رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

وابستگی بودجه 92 به نفت افزایش یافته است

بر اساس اقتصاد مقاومتی بودجه 92 انبساطی است

رادیو گفتگو در مصاحبه با معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی به بررسی جزئیات لایحه بودجه 92 پرداخت.
کد خبر: ۵۴۶۲۴۱
بر اساس اقتصاد مقاومتی بودجه 92 انبساطی است

به گزارش جام جم آنلاین حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج الدینی اظهار داشت: لایحه بودجه 92 در سال دوم برنامه پنجم توسعه تنظیم شده است و طبعاً جهت گیری ها و احکام برنامه پنجم در این لایحه دیده شده است.

وی شعار توسعه و پیشرفت توأم با عدالت را مهم ترین شاخصه این لایحه دانست و افزود:مقام معظم رهبری این دهه را به عنوان پیشرفت و عدالت معرفی کرده‌اند و لایحه بودجه 92 نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی بودجه شرکت های دولتی را نشانه رشد اقتصادی کشور خواند و تصریح کرد: 40 درصد از این شرکت ها واگذار شده است و هرچه اقتصاد آن ها تقویب شود، تولید ناخالص کشور افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان ساخت: اگر بودجه این شرکت ها انقباضی بسته شود، بودجه معنایی نمی یابد؛ چراکه شرکت های واگذار شده درآمدی از فروش نفت دریافت نمی کنند و در کلیت موجب رونق اقتصادی کشور هستند.

همچنین غلامرضا کاتب ضمن ارتباط تلفنی با رادیو گفتگو به بیان دیدگاه های خود در خصوص لایحه بودجه 92 پرداخت.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: یکی از نکات مثبتی که در این دوره در لایحه بودجه شکل گرفت کاهش درآمدهای بودجه از منابع نفتی است که در برنامه سوم و چهارم و پنجم توسعه نیز مورد توجه بوده است.

کاتب افزود: بر اساس قانون برنامه مکلف هستیم کل مصارف هزینه‌ای را از درآمدهای غیرنفتی تأمین کنیم و یقیناً مجلس با این نگاه موافق است.

وی با بیان این که در بودجه سال آینده میزان 13درصد از وابستگی به نفت کاهش یافته است گفت: این به این معنا نیست که درآمد نفتی کاهش پیدا می کند؛ بلکه این درآمد در صندوق توسعه ملی یا بخش سرمایه گذاری هزینه خواهد شد.

کاتب یادآور شد: محور بودجه با توجه به اقتصاد مقاومتی باید انبساطی بسته شود یعنی در کاهش هزینه دولت گام هایی اساسی برداشته شود.

وی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی باید به نگاهی برسیم که عمر میانگین بهره برداری از بودجه پروژه های عمرانی افزایش یابد و بخش اعظمی از آن ها به بخش خصوصی واگذار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها