یک کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان این که کلسترول بالا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌ـ عروقی را افزایش می‌دهد، گفت: افراد چاق با توجه به نوع تغذیه و نداشتن تحرک معمولا کلسترول بالایی دارند و به این دلیل، خطر ابتلا به افزایش فشارخون و بیماری‌های قلبی ـ عروقی در آنها افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۵۷۹۷۷۲

دکتر پریسا ترابی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: احتمال ابتلا به بیماری دیابت، آرتروز، افزایش فشار خون، نارسایی قلبی، نقرس، دیسک کمر، نارسایی تنفسی، سکته قلبی، عفونت‌های ریوی، سنگ کیسه‌صفرا، واریس، نازایی، سرطان پستان، سرطان پروستات، بالا رفتن چربی خون، تصلب شرائین، کاهش متوسط سن و همچنین احساس محرومیت اجتماعی و حقارت در افراد چاق‌ بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: فقط 12 درصد مردان و 14 درصد زنان پانزده تا شصت‌وچهار ساله در کشور روزانه 5 واحد میوه و سبزی مصرف می‌کنند. میوه‌ها و سبزی‌ها جزء مهمی از یک رژیم غذایی سالم است که مصرف روزانه و به مقدار کافی آنها می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری و درمان بیماری‌های مزمنی چون دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی ـ عروقی، سکته مغزی، سرطان و چاقی داشته باشد.

برای مقابله با گرمازدگی چه کنیم؟

برای جلوگیری از گرمازدگی از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید بپرهیزید.

دکتر فریدون اسفندیاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: قرار نگرفتن طولانی‌مدت در معرض آفتاب، نوشیدن مایعات خنک، قرار گرفتن در جای خنک، حمام و دوش آب سرد، قرار دادن یخ روی بدن فرد و قرار دادن پاهای فرد به سمت بالا برای جریان یافتن گردش خون از جمله اقدام‌های موثر در برخورد با افراد گرمازده است.

اسفندیاری با بیان این که گرمازدگی بیشتر به علت قرار گرفتن در معرض آفتاب و مسافرت از مناطق سرد به مناطق گرم‌تر رخ می‌دهد، به افرادی که از مناطق خنک به مناطق گرم مسافرت می‌کنند توصیه کرد مراقب باشند تا دچار گرمازدگی نشوند؛ چرا که بدن آنها دست‌کم به ده روز زمان نیاز دارد تا به شرایط موجود عادت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها