رئیس آژانس بین المللی انرژی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به عرضه نسبتا اندک منابع تازه گاز طبیعی مایع به بازار، هم زمان با افزایش مصرف چین، درباره کمبود احتمالی انرژی در زمستان آینده هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۹۸۵۹۰

 به گزارش جام جم آنلاین، فاتح بیرول با بسیار درست ارزیابی کردن تصمیم های سال گذشته دولت های اروپایی، برای تضمین عرضه انرژی، با اقداماتی مانند ساخت پایانه های بیشتر واردات ال ان جی برای جایگزینی گاز طبیعی وارداتی از خط لوله روسیه، گفت: با توجه به کاهش تقاضا به علت معتدل بودن زمستان اروپا در کنار نخستین افت مصرف چین در ۴۰ سال گذشته به علت ضعف اقتصادی این کشور، با خوش شانسی هم روبرو بوده اند.

به گفته بیرول، چنانچه در این زمستان، اتفاق غیرمنتظره ای رخ ندهد، می توانیم بگوئیم که از بحران جسته ایم، اما پرسش این است که در زمستان آینده چه رخ خواهد داد.

رئیس آژانس بین المللی انرژی با اشاره به پیش بینی عرضه ۲۳ میلیارد مترمعکب ال ان جی اضافه در سال جاری، گفت: چین حتی با اندک افزایش در تولید اقتصادی در پی کاهش محدودیت های همه گیری، احتمالا ۸۰ درصد این عرضه اضافی را خوهد بلعید. بنابراین حتی در صورت در اختیار داشتن پایانه های کافی برای واردات ال ان جی، گاز کافی برای خرید وجود نخواهد داشت، گذر از زمستان آتی برای اروپائیان ساده نخواهد بود، افزون بر اینکه احتمال افزایش دوباره بهای گاز نیز به وجود خواهد آمد.

به گفته بیرول، اکنون زمان اسایش خاطر و خشنودی نیست، زیرا حتی با ازسرگیری موج تازه اکتشاف و بهره برداری از میدان های تازه گاز، سال ها طول خواهد کشید که گاز تولیدی آنها وارد بازار شود. بنابراین خانوارها و شرکت ها باید به تلاش هایشان برای کاهش مصرف گاز، هم زمان با تسریع در گسترش تولید انرژی های تجدیدپذیر، ادامه دهند.

رئیس آژانس بین المللی انرژی در این مصاحبه، با هشدار به کشورهایی که تصمیم به کنار گذاشتن انرژی هسته ای گرفته اند و درخواست از آنان برای تجدیدنظر درباره بهترین هنگام برای چنین اقدامی، تمدید عمر نیروگاه های هسته ای بازمانده آلمان را تا آوریل، اقدامی در مسیر درست خواند و گفت که به همه منابع انرژی برای کمک برای گذر از زمستان آینده، نیازمند هستیم.

کلاوس مولر رئیس آژانس شبکه آلمان مسئول تنظیم بازارهای گاز و برق نیز روز یکشنبه به «دویچلندفانک» گفت که با توجه به نیاز به پرکردن تاسیسات خالی ذخیره سازی گاز بدون دسترسی به گاز وارداتی روسیه از خط لوله، نمی تواند کمبودهای احتمالی گاز در زمستان آینده را نادیده بگیرد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها