برنامه جهانی غذا اعلام کرد که گرسنگی در سراسر نوار غزه شدت یافته است و مردم به طور فزاینده‌ای از یافتن غذا ناامید هستند.
کد خبر: ۱۴۳۴۷۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، پایش انجام شده توسط این نهاد نشان می‌دهد که بین ۸۳ تا ۹۷ درصد خانواده‌ها در غزه غذای کافی مصرف نمی‌کنند و در برخی مناطق تا ۹۰ درصد خانواده‌ها گزارش داده اند که برای یک شبانه روز کامل هیچ غذایی نمی‌خورند. ۱۸ درصد از این خانواده‌ها بیش از ۱۰ روز در طول ماه گذشته این شرایط را تجربه کرده اند. 

از سوی دیگر، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که اکثر بیماران و کارکنان بیمارستان کمال عدوان در جبلیه روز گذشته توسط وزارت بهداشت غزه تخلیه شدند که نشان می‌دهد این بیمارستان تا حد زیادی کار و پذیرش بیماران جدید را متوقف کرده است. 

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که این امر بیشتر به دلیل درگیری شدید در مجاورت بیمارستان است که با کمبود تجهیزات اولیه پزشکی، آب، سوخت و غذا تشدید می‌شود.

وی افزود: تنها ۱۴ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان غزه شامل دو بیمارستان کوچک در شمال و ۱۲ بیمارستان در جنوب، همچنان در حال فعالیت هستند، هرچند خدمات محدودی ارائه می‌دهند.

پیشتر، دفتر رسانه‌ای دولت غزه گفته بود کمک‌هایی که به این نوار محاصره شده می‌رسد برای پاسخگویی به نیاز‌های مردم کافی نیست و این دفتر از «تعداد کم» کامیون‌های کمک‌ رسانی که از زمان اجرای آتش‌ بس به نوار غزه می‌رسند، «متحیر» شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها