نغمه مستشار نظامی:

با دلی سوخته برای رئیس جمهور شهید شعر گفتم

«نغمه مستشار نظامی» شاعر و دبیر انجمن ادبی ارغوان در واکنش به شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه دولت سیزدهم و هیأت همراه ایشان به جام جم گفت: ما ایرانی‌ها شعر را زبانی رسمی می‌دانیم و هرگاه غم و اندوهی سراغمان می‌آید، دست به دامان شعر و ادبیات می‌شویم و به واسطه شعر، دردل می‌کنیم. غمِ شهادت رئیس جمهور مردمی دولت سیزدهم و همراهانش به قدری عظیم بود که همان اولین ساعاتی که احتمال شهادتشان بیشتر شد و همه از زنده ماندن بازماندگان این حادثه قطع امید کردند، این شعر را سرودم: با عناد و ناجوانمردی و با تحریم ما/ دشمنت هرگز نخواهد دید ترس و بیم ما/ «تا شهادت با ولایت» راه و رسم کوثری است/ مادر سادات فرمود این روش تعلیم ما/ زخم بر زخم است آری، داغ بر داغ است آه/ آری اما عاقبت غم می‌شود تسلیم ما/ می‌رسد مردی که بار آسمان بر دوش اوست/ می‌کند دنیا بهاری جاودان تقدیم ما/ روز میلاد علی موسی الرضا جان سال‌هاست/ روز پرواز کبوتر بوده در تقویم ما/ در میان کوه‌های کشورت آسوده‌ای/ آه، ابراهیم، ابراهیم، ابراهیم ما.
کد خبر: ۱۴۵۷۹۱۷

این شاعر تاکید کرد: شعر در این مواقع از نوع جوششی است و از دلی برمی آید که سوخته. شعر می‌تواند خیلی سریع نسبت به وقایع مختلف واکنش نشان دهد و همین خصلت شعر است که آن را بین مردم فراگیر کرده است. سابقه واکنش شعرا در طول تاریخ نسبت به ارزش‌های بومی و ملی، حوادث و بزنگاه‌های تاریخی و مذهبی در ایران بسیار بلند است و همچنان نیز این رویکرد در ادبیات و شعر ما وجود دارد و هنرمندان از کنار وقایع مهم، بی‌تفاوت گذر نمی‌کنند. بنابراین ما هنرمندان سعی می‌کنیم با هنری که داریم و در حد توان، دین خودمان را به این شهدا ادا کنیم و نشان دهیم که ادامه دهنده راه آن‌ها هستیم. 

مستشار نظامی تاکید کرد: آیت الله رئیسی نه تنها رئیس جمهور محبوبی بود بلکه دوست صمیمی اهالی فرهنگ و هنر بود و عنایت خاصی به کتاب و کتابخوانی داشت و در نمایشگاه کتاب امسال نیز هم رئیس جمهور هم وزیران دولت سیزدهم حاضر شدند. 

وی ادامه داد: ماه رمضان گذشته و دیدارهای صمیمانه با هنرمندان در واقع بهانه‌ای بود تا رئیس جمهور شهید، دغدغه هنرمندان را بشنود و این امر برای ما بسیار ارزشمند بود. آیت الله رئیسی در دیدارها برای شنیدن مطالبات هنرمندان وقت می‌گذاشتند و دستور جدی برای رسیدگی به موضوعات داده می‌شد. 

مستشار نظامی خاطرنشان کرد: در این چند سال ریاست شهید آیت الله رئیسی، شاهد تحولات زیرساختی بودیم و رابطه هنرمندان و دولت نیز به نزدیک و صمیمت بیشتر میل پیدا کرده بود. رئیس جمهور شهید دولت سیزدهم در اتمام پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی اهتمام ویژه‌ای داشت و توجه داشتند که توسعه فرهنگی در همه استان‌های کشور یکدست باشد و از مرکز تمرکززدایی کردند و این رویکرد دلگرمی زیادی برای هنرمندان شهرهای گوناگون ایران به همراه داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها