معاون امور برق وزارت نیرو با تاکید بر این که اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 12 درصد تاثیر در کاهش مصرف انرژی برق داشته است، گفت: درآمد صنعت برق از محل اجرای این قانون طی 5 ماه، 2000 میلیارد تومان بوده که یکهزار میلیارد تومان آن به سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شده است. محمد بهزاد در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم افزود: هر سال در زمینه انرژی برق 8 درصد افزایش مصرف رخ می‌داد، اما با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 4 درصد کاهش مصرف صورت گرفت که در مجموع از کاهش 12 درصدی مصرف حکایت دارد.
کد خبر: ۴۰۷۰۶۸

وی با اشاره به این که در 5 ماهه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 2000 میلیارد تومان درآمد از صنعت برق عاید کشور شده، تصریح کرد: هزار میلیارد تومان از این محل به سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز شده و هزار میلیارد تومان دیگر صرف توسعه صنعت و افزایش راندمان نیروگاه‌ها شده است. بهزاد با تاکید بر این که اکنون راندمان نیروگاه‌ها به 39درصد افزایش یافته است، گفت: طبق برنامه پنجم توسعه این راندمان باید به 45 درصد افزایش یابد.

معاون امور برق وزیر نیرو درباره تصمیم‌گیری درخصوص افزایش قیمت برق در سال جاری اظهار کرد: در 7 ماهه اول سال هیچ‌گونه افزایش قیمتی در زمینه برق نخواهیم داشت، اما برای ماه‌های بعد از آن هنوز مشخص نیست کارگروه تحول اقتصادی چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد.

وی در این گفت‌وگو که مشروح آن بزودی منتشر خواهد شد، درباره افزایش مصرف برق با نزدیک شدن فصل گرم و استفاده از وسایل سرمایشی پرمصرف مانند کولرهای گازی هشدار داد و گفت: در حال حاضر بسیاری از کولرهای گازی که وارد کشور می‌شود، استاندارد نیست و دارای برچسب انرژی F است که در ردیف پرمصرف قرار دارند.

بهزاد افزود: اگر خانواده‌ای در روز 6 تا 7 ساعت از کولر آبی که هر ساعت نیم کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند، بهره بگیرد، مصرف برق آن به 300 کیلووات ساعت در ماه خواهد رسید که هزینه‌‌ای معادل 14 هزار تومان برای خانواده خواهد داشت، اما با استفاده از کولر گازی که 2500وات در ساعت مصرف دارد در صورت استاندارد بودن دستگاه، قبض صادر شده 84 هزار تومان با همان میزان مصرف کولر آبی است.

معاون برق وزارت نیرو، کولر گازی را «دشمن اقتصاد خانواده» خواند و تصریح کرد: در حال حاضر کولرهای آبی وارد بازار شده که دارای برچسب انرژی A هستند و مصرف کمتری دارند.

در آستانه فصل گرما شرکت‌های تولید کننده کولرهای گازی تبلیغات گسترده و رقابت سنگینی را برای فروش محصولات خود در بازار ایران آغــاز کرده و در همین رابطه جوایــز متنوع و گرانقیمتی را برای مشتریان در نظر‌گرفته‌اند.

زیبا اسماعیلی ‌/‌ گروه اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها