حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه شد؟

به‌رغم انتظارها دولت باز هم تصمیمی درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان نگرفت و این در حالی است که مصوبه هیات وزیران که افزایش حقوق به میزانی کمتر از مصوبه شورای عالی کار را برای بازنشستگان در نظر گرفته بود از سوی مجلس باطل اعلام شده است.
کد خبر: ۱۳۷۵۱۹۴

افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تأیید شد. نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه دولت مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خلاف قانون است.افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید متناسب با میزان تورم باشد. افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر بر بهبود معیشت این قشر جامعه تاثیر دارد؟. آخرین خبرها درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را در ادامه بخوانید.

به گزارش جام جم آنلاین، در این راستا روزنامه خراسان گزارش داده: با تصمیم هیئت دولت، تصمیم گیری درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به هیئت امنای این سازمان تفویض شد. دلیل این تصمیم چیست و سرانجامش چه خواهد شد؟

این روزنامه ادامه داده: این تصمیم دولت، اگرچه رو به جلو و در راستای تغییر مصوبه قبلی است اما ابهاماتی را هم با خود به همراه داشته است؛ از جمله این نکته که طبق گفته «حسن صادقی» معاون دبیرکل خانه کارگر به ایلنا، «تصمیم دولت خلاف قانون است زیرا تصویب نهایی حقوق بازنشستگان اصلا ربطی به هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی ندارد».

ترکیب هیئت امنا 6 به 3 به نفع دولت است... دولت قصد دارد با این کار، تصمیم‌گیری درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به گردن دیگران بیندازد.

خبر جدید درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: تصمیم بر آن شد هیئت وزیران اختیار خود مبنی بر تصمیم‌گیری در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان را به هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی تفویض کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی دولت گفت: پیرو دستور رئیس‌جمهور برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

طی روز‌های گذشته، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، مصوبه حق مسکن کارگران و افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر قانون اعلام کرد؛ بنابراین طبق ابلاغ رئیس مجلس، مصوبه حق مسکن ۵۵۰ هزارتومانی کارگران و مصوبه افزایش ۱۰ درصدی مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی به‌دلیل مغایرت با قانون ابطال شد.

گفتنی است، با ابطال این مصوبه، حق مسکن کارگران به همان رقم ۶۵۰ هزار تومان بازگشت که در شورای‌عالی کار تصویب شده بود و در خصوص مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز دولت یا باید مصوبه را تأیید کند یا اینکه مصوبه را به سازمان تأمین اجتماعی برای اصلاح برگرداند.

باتوجه به اعلام رسمی دولت، هیات دولت راه دوم را انتخاب کرده و برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همزمان با ارسال نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور گفته بود: دولت مکلف است مجدداً مصوبه هیئت امنای صندوق و شورای‌عالی کار را در دستور کار قرار بدهد و امیدواریم این اقدام مجلس در لغو مصوبه هیئت وزیران این فضا را فراهم کند که دولت با ۳۸ درصد موافقت کند و هرچه سریع‌تر پرداخت بازنشستگان در کشور با عدد جدید اعلام شود.

تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی شنبه (۱۵ مردادماه ۱۴۰۱) مشخص می‌شود

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران گفت: در جلسه روز شنبه ۱۵ مرداد ماه تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی مشخص می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی دهقان کیا گفت: تصمیم گیری در خصوص افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی از سوی دولت به هیأت امنای سازمان واگذار شد، همانجایی که در مرحله اول نظر خود را به صورت رسمی به دولت اعلام کرده بود.

وی گفت: در هیأت امنا نمایندگان سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت حضور دارند که نظر دو گروه مشخص و موافق افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح سازمان است و امیدواریم نظر نمایندگان دولت نیز مثبت باشد و در مجموع فکر می‌کنم نظر کلی هیأت امنا برای اجرای قانون مثبت باشد.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران افزود: سه بار رئیس جمهور در خصوص مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان به معاون اول خود دستور داد که با توجه به مشکلات بازنشستگان جلساتی را با آن‌ها داشته و نظر آن‌ها را جلب کنند، اما پس از چند ماه نتیجه‌ای حاصل نشد و در نهایت رئیس مجلس نامه لغو مصوبه دولت را صادر کرد و یک هفته به دولت مهلت داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان و اجرای قانونی مصوبه اقدام کنند.

دهقان کیا با اشاره به اینکه در این مهلت یک هفته تکلیف اجرای مصوبه مشخص نشد و در نهایت روز گذشته هیأت دولت اجرای آن را به هیأت امنای تأمین اجتماعی واگذار کرد، گفت: در حال حاضر بازنشستگان از نظر شرایط اقتصادی مشکلات بسیاری دارند و اعصاب و روان آن‌ها به هم ریخته است بنابراین وقت کشی برای اجرای این مصوبه به هیچ وجه مناسب نیست و بهتر بود به جای چند ماه معطلی همان ابتدا رئیس جمهور دستور اجرای آن را می‌داد و یا همان زمان به تأمین اجتماعی واگذار می‌شد.

به گفته وی، نظر کانون‌ها و همچنین کانون عالی بازنشستگی این است که باید قانون به طور کامل اجرایی شود. در گذشته رأی مجلس را نداشتیم و ممکن بود این مصوبه به درستی اجرا نشود، اما در حال حاضر نظر موافق مجلس را نیز داریم و منتظر اجرای درست کانون از سوی سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ده میلیون بازنشسته و خانواده شأن منتظر اجرای درست قانون و افزایش ۳۸ درصدی حقوق شأن هستند، گفت: باید در جمهوری اسلامی وعده و وعید‌های داده شده اجرایی شود و مسئولان نسبت به قول خود بی تفاوت نباشند بنابراین انتظار داریم اگر هیأت امنا بخواهد مشکل بازنشستگان را حل کند نسبت به اجرای قانون اقدام نماید تا در شرایط روحی و روانی بازنشستگان مقداری بهبود حاصل شود.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران تصریح کرد: امیدواریم رئیس جمهور برای آخرین بار هم که شده به نمایندگان خود در هیأت امنا دستور اکید دهد تا هر چه زودتر تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح مشخص شود و بیش از این ماجرا کش پیدا نکند.

وی گفت: به احتمال زیاد شنبه هفته آینده ۱۵ مرداد ماه در جلسه هیأت امنای تأمین اجتماعی تکلیف افزایش حقوق مشخص و اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها