مجموعه هفت‌جلدی «زندگی» رونمایی شد

غرق‌شدن در زندگی بزرگان مسیر تربیت را هموار می‌کند

آیین رونمایی از مجموعه هفت‌جلدی «زندگی» از محصولات انتشارات روایت فتح با حضور پدر شهید آرمان علی‌وردی، سیدمحمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مهدی محمدخانی مدیرعامل انتشارات روایت فتح، ریاست حوزه علمیه امام‌خمینی(ره)، حجت‌الاسلام حسینیان مدرس حوزه با حضور طلاب این حوزه‌ و برخی از نویسندگان و کارشناسان حوزه نشر و کتاب برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۹۱۴۷۲

در این مراسم سیدمحمد نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح با اشاره به تکلیف و مأموریت روایت فتح پیرامون تبیین مبانی انقلاب اسلامی و معارف دفاع‌مقدس گفت: رسالت مجموعه روایت فتح که یادگار ماندگار سید شهیدان اهل‌قلم شهید سیدمرتضی آوینی است در چهار دهه گذشته تبیین مبانی انقلاب اسلامی و معارف دفاع‌مقدس به زبان هنر است و این تکلیف است که برمی‌گردد به نوع جهان‌بینی شهید آوینی که در کلام و آثار ایشان تعهد در هنر و هنرمند را در قالب عبارات بسیار زیبایی به رشته تحریر درآوردند. 
اساسا تفاوت انسان با سایر موجودات در تعهد اوست. همان تعهدی که آقاسیدمرتضی به‌درستی درک و اشاره کردند. رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح همچنین با اشاره به فعالیت‌های صورت‌گرفته در انجمن‌ها و گروه‌های تابعه این نهاد فرهنگی نیز گفت: خانواده بزرگ روایت فتح توفیق دارد در حوزه‌های مختلف هنری فعالیت‌های متعددی را انجام دهد. 
در حوزه تولیدات سینمایی آثاری چون «تک‌تیرانداز» که به بخشی از زندگی شهید زرین، بزرگ‌ترین تک‌تیرانداز جنگ‌های معاصر اشاره می‌کند، «موقعیت‌مهدی» داستان زندگی شهیدان حمید و مهدی باکری، «قلاده‌های‌طلا» روایتی از واکاوی فتنه سال 88 و فیلم سینمایی «یتیم‌خانه‌ایران» با نگاهی به قحطی رخ‌داده در ایران که توسط انگلیسی‌ها بر کشور تحمیل و 9میلیون نفر از جمعیت کشور را کشتند، می‌توان اشاره کرد. 
روایت فتح در حوزه کتاب و مستندسازی هم به همین شکل است. در تولید آثار مستند، روایت فتح از ابتدای دهه60 از طریق رسانه‌ملی پخش می‌شد و درحال‌حاضر هم این آثار توسط بچه‌های انقلابی، دردمند و دغدغه‌مند همچنان در حال تولید و پخش است. 
در این مراسم همچنین مهدی محمدخانی، مدیرعامل انتشارات روایت فتح با ذکر توضیحاتی درخصوص مجموعه هفت‌جلدی زندگی و با اشاره نقش علما و روحانیون معزز جامعه اسلامی گفت: درود می‌فرستم به پیشگاه مقام والای همه علمای اَعلام و روحانیون معزز جامعه اسلامی‌مان، این حافظان دین و پاسداران شریعت و پاس می‌دارم خدمات شایسته علما را در دفاع از اسلام در برابر حملات، انحرافات، کجروی‌ها و از خداوند متعال می‌خواهیم بر عزت این علما بیفزاید و در پناه امن خود محفوظ بدارد.
در ادامه حجت‌الاسلام حسینیان، مدرس حوزه علمیه و نویسنده کتاب «ضیافت در حبس» نیز با اشاره به نقش تربیت در سبک‌زندگی گفت: یکی از آغازگاه‌های مهم تربیت، سبک‌زندگی است و ما نباید از آن غافل شویم و الحمدلله دست ما در دانش‌ها و معارف نظری پر است اما تربیت از جاری شدن نگاه توحیدی و مکتبی در زندگی آغاز می‌شود و اگر نقطه آغاز را مناسب شروع کنیم بدون شک بسیار موفق‌تر خواهیم بود. 
وی همچنین در ادامه گفت: وقتی قرآن، انبیای الهی چون حضرت ذکریا، حضرت الیاس و حضرت یحیی را یاد می‌کند، بعد از آن‌ کلیدواژه‌ای مهمی را معرفی می‌کند؛ کل من الصالحین. صالحین وقتی یادشان و‌ ذکرشان در جامعه پیچیده شد و سبک‌زندگی و جریان فکری توحیدی در زندگی‌ برای ما آشنا شد مراتب بعدی تربیت برای‌مان آسان‌تر از گذشته خواهد شد. وقتی زیست زندگی صالحین در زندگی ما جاری شود گام‌برداشتن برای هر طفل در راهی‌ میسر و آسان می‌شود و وقتی نوجوانان در این فضای معنوی قرار گیرند آن‌وقت مسیری‌ را طی می‌کنند که پیرمردها هم بدان‌ حسرت خواهند خورد. 
این نویسنده همچنین با اشاره به شرایط فعلی جامعه نیز گفت: شعار «زن، زندگی، آزادی» وقتی در ایران سرگرفته شد که کومله‌ها نیاز به نیروی نظامی داشتند و این شعار را مطرح کردند تا زن را از چارچوب خانواده جدا کنند و به آن ادوات نظامی بدهند و این فریب بود. وقتی در جنگ روایت‌ها موفق نباشیم این شعار پرفریب در صدر قرار می‌گیرد و آن نگاه حضرت‌امام در تربیت زنان و پاسداشت مقام زنان در سهیم‌بودن در انقلاب و سهیم‌بودن در رشدی که قرار بود ما در بشریت و تاریخ باشیم، مشخص است در لحظه بحرانی با شکست مواجه خواهیم شد.
حسینیان در پایان نیز درخصوص مجموعه «زندگی» و تاثیر آن اظهار کرد و گفت: علمای ما و این مجموعه که روایت فتح انتخاب کرده به نوعی اسوه‌های توحیدی عصر ما هستند و یک رنگ دیگری در زندگی ما ایجاد می‌کند و این نقطه دقیق تربیت است. غرق‌شدن ما در زندگی این بزرگان بوی توحید و قرآن را وارد زندگی ما و مسیر تربیت را بسیار هموار می‌کند. اگر بتوانیم این روایتگری  را در فضای جامعه و فرزندان خود وارد کنیم‌، برگ‌برنده دست ما خواهد بود و نگران این موج‌ها و آسیب نخواهیم شد.

منبع: ضمیمه قفسه روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها