به گزارش فردای همدان، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورا که با حضور فرمانده انتظامی و رییس پلیس شهرستان همدان برگزار شد، افزود: شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز یکی از وظایف مهم شهرداری و پلیس راهنمایی رانندگی است اما اکنون آنچه مشاهده میشود عکس این وظیفه بوده و به ظاهر نقاط حادثه خیز را با اجرای برنامههای غلط افزایش میدهیم.
حیدری با اشاره به اینکه حدود ۶۶ نقطه حادثه خیز شهری در استان همدان شناسایی شده است، یادآور شد: حدود ۸۰ درصد این نقاط در مرکز استان یعنی شهر همدان قرار دارد و مدیریت شهری موظف است در رفع نقاط حادثه خیز اقداماتی را داشته باشد.
* اولویت بندی اصلاح نقاط حادثه خیز معابر شهری
وی اضافه کرد: بر این اساس برخود وظیفه میدانیم در بودجه سال ۱۴۰۲ کاهش نقاط حادثه خیز را سرفصل کاری خود قرار دهیم چرا که سلامتی و نجات جان انسانها از هر اقدامی اولویتتر است.
حیدری با اشاره به افزایش روز افزون تعداد خودروهای شهر، اظهار داشت: ورود و افزایش تعداد خودرو، ترافیک شهری را تشدید میکند و شهرداری باید بر اساس وظیفه خود پارکینگ مورد نیاز را برای این خودروها تامین کند.
وی با بیان اینکه عزم و تاکید همه اعضای شورای شهر همدان بر این است که پروژههای نیمه تمام تا پایان سال جاری به اتمام برسند، اضافه کرد: پروژه های مهمی همچون تقاطعهای غیر همسطح سردار شهید همدانی، غدیر و پارکینگ طبقاتی آقاجانی از جمله طرحهایی هستند که در کاهش ترافیک شهری بسیار موثر بوده و سعی ما بر این است که هر چه سریعتر به مرحله بهرهبرداری برسند.
* ضرورت ایجاد حمل و نقل سبک و انفرادی در رینگ اول شهر
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان همچنین از دیگر برنامههای مهم شهرداری را توجه به حمل و نقل سبک و انفرادی در رینگ اول شهر برشمرد و افزود: در این راستا شهرداری میتواند با ابتکار و برنامههای دانشبنیان این اقدام را عملیاتی کند تا رینگ اول از وجود خودرو خالی شود .
حیدری نهادینه کردن فرهنگ رعایت حقوق شهروندی و قوانین راهنمایی و رانندگی را عامل کاهش تخلفات و حوادث رانندگی برشمرد و گفت: در حوزه فرهنگ ماموریت شهرداری با دیگر نهادها مشابه نیست، و آموزش شهروندی فرهنگ ترافیکی اساسیترین وظیفه حوزه فرهنگ شهرداری هاست.
سرهنگ جمالی: ضرورت بهرهگیری از دانش نوین در مدیریت ترافیکی
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان هم در این جلسه با اشاره به محدود کردن ورودیهای میدان امام (ره) برای تردد خودروها و موتورسیکلتها، گفت: امروزه یکی از مشکلات شهرها ورود و افزایش تعداد خودروها است که منجر به افزایش ترافیک میشوند و معابر و خیابانها هم پاسخگویی ترافیک شهری نیست.
سرهنگ فرخ جمالی با بیان اینکه برای مدیریت بهتر ترافیک باید از راهکارهای نوین و دانشبنیان بهره گرفت، افزود: کنترل ترافیک و تخلفات شهری با شرایط کنونی توسط نیروی انسانی دیگر جوابگو نیست بلکه باید از ظرفیت دوربینهای کنترل ترافیک استفاده شود .
سرهنگ جمالی نقاط پر حادثه شهر همدان را بلوارهای بعثت، آیت الله نجفی و بلوارفرودگاه برشمرد و گفت: نصب نرده در بلوارهای حادثه خیز از جمله راهکارهای کاهش تصادفات است و با توجه به اینکه همدان در مسیر عبور زایران اربعین قرار گرفته باید این بلوارها را محصور کنیم تا حوادث کاهش یابد.
وی همچنین ضمن تشکر از زحمات شهرداری همدان بویژه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهری در اجرای پروژههای ترافیکی، اظهار داشت: مطالبه بیشتر مردم نبود خط کشی مسیرها است که این امر توسط شهرداری انجام میشود اما متاسفانه ماندگاری کمی دارد و میطلبد این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد