نگاهی به کتاب «من کد هستم» رباتی که شاعر شده است

هوش مصنوعی شاعر؛ چالش‌برانگیز یا ترسناک

کتاب‌زدایی

گفتن از سرانه مطالعاتی پایین جامعه ایران دیگر خیلی تکراری شده است. عادت کردهایم هرسال و قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب یا در هفته‌ موسوم به کتاب و کتابخوانی، جملات این‌چنینی را بگوییم، کوله‌بارمان را جمع کنیم و برویم تا سال بعد! اقدام و عمل شایسته و بایسته هم که هیچ!
کد خبر: ۱۴۳۱۱۷۹
نویسنده محمد‌پارسا اشرفی - تهران

 
مشکلات این حوزه یکی دوتا نیست. از گران‌ بودن کاغذ و در نتیجه افزایش قیمت سرسام‌آور کتاب بگیرید تا انتشار محتواهای فاقد اعتبار و سطح پایینی که چراغ عقل را روشن نمی‌کنند و علاقه و رغبت لازم را در مردم برای مطالعه برنمی‌انگیزند.
اتفاق تلخ دیگر، عدم توجه مدارس و نقش کمرنگ آنها در افزایش سرانه مطالعه و علاقه‌مندی دانش‌آموزان به کتاب است. این‌که هیچ فضایی در یک مدرسه به کتابخانه اختصاص داده نشده باشد و علاوه بر آن فرد دلسوز و اهل ‌کتابی هم بالای سر این مکان نباشد یک داغ بزرگ است. مدارسی هم که کتابخانه دارند، به شکل عجیب‌وغریبی خلوت و سوت‌وکور هستند. به نظر می‌رسد اصلاحات اگر از همین کانون تعلیم‌وتربیت شروع شود به نتایج خوبی برسیم. متاسفانه مدیران در مدارس برای هر چیزی برنامه‌ریزی می‌کنند جز برای کتابخوانی و ایجاد شور نسبت به مطالعه آن!
شاید اولین قدم این باشد که باید کسی را مسئول کتابخانه قرار دهند که ایده‌های بکر، نوآوری و نقشه‌های جذابی برای کتابخانه و اهالی آن داشته باشد. نه این‌که هرکس در ساعت مشخص بیکار بود را بالای سر این مکان مهم بگذارند! بهاندادن‌هایی به این شکل و شمایل می‌شود تربیت فرزندانی بیگانه با کتاب.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها