به بهانه مزین شدن کوچه‌ها به تصاویر شهدا

خاطرات بارانی یک مادر شهید

در شهر که قدم می‌زنی حال و هوای تازه‌ای پیدا می‌کنی.این را بیشتر تهرانی‌ها می‌گویند؛به خصوص آنهایی که دلسوخته‌تر هستند،دلسوخته‌هایی که یادگار دوران دفاع‌مقدس را با خود حمل می‌کنند و سینه‌ای پر از خاطره و عشق دارند.
کد خبر: ۵۸۵۳۶۶
خاطرات بارانی یک مادر شهید

این روزها نقش عشق بر سینه شهر خودنمایی بیشتری دارد و سر هر کوچه می‌توان نگاه شهیدی را بر اعمال خود نظاره‌گر بود.

مادران شهید این روزها عکس فرزندانشان را تنها در آلبوم خانه نگهداری نمی‌کنند بلکه هر روز که از منزل خارج می‌شوند به شهیدشان سلام می‌کنند.

جوانی می‌گفت: من هر روز که از خانه خارج می‌شوم به شهیدی که عکسش را می‌بینم قول می‌دهم تا برگشتنم به خانه، شرمنده‌اش نشوم.

اما مادر شهیدی هم هست که با دیدن عکس شهیدش بر سرکوچه خاطراتش بارانی می‌شود. او هنوز یاد جوانش که حتی فرصت نشد دخترش را بعد از تولد ببیند در ذهن دارد و اشک را گریزی برای پوشاندن غمش باقی نمی‌گذارد.

او اما غصه‌دار نیست که غمش،غم عاشقی است و عاشقی نعمتی نیست که به هر کسی بدهند. او می‌گوید: من خودم فرزندم را راهی جبهه کردم و او عزیزتر از علی‌اکبر حسین (ع) نبود.

این روزها عکس شهدا بر سر تمام کوچه‌ها نصب شده است.

به گفته دکتر پیرهادی رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران 36 هزار عکس شهید بر سر کوچه‌ها نصب شده است.

وی افزود: ترویج گفتمان دفاع‌مقدس وظیفه‌ای همگانی است و می‌بایست نهادینه شود.هر فرد یا نهادی براساس وظایف خود باید در این زمینه کارکرد داشته باشد و اگر بخواهیم کارکرد بسیج را در این زمینه بررسی کنیم،باید بگوییم ‌این نهاد مردمی و انقلابی باید سهم بیشتری در این راستا داشته باشد. نتیجه این کارکردها زنده نگه داشتن باورهایی است که هزاران نفر برای حفظ این باورها جان خود را نثار کرده‌اند؛بنابراین حفظ یاد،نام و اندیشه‌های شهدا در راستای حفظ گفتمان دفاع‌مقدس لازم است.

وی اظهار کرد:نباید تصور کرد مقوله ایثار و شهادت تنها در زمان جنگ تحمیلی کاربرد داشت بلکه بنابر مقتضیات و هر زمانی کارکردهایی دارد. از سوی دیگر، قانون نیز ظرفیت‌های لازم را برای نهادینه کردن گفتمان دفاع‌مقدس پیش‌بینی کرده است. موفقیت به کارگیری ظرفیت‌های قانونی نیز در این راستا، در گرو تقویت روش‌ها است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها