به این ترتیب میکیموس در سال ۱۹۲۸ اولینبار در یک انیمیشن کوتاه به نام هواپیمای دیوانه ظاهر شد، به مرور رشد کرد و با ویژگیهای اخلاقی عاشقانه و دوستداشتنی خود، آنچنان ذهن کودکان را به خود درگیر کرد که قبل از پیدایش اسرائیل در سال۱۹۴۸، واژه موش کثیف بهعنوان صفت صهیونها، از اذهان پاک شد و دیگر هیچ جوانی حاضر نمیشد در ادامه واژه موش، صفت «کثیف» را بهکار برد و هرکس قصد بهکار بردن این صفت را داشت، با جبهه سنگین کودکان و نوجوانانی مواجه میشد که با شنیدن اسم موش، ناخودآگاه به یاد میکیموس میافتادند. از آن دوره به بعد بود که میکیموس بهعنوان کاراکتری تبلیغاتی، به نمادی برای معصوم جلوه دادن چهره جنایتکار قوم یهود تبدیل شد. این ایده در آن سالها برای یهودیانی که امکان تغییر نگاه عامه را نسبت به خود نداشتند، دریچه جدیدی بهسوی تحقق آرمانی شد که میخواستند با مکر و حیله محقق سازند: حکومت یهودیان. آرمانی که برای تحقق آن نیاز به همسو کردن ذهن همه مردم جهان داشتند؛ مردمی که از پدرشانشان شنیده بودند که یهودیان صفت موش کثیف دارند اما ۲۰ سال زندگی با میکیموس به آنها آموخته بود موشها کثیف نیستند و زیرکند. تولید انیمیشن تاموجری هم که در واقع به نوعی ادامه شخصیت میکیموس بود، گستره نفوذ تفکر آشتی با یهودیان را فراهم کرد. موشی زبل و بدجنس که با شیطنت و ناجوانمردی بر گربهای ابله و احمق پیروز میشد. این انیمیشن از یکسو این ذهنیت را که میتوان با دغل و حقهبازی همیشه پیروز شد ذهن کودک و بزرگسال را به خود معطوف کرد و از سوی دیگر، توانست حس اعتماد به نفس را در مخاطبان یهودی خود - که سالها از موش کثیف بودن در رنج بودند - نهادینه کند. ایدههای یهودیان صهیونیست که برای سیطره بر اذهان بشری برخلاف خیلی از دولتها بیشتر بر کودکان و نوجوان معطوف بود، سال به سال گستردهتر و خلاقتر شد و حالا با ظهور رسانه جدیدی به نام «بازی» سرمایهگذاری جدی بر آن شده است.
شنا، خلاف جهت آب
دنیای رنگارنگ، فضای جذاب و پرکشش، محتوای بینهایت برای هر فرد، با هر سلیقه و از همه مهمتر رهایی از دنیای حقیقی با تمام چالشها و امر و نهیها، ارتباط تنگاتنگ میان کودکان و نوجوانان با فضای مجازی را بیش از پیش کرده است. گروهی که به نسل z شهرت یافتهاند و از بدو تولد بهواسطه شرایط ویژه این عصر، عادت کردهاند از صبح تا شب در محاصره رسانههای الکترونیک (از تلویزیون و بازیهای رایانهای گرفته تا تبلت و تلفن همراه) باشند و تحت تاثیر بمباران انواع و اقسام پیامهایی قرار گیرند که نقش بسزایی در القای ارزشها، هنجارها و سبکهای زندگی غربی در آنها نهادینه شده است. این درحالی است که یکی از معدود کشورهایی که تاریخ نشان داده در این وادی برخلاف جهت آب شنا میکند و تلاش دارد از این موقعیت سوءاستفاده کند، رژیمصهیونیستی است. ارزیابیهای مشترک سازمانغیرانتفاعی GameISمستقر درتلآویو وشرکت چندملیتی بریتانیایی Deloitte درباره توسعه صنعت بازیهای دیجیتالی در اسرائیل طی پنج سال گذشته نشان میدهد که اینکشور درحال برنامهریزی جدی در موضوع توسعه بازیهای ویدئویی در سطح جهان است. براساس گزارش این دو مؤسسه، درآمد اسرائیل از صنعت بازیهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۸.۶میلیارد دلار رسیده که با درآمد یک میلیاردی سال ۲۰۱۶ فاصله زیادی دارد؛ تغییری که نشاندهنده رشد متوسط سالانه ۵۴ درصدی این صنعت و رشد ۷۶۰ درصدی طی پنج سال است.
مظلومنمایی در تبلیغات بازیهای رایانهای
نمونه جدید که اسرائیل برای تطهیر از چهره جنایتکار خود استفاده میکند، استفاده از تبلیغات ابتدایی بازیهای رایانهای برای تاثیرگذاری بر کودکان و نوجوانان است. براساس گزارش جدید رویترز، وزارت خارجه اسرائیل از بازیهای رایانهای برای رساندن پیام خود به کودکان استفاده میکند. در این گزارش با شرح نمونههایی از این اقدام آمده است: ماریا جولیا کاسیس در خانه خود در شمال لندن برای صرف غذا نشسته بود که پسر شش سالهاش با صورتی رنگپریده به اتاق غذاخوری دوید. بازی پازل روی تلفن اندرویدی او با ویدئویی که شبهنظامیان حماس، خانوادههای اسرائیلی وحشتزده و تصاویر گرافیکی تار را نشان میداد، قطع شد. روی یک صفحه سیاه، پیامی از وزارت خارجه اسرائیل به دانشآموز کلاس اولی میگوید: ما مطمئن خواهیم شد که کسانی که به ما آسیب میزنند بهای سنگینی بپردازند.این گزارش حداقل پنج مورد دیگر را درسراسر اروپا مستند کرده است و در آنها ویدئوی طرفدار اسرائیل که حاوی تصاویری از حملات موشکی، انفجار آتشین و افراد مسلح نقابدار بود، به گیمرها ازجمله چند کودک نشان داده میشود که حداقل یک مورد آن مربوط به بازی معروف «انگری برد» است.
تربیت جاسوس از میان نوجوانان
رژیمصهیونیستی گرچه در کشورهای غربی تلاش میکند خود را مظلوم جلوه دهد اما با سرمایهگذاری هنگفت در شرق و در میان کشورهای مسلمان بهگونه دیگری عمل میکند. این روزها شاهد هستیم اغلب بازیهای موبایل در کشورهای منطقه بهویژه ایران حاوی تبلیغاتی است که موساد از مردم این کشورها میخواهد که بهعنوان سرباز اطلاعاتی به آنها کمک کند و حتی به آنها وعده پول و اقامت نیز میدهد. این موضوع درکنار فیلترشکنهایی که ازسوی این کشور در میان مردم منطقه گسترش پیدا کرده، نشان میدهد که آنها نسل نوجوان و دانشآموز ایرانی را که امروز یکی از کاربران تلفن همراه هستند، هدف قرار داده است. از همینرو باید با تبیینگری برای نسل جوان و نوجوان و رصد اطلاعاتی ازسوی نهادهای ذیربط، چنین تلاشهای مذبوحانهای را خنثی کرد.
زنگ خطری که باید جدی گرفته شود
بپذیریم یا نپذیریم، موافق باشیم یا نباشیم، صهیونیسم بههر شکل و با هر رویهای در تلاش برای همسوکردن جهان با خود است. آنها با سوءاستفاده از ابزار رسانهای مختلف اعم از فیلم، انیمیشن، بازی و حتی استفاده از روشهای کلاسیک تبلیغات مانند نصب و پخش پوستر در خیابانها از پروپاگاندای رسانه برای تطهیر چهره جنایتکار خود استفاده میکند و روزگاری خود را معصوم و مظلوم جلوه میدهد و مردم را با خود همرای میکند و روزگاری دیگر به توجیه دغلکاری و حقهبازی خود میپردازد و حکومت تشکیل میدهد و حالا با ایجاد ترس و وحشت، کشتار کودکان را توجیه میکند. وقت آن است این زنگ خطر را جدی بگیریم، از کنار آن بهراحتی نگذریم و تا دیر نشده برای آن برنامهریزی داشته باشیم. فراموش نکنیم صهیونیسم در قالب همان برنامههای فیلترشکن، پیامهای جذب جاسوسی برای مردم میفرستد.