گفت‌وگوی «جام‌جم» با تهیه کننده برنامه «دست کی بالا»

ثبت زیباترین لبخند بچه‌ها

بازیگر «طعم‌ طمع» در گفت‌وگو با «جام‌جم»

مرز بین طنز و واقعیت را رعایت کردم

نام سؤال‌برانگیز و ترغیب‌کننده‌ای دارد، به‌نحوی‌که هرکسی نام آن را می‌شنود ناخودآگاه کنجکاو می‌شود هرچه‌زودتر زمان پخش‌ آن معلوم شود تا بیننده سریال رمزآلود «طعم‌ طمع» باشد؛ به‌خصوص که بازیگران قدیمی و پیشکسوتی در آن بازی می‌کنند که باعث جذابیت دوچندان قصه می‌شود.
نام سؤال‌برانگیز و ترغیب‌کننده‌ای دارد، به‌نحوی‌که هرکسی نام آن را می‌شنود ناخودآگاه کنجکاو می‌شود هرچه‌زودتر زمان پخش‌ آن معلوم شود تا بیننده سریال رمزآلود «طعم‌ طمع» باشد؛ به‌خصوص که بازیگران قدیمی و پیشکسوتی در آن بازی می‌کنند که باعث جذابیت دوچندان قصه می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۱۳۵۳
نویسنده هاجر مقضه - گروه رسانه

سریال تلویزیونی طعم‌ طمع به کارگردانی امیرحسین عنایتی و با مشارکت سیمای مراکز استان‌ها و سیمای مرکز اصفهان در شهر اصفهان و در قالب ۳۰ قسمت ۴۵دقیقه‌ای برای پخش از شبکه‌های سراسری تولید شده است.

داستان این فیلم راجع‌به زاینده‌رود است و در ژانر طنز روایت می‌شود. داستان خانواده‌ای که پسر بزرگ آنها با خشکی زاینده‌رود تصمیم می‌گیرد زمین‌ها را برای ساختمان‌سازی بفروشد تا با پول حاصل از آن وارد بازار دلار و ارز شده و در نوسانات ارزی به سود برسد که درنهایت دچار چالش‌هایی می‌شود. به همین مناسبت جام‌جم مصاحبه‌ای داشته است با این بازیگر (نقش پسر بزرگ این خانواده) که به‌تازگی به دنیای بازیگری پیوسته است.

احمدرضا صفدرزاده‌ حقیقی متولد ۷مرداد ۷۵ با مثبت ارزیابی‌کردن بازی در اثری با کارگردانی امیرحسین عنایتی در پاسخ به این‌که چطور از یک دنیای هنری به دنیای دیگر وارد شده است توضیح داد: من همیشه به بازیگری علاقه داشتم اما شغل آبا و اجدادی ما از ۱۳۰ سال گذشته تاکنون کار فرش بوده و هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کردم که روزی به سمت‌وسوی بازیگری کشیده شوم اما جرقه این علاقه در دبیرستان زده شد زیرا در آن سال‌ها دوست داشتم به کلاس بازیگری و فن‌بیان بروم و به دنبال موسسه آموزش بازیگری رفتم و حتی بالاترین نمره را هم در کلاس گرفتم اما خانواده‌ام به‌شدت مخالف ورود من به بازیگری بودند. من بعد از این ماجرا به دانشگاه رفتم و در رشته معماری درس خواندم و همچنان در شغل پدری یعنی کار فرش مشغول بودم تا این‌که در سال گذشته وقتی از تهران به اصفهان می‌آمدم توسط یکی از دوستان برادرم که از قضا دستی بر آتش صحنه و فیلم داشت از سوی برادرم علاقه‌مندی من به بازیگری مطرح و همین امر باعث جرقه‌ای شد تا من به ایشان معرفی شوم. یک ماه بعد از این مکالمات، برادرم با من تماس گرفت و گفت دوستم گفته یک تله‌فیلمی در دست تهیه است و برادر شما می‌تواند در آن تست بازیگری بدهد. این درحالی‌بود که من در راه نطنز بودم و بسیار خسته ولی چون دوست برادرم گفته بود و من هم بسیار علاقه‌مند بودم از همان مسیر، شبانه برای تست بازیگری رفتم.

نحوه آشنایی با کارگردان طعم طمع

او می‌گوید: آشنایی ما با آقای عنایتی، کارگردان دقیقا از همین نقطه بود و من برای تست به دفتر ایشان مراجعه کردم درحالی‌که هیچ کسی را هم نمی‌شناختم. خودم را معرفی کردم و نشستم تا کارگردان را ببینم. البته ایشان دستیاری داشت که تست بازیگری می‌گرفت و از قضا همه بازیگران را رد می‌کرد تا این‌که نوبت به من رسید. آقای دستیار، فیلمنامه را گذاشت جلوی من و عنوان کرد که روخوانی می‌کنیم و شما فلان شخصیت را بازی کنید، من هم فلان شخصیت و بعد، از حفظ بازی می‌کنید. در همین هنگام آمدوشد‌هایی به دفتر کارگردان داشتند تا این‌که یکدفعه عنوان کردند با هم برویم یک تست جلوی کارگردان بدهید. همین‌جا بود که برای اولین‌بار آقای عنایتی کارگردان را دیدم. همین‌طور بی‌اعتنا و در حال انجام امورات خود بودند و به من گفتند فیلمنامه را بخوانید اما توجه‌شان چندان به من نبود ولی کمی که گذشت، اواسط کار ایشان روی من متمرکز شدند و نقش‌های مختلفی را از من تست گرفتند. یک نقشی را به من پیشنهاد دادند و گفتند بخوان و من هم آن را خواندم و به دستور ایشان از اتاق بیرون رفتم. این رفتار برای من تعجب داشت و مرتب با خودم کلنجار می‌رفتم که علت این رفتارها برای چیست و خوب بودم یا بد، تا این‌که ایشان گفت فلان روز راس ساعت برای تست گریم مراجعه کنم. از همین‌جا استارت کار بازیگری من زده شد و در تله‌فیلمی به‌نام «پیرمردهای آتش‌نشان» بازی کردم و جزو نقش‌های اصلی و پسر یکی از آتش‌نشان‌ها بودم.

بازیگر سریال طعم‌طمع گفت: من برای اولین‌بار با دنیای صحنه و عوامل آن آشنا می‌شدم و برایم کمی عجیب بود چون فکر نمی‌کردم این‌قدر واقعی وارد بازیگری شوم و همه چیز آن با دنیای تجربه‌شده من در عالم فرش متفاوت‌بود.

سادگی نقش فرهاد

زمانی که به دفتر ایشان مراجعه کردم هیچ‌کسی آنجا نبود و همان‌موقع ایشان پیشنهاد قرارداد برای بازی در این سریال را مطرح و عنوان کردند من مطمئنم شما این نقش را خیلی خوب می‌توانید بازی کنید و انگار این نقش برای شما نوشته شده است. فیلمنامه را دست من دادند و گفتند با نقش این کاراکتر باید زندگی کنی و من از همان زمان کل سکانس‌های سریال را حفظ و حتی دیالوگ‌های بقیه را هم از بر بودم و هر روز این شخصیت را در زندگی شخصی تمرین‌می‌کردم. او در توضیحی راجع‌به نقش خود در این سریال بیان داشت: نقشی که بازی کردم پسری به اسم فرهاد است که همه داستان سریال حول محور فرهاد می‌چرخد، فرد بسیار ساده و زودباوری که سریعا به همه اعتماد می‌کند و کل داستان سریال درباره سادگی این شخصیت است. واقعا بازی این شخصیت بسیار سخت بود. چون در عین کمدی و رازآلود بودن نقش فرهاد، با شخصیت اصلی من بسیار متفاوت بود و درآوردن این شخصیت واقعا زمان برد. به‌خصوص این‌که من در مقابل بازیگرانی همچون شهاب عباسی، پوراندخت مهیمن، آشا محرابی، پویا امینی، محمد فیلی و فاطمه شکری باید ایفای نقش می‌کردم. هرچند آقای افشین سنگ‌چاپ هم به‌عنوان بازیگر و هم به‌عنوان بازیگردان در این سریال همراه ما بود و خدا را شکر می‌کنم که توانستم در کنار این پیشکسوتان ایفای نقش کنم.

زندگی با شخصیت فرهاد

احمدرضا صفدرزاده‌حقیقی، بازیگر سریال طعم‌طمع در مورد پرداختن به شخصیت فرهاد و بازی این نقش گفت: از ابتدا به من گفتند با این شخصیت باید زندگی کنی و من در هر حالتی شخصیت فرهاد را تمرین می‌کردم و مرتب می‌گفتم اگر فرهاد بود این‌طوری برخورد می‌کرد. این بازیگر خوش‌آتیه در پایان در پاسخ به این‌که آیا قصد ادامه‌دادن بازیگری را دارد و آینده حرفه بازیگری خود را چطور می‌بینید بیان کرد: اگر مردم بازی من را دوست داشته باشند و موقعیت دیگری پیشنهاد شود بله البته. من همیشه در زندگی کمال‌گرا هستم و به هر هدفی که خواسته‌ام رسیده‌ام اما چون اصلا دنبال بازیگری نبودم و این راه خواست خدا بود که زمینه حضور من در این عرصه فراهم شود آن را به فال نیک می‌گیرم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها