علاقه‌مندان به قصه‌گویی می‌توانند به زبان فارسی قصه بگویند و ویدئوی قصه را به مسابقه قهرمانی قصه‌گویی ارسال کنند

ضرورت تعامل قصه‌گویان ایرانی با جهان

یزدان محمدکاظمی یکی از نویسندگان سریال عشق کوفی است. وی در پاسخ به این سؤال که در چند سال اخیر شاهد بودیم تلویزیون برای ماه محرم، کارهای مختلفی ساخته است اما عشق کوفی به لحاظ فضای قصه متفاوت است.
یزدان محمدکاظمی یکی از نویسندگان سریال عشق کوفی است. وی در پاسخ به این سؤال که در چند سال اخیر شاهد بودیم تلویزیون برای ماه محرم، کارهای مختلفی ساخته است اما عشق کوفی به لحاظ فضای قصه متفاوت است.
کد خبر: ۱۴۱۷۱۱۹
نویسنده مهدیه رضایی | گروه رسانه
قدری در این رابطه توضیح دهید که شکل‌گیری داستان به چه صورتی بوده و از چه زاویه‌ای به برهه تاریخی پرداختید، به جام‌جم می‌گوید: کارهای تاریخی معمولا هم هزینه بسیار بالایی دارد و هم زمان زیادی برای تولید آن صرف می‌شود اما به همان میزان مخاطب بیشتری را هم با خود درگیر می‌کند. گروه عشق کوفی که حقیر هم عضو کوچکی از آن هستم با تمام توان و تلاش سعی کردم تا اثری در خور شأن مردم تولید کند. این‌که چه میزان موفق بودیم هم قضاوت پس از پخش بر عهده مردم است اما به یقین می‌گویم کل گروه واقعا هر آنچه بلد بود را به کار گرفت.
وی ادامه می‌دهد: ما از ابتدا می‌دانستیم قرار نیست روایتگر آدم‌های حقیقی آن برهه باشیم چرا که کار‌های تاریخی پیش از ما به تفصیل و خیلی حرفه‌ای این مهم را رقم زدند؛ آثاری مثل مختارنامه و... لذا در گام اول بسیار چالش داشتیم بر سر این‌که چگونه اثری بدیع داشته باشیم. پس سعی کردیم آنچه امروز جامعه با دیدن آن دچار غلیان احساسات و تامل و اندیشه می‌شود را استفاده کنیم. در واقع درست است که ما کوفه سال۶۰هجری را برای قصه‌گویی انتخاب کردیم اما دغدغه‌ کاراکترها دغدغه‌های ایران۱۴۰۱ است. در این سریال چند شخصیت تاریخی واقعی به نام‌های میثم تمار، حبیب‌بن‌مظاهر، ام سلمه و عمر بن حریث را داریم و در مجموع داستان زاییده ذهن خودمان است.
نویسنده درباره این‌که داستان این سریال تلویزیونی مربوط به سال۶۰ هجری است و به نظر می‌رسد برای ساخت سریال نیاز به یک پژوهش عمیق بوده. قدری درباره مطالعات صورت گرفته برای تولید این اثر بگویید که به چه منابعی مراجعه کردید، توضیح می‌دهد: پژوهش این کار به دلیل تعدد منابع بسیار، امری وقت‌گیر و در عین حال حساس بود که در حین تولید اثر هم ادامه داشت اما حضور افراد صاحب علمی چون حجت‌الاسلام حامد کاشانی بسیار در این مهم برای گروه ما (نویسنده‌ها) کمک‌کننده بود.محمدکاظمی درباره این‌که در این سریال نویسنده دیگری هم حضور داشته، تقسیم کار شما به چه صورت بود، بیان می‌کند: من و خانم یارمحمدی در سریال مستوران هم تجربه نوشتن مشترک را داشتیم و با کار گروهی بیگانه نبودیم اما در خصوص چگونه کارکردن هم باید بگویم خلق کردن عملا پروسه تفکیک‌پذیری نیست و همه‌چیز از بحث‌های طولانی به گونه گروهی اتفاق می‌افتد.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها