‌کنند.


ارزشمند دانستن زندگی و همسر تنها تضمین زندگی
وی با بیان اینکه عدم اعتماد به شوهر از عوامل مخرب درستی بنیان خانواده است خاطر نشان کرد: متاسفانه دختران جامعه ما قبل از ازدواج نگران زندگی و تشکیل زندگی هستند و بعد از ازدواج دیگر آن طور که باید و شاید به زندگی خود اهمیت قائل نیستند افراد برای نگه داری زندگی خود باید تلاش کرده و بدانند که در زندگی مشترک بنده یکدیگر نیستند.

زندگی و روابط زناشویی دوئل نیست که بعد از بروز هر ناراحتی یا تنشی به فکر پاسخ دادن به آن باشید


این جامعه شناس معتقد است: زنان به هیچ عنوان نباید با بی‌احترامی با شوهر خود رفتار کنند.

 

دوئل در روابط زوجین جایی ندارد

قرایی مقدم در پاسخ به این سوال که زنان در مقابل رفتارهای بد و بی احترامی مردان باید چه واکنشی داشته باشند، گفت: زوجین در هنگام عصبانیت باید با محبت، علاقه و کاملا محترمانه با همسر خود رفتار کنند بلکه در روابط خانوادگی به هیچ عنوان تئوری چرخه خشونت بدین معنی که پاسخ خشونت را با خشونت و بد اخلاقی داد به هیچ وجه مناسب نیست.
وی  افزود: زندگی و روابط زناشویی دوئل نیست که بعد از بروز هر ناراحتی یا تنشی باید پاسخ آن داده شود بلکه زنان با صبر، متانت و وقار می‌توانند زندگی خود را حفظ کرده و در چنین روابطی مردان هم از عملکرد خود پیشمان شده و بهتر از گذشته به زندگی می‌پردازند.
به گفته قرایی مقدمدر ۳ سال اول زندگی اغلب مردان به دلیل حکومت مرد سالانه در پی تحکم هستند که با گذشت زمان در زندگی مشترک آرام و صبور خواهند شد.
وی درباره نحوه تاثیر گذاری طلاق عاطفی بر تربیت فرزندان افزود: فرزندانی که در خانواده شاهد روابط عاطفی سرد و بی‌روح والدینشان هستند بالطبع با عدم پیشرفت تحصیلی، بدبینی، روحی و روانی و شخصیتی مواجه خواهند بود.

 

 

* شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید *

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها