شکست رژیم سانسور

بیش ازهفت دهه از تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی می‌گذرد و سران این رژیم از دو راه تلاش کرده‌اند اسرائیل را شکست‌ناپذیر جلوه دهند؛ یکی تبلیغات اغراق‌آمیز درباره توانمندی‌های نظامی‌شان از جمله تجهیزات آفندی و سامانه‌های پدافندی و دیگری سانسور نقاط ضعف و شکست‌ها و تلفات نیروهای نظامی.
کد خبر: ۱۴۶۴۱۷۷
 
اما ازهفتم اکتبر (۱۵ مهر) که عملیات طوفان‌الاقصی توسط رزمندگان مقاومت انجام شد و اکنون بیش از ۹ ماه از آن زمان می‌گذرد تلاش‌های اسرائیل در هر دو جبهه شکست خورده و پوشالی بودن این رژیم برای تمام جهان آشکار شده است.ناتوانی نیروهای نظامی اسرائیل در مقابل یک گروه مقاومت در غزه،‌ تمام تبلیغات اغراق‌آمیز این رژیم در سال‌های گذشته را بر باد داده و این در حالی است کشورهای غربی و آمریکا در این مدت، تمام قد به حمایت از اسرائیل پرداخته‌اند و در زمینه‌های نظامی و اقتصادی،‌ کمک‌های فراوانی به این رژیم شده است. 
   
تخریب دیوار سانسور
در این ۹ ماه، مقاومت با وارد کردن ضربات متعدد به نیروهای اسرائیلی، این سیاست صهیونیست‌ها را ناکارآمد کرده‌است؛ به‌طوری که سانسور این حجم از شکست‌هاعملا برای صهیونیست‌ها غیرممکن است.سانسور نظامی، اصلی‌ترین روشی است که صهیونیست‌ها در مواقع مختلف به ویژه جنگ‌ها، با هدف پنهان کردن تلفات خود از آن استفاده می‌کنند و افکار عمومی را فریب می‌دهند؛ اما این روش با عملکرد صحیح رسانه‌های مقاومت، شکست خورده است.فریبکاری و پنهان کردن واقعیت، ریشه طولانی در ارتش رژیم صهیونیستی دارد و این ارتش طی دوره‌های مختلف جنگ‌هایی که با کشورهای عربی و گروه‌های مقاومت داشته، هرگز آمار دقیقی از تلفات خود ارائه نداده است.
   
سانسور سازمان یافته
سانسور در اسرائیل به صورت کاملا سازمان یافته ورسمی انجام می‌شود. سانسور نظامی اسرائیل مطابق با قوانین اضطراری صادر شده توسط انگلیس در سال ۱۹۴۵ بوده و استفاده از این قانون در زمان جنگ به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.در این میان بعد از جنگ جولای ۲۰۰۶ با حزب‌ا... بخش سانسور نظامی رژیم صهیونیستی شروع به گسترش اختیارات خود کرد و تمرکز آن معطوف به سانسور اخبار مربوط به مقاومت در فلسطین و لبنان شد؛به طوری که رسانه‌های عبری دیگر حق نداشتند سخنرانی رهبران مقاومت فلسطین از جمله اسماعیل هنیه و سخنگویان نظامی گروه‌های فلسطینی راپخش کنند.همچنین پخش و بازتاب سخنرانی‌های سید حسن نصرا...دبیرکل حزب‌ا...دررسانه‌های اسرائیلی نیز ممنوع شد. جولای ۲۰۱۸ سازمان سانسور نظامی اسرائیل اعتراف کرد که دست کم از هر پنج مطلبی که روزانه در رسانه‌های این رژیم منتشر می‌شود یک مطلب تحت سانسور و ویرایش مجدد قرار می‌گیرد.
   
دروغ‌پردازی اشغالگران درباره تلفات جنگ غزه
از زمان شروع جنگ غزه نیز سیاست سانسور همچون گذشته دنبال شد و صهیونیست‌ها تلاش کردند آمار تلفات و شکست‌های خود را مخفی کنند اما هر چه از جنگ گذشت و حجم شکست‌های صهیونیست‌ها افزایش یافت، پنهان کردن آمار تلفات هم برای آنها سخت‌تر شد.در این زمینه روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت در نهم دسامبر گذشته فاش کرد که تفاوت زیادی میان آمار ارائه شده توسط ارتش اسرائیل درباره تلفات انسانی آن، با آماری که بیمارستان‌ها می‌دهند، وجود دارد؛به طوری که تا این تاریخ بیمارستان‌های اسرائیل۴۵۹۱زخمی راپذیرش کرده‌اند،درحالی که ارتش اعلام کرده تعدادمجروحان فقط۱۶۰۰نفربوده است.نکته قابل توجه اینجاست که این رسانه صهیونیستی بلافاصله مجبور شد در چارچوب سیاست سانسور نظامی اسرائیل، گزارش خود را پس بگیرد و اعلام کند که تعداد قربانیان کمتر از آن است که پیش‌تر به آن اشاره کرده بود.
   
افزایش حجم سانسور پس از جنگ
شبکه الجزیره فاش کرد تل‌آویو در ابلاغیه‌ای جدید نظارت خود بر محتوای رسانه‌ها را تشدید کرده و به هیچ رسانه‌ اسرائیلی اجازه انتشار اخبار حساس جنگی را نمی‌دهد. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که از زمان آغاز جنگ غزه سانسور نظامی علیه مطبوعات ۵ -۴برابر افزایش یافته است و همه مطبوعات باید از سیاست سانسور نظامی تبعیت کنند.
   
۸ موضوع سانسور نظامی
پایگاه خبری آمریکایی اینترسپت درگزارشی،سانسور نظامی اعمال شده بر رسانه‌های صهیونیستی و خارجی در سرزمین‌های اشغالی را پس از عملیات طوفان‌الاقصی بی‌سابقه توصیف کرد و هشت مورد از موضوعات ممنوعه در محتواهای خبری عبری را برشمرد.

اول: پرداختن به موضوع اسرا
دوم: ارائه جزئیات عملیات نظامی و مواضع نیروها
سوم: انتشار هر نوع تصویر یا گزارشی از سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل
چهارم: ارائه هر نوع اطلاعات جاسوسی در خصوص توانمندی‌ گروه‌های مقاومت
پنجم: انتشار اخبار در خصوص حملات موشکی گروه‌های مقاومت و تخریب زیرساخت‌های حیاتی در سرزمین‌های اشغالی
ششم: حملات الکترونیکی صورت گرفته ضد سامانه‌های امنیتی اسرائیل
هفتم: انتشار هرگونه اخبار در خصوص بازدید مسئولان رژیم صهیونیستی از مناطق جنگی
هشتم: انتشار اخبار مربوط به کابینه جنگی اسرائیل
اینترسپت به نقل از یک کارشناس صهیونیست می‌نویسد که تاکنون دستورالعملی با این شدت و حدت از سوی شورای نظارت نظامی 
به رسانه‌ها صادر نشده بود.
   
دلیل هراس صهیونیست‌ها
عاموس هرئیل، تحلیلگر صهیونیست در روزنامه هاآرتص اعلام کرد که تلفات اسرائیل در جنگ‌ها تاثیر زیادی بر افکار عمومی اسرائیلی‌ها دارد و تعداد بالای تلفات جانی، به شدت اسرائیلی‌ها رامضطرب می‌کندودر نتیجه هر دستاوردی هم که ارتش در جنگ به دست بیاورد، از نظر آنها بی‌ارزش است.اسامه خالد، محقق و تحلیلگر سیاسی عرب زبان هم درهمین زمینه گفت: صهیونیست‌ها قصد دارند مانند گذشته در جنگ کنونی هم خسارات خودراپنهان کنند تامانع بدترشدن روحیه نظامیان وافسران ارتش و همچنین خانواده‌های آنها به شکل ویژه، و به طور کلی جامعه صهیونیستی شوند.وی افزود: رژیم صهیونیستی همچنان با روش قدیمی خود در دروغ گفتن و اظهار پیروزی‌های دروغین یا احساس موفقیت، به دنبال تقویت روحیه اسرائیلی‌ها و توجیه ادامه این جنگ فرسایشی است. 
   
عملکرد موثر رسانه‌های مقاومت
دراین میان از این مهم نباید غفلت کرد که رسانه‌های حامی مقاومت با عملکرد قابل قبول خود نقش مهمی در آگاهی بخشی به افکار عمومی درعرصه درگیری بارژیم اشغالگر داشته‌اند؛تاجایی‌که درمواقعی مانندجنگ، شهرک‌نشینان صهیونیست بیشتراخبار رسانه‌های مقاومت را پیگیری می‌کنند.سید حسن نصرا...دبیرکل حزب‌ا...که همواره برنقش رسانه‌هابه عنوان یکی از بازوهای اصلی مقاومت در مبارزه با دشمن تاکید دارد در جریان جنگ جولای۲۰۰۶ دستور تشکیل یک یگان رسانه‌ای مجهز برای انتشار تصاویر و فیلم‌های مربوط به پیروزی‌های مقاومت و افشای دروغ‌های رژیم اشغالگر را داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها