حمله رژیم صهیونیستی به پناهگاه آوارگان فلسطینی ده‌ها شهید و زخمی بر جا گذاشت

غزه، منهای حقوق‌بشر

بمباران مدارس، پناهگاه‌ها و محل نگهداری آوارگان فلسطینی در رفح و غزه، تبدیل به یک عادت تکراری شده و سازمان‌های ظاهرا بین‌المللی نیز اقدامی در مواجهه با این جلوه آشکار تروریسم و کودک‌کشی صورت نمی‌دهند. بسیاری از تحلیلگران مسائل حقوق‌بشری معتقدند اصلی‌ترین دلیل استمرار بمباران مراکز مدنی و پناهگاه‌ها توسط صهیونیست‌ها، اطمینان‌خاطر تل‌آویو از عدم واکنش صریح نهادها و سازمان‌های بین‌المللی در سایه حمایت‌های آمریکا و اتحادیه اروپاست.
کد خبر: ۱۴۵۹۹۴۸
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
بیانیه‌های ظاهری صادر شده از سوی کشورهای اروپایی نیز در این خصوص فاقد اعتبار واقعی است، زیرا دو کشور آلمان و فرانسه، در جنگ غزه به صورت غیر‌مستقیم و در مواردی مستقیم، مشارکت داشته و حمایت‌های اطلاعاتی و بعضا تجهیزات و مشاوره‌های نظامی را درخصوص هدف قرار‌دادن غیرنظامیان را به تل‌آویو ارائه می‌کنند.جنگنده‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی، دبیرستان پسرانه السردی را که آوارگان در آن اسکان یافته بودند، بمباران کردند که این جنایت حداقل ۵۰ شهید و ده‌ها مجروح در پی داشته است. حمله هوایی رژیم اشغالگر صهیونیستی به این مدرسه در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز غزه بامداد دیروز توسط جنگنده‌های اسرائیلی صورت گرفت. طبق تصاویر و ویدئوهایی که منابع فلسطینی منتشرکرده‌اند، ده‌ها زخمی درراهروی بیمارستان شهداءالاقصی دیده می‌شود و مرکز اطلاع‌رسانی دولتی درغزه نیز اعلام کرده است که احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد و همزمان امکانات کافی برای رسیدگی به مجروحان وجود ندارد. انتقال ده‌ها مجروح و شهید به بیمارستان شهداء‌الاقصی در منطقه دیرالبلح درحالی است که مدیریت این بیمارستان شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که یکی از دو مولد تولید برق در این مجتمع پزشکی در پی کمبود سوخت ازکارافتاده و این درحالی است که بیش از۷۰۰زخمی و بیمار در بیمارستان تحت مداوا قرار دارند.
   
محاصره غذایی مطلق غزه 
عواقب و آثار انفعال مطلق سازمان‌های بین‌المللی در قبال جنایات گسترده و دهشتناک رژیم اشغالگر صهیونیستی، روزبه‌روز بدتر می‌شود. در حالی که اشغالگران هرگونه راه ورود کمک‌های غذایی و تجهیزات پزشکی و سایر امکانات امدادی به نوار غزه را بسته‌اند، سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) درباره بحران وحشتناک قحطی در غزه هشدار داده و اعلام کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون نفر در غزه تا اواسط ماه جولای به دلیل ناامنی غذایی در مناطق مختلف غزه با قحطی واقعی و مرگ بر اثر آن، مواجه می‌شوند. در بیانیه سازمان فائو آمده است که ۱۰۰درصد ساکنان غزه که جمعیت آنها به بیش از۲.۲ میلیون نفر می‌رسد، در میان بحران غذایی قرار دارند. تجاوزات اسرائیل به غزه بحران گرسنگی در این منطقه را تشدید می‌کند، در حالی که هم‌اکنون مردم غزه در سطح فاجعه‌باری از قحطی و مرگ‌ومیر وهمچنین آوارگی قرار دارند اما سوال اصلی اینجاست که کدام سازمان و نهاد،باید ورود غذاو دارو به غزه راتضمین کند؟آیا صدوربیانیه‌های تاسفباردردی رادراین خصوص دوا خواهدکرد؟!

تشدید مرگ‌و‌میر کودکان غزه بر اثر گرسنگی
نهادهای بین‌المللی گزارش دادند که هزاران کودک زیر پنج‌سال در نوار غزه دچار سوء‌تغذیه بسیار وحشتناک هستند؛ به طوری که خطر مرگ بر اثر گرسنگی و تشنگی به شدت آنها را تهدید می‌کند. براساس این گزارش‌ها با وجود این‌که همه مردم غزه دچار بحران گرسنگی هستند اما کودکان آسیب‌پذیرترین قشر محسوب می‌شوند و شاهد مرگ آنها یکی پس از دیگری بر اثر گرسنگی هستیم. علاوه بر عدم ورود کمک‌های غذایی به اغلب مناطق غزه، به‌ویژه بعد از اشغال گذرگاه رفح توسط اشغالگران صهیونیست، عدم سوخت‌رسانی به غزه و جلوگیری از ورود تجهیزات پزشکی موجب از کار افتادن تقریبا همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در این منطقه شده و مردم غزه به تعداد محدودی از مراکز درمانی که هنوز توانسته‌اند فعال بمانند وابسته هستند. کودکان زیر پنج سال در غزه با توجه به کمبود شدید موادغذایی و شیر‌خشک و همچنین عدم انجام واکسیناسیون دوره‌ای خود در معرض خطر جدی مرگ قرار دارند و این در حالی است که برای چهارمین هفته متوالی، رژیم اشغالگر از ورود هرگونه کمک‌های بشردوستانه به غزه جلوگیری می‌کند. آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه حاکی از آن است که از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون طبق آمار رسمی که در بیمارستان‌ها ثبت‌شده نزدیک به ۴۰ کودک بر اثر سوءتغذیه جان خود را از دست داده‌اند. علاوه بر آن شمار زیادی از کودکان هم بر اثر گرسنگی جان باختند که آمار آنها ثبت نشده است؛ زیرا خانواده‌های این کودکان به‌دلیل محاصره و بمباران‌های شدید دشمن علیه مناطق مختلف غزه قادر به انتقال کودکان خود به بیمارستان‌ها نبوده‌اند. بیشترین آمار مرگ‌ومیر کودکان بر اثر گرسنگی مربوط به منطقه شمالی نوار غزه است. در شرایطی که رژیم صهیونیستی ساکنان شمال غزه را ترغیب به مهاجرت به سمت مناطق جنوبی کرده و مدعی بود این مناطق امن هستند، بعد از جنایت‌های وحشیانه‌ای که طی هفته‌های گذشته ارتش اشغالگر در جنوب غزه به‌ویژه منطقه رفح انجام داده است، سیستم بهداشتی این منطقه نیز از هم پاشیده و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قادر به ارائه خدمات به مردم نیستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها