با انواع مختلف سرورهای hp آشنا شوید | معرفی سری‌ها و مدل‌های گوناگون

سرورها جزو آن دسته از تجهیزات کامپیوتری و شبکه هستند که وظایف بزرگ و حساسی برعهده دارند.
کد خبر: ۱۳۷۰۸۸۸

به همین دلیل در مدل‌ها و سری‌های گوناگون با ویژگی‌های منحصر به فرد تولید شده تا بتوانند این وظایف را به درستی انجام دهند. البته که شرکت‌ها و برندهای مختلف نیز این تجهیزات خاص را تولید کرده و وسعت دنیای سرورها را بزرگتر می‌کنند.

با انواع مختلف سرورهای hp آشنا شوید | معرفی سری‌ها و مدل‌های گوناگون

یکی از این نام‌ها و شرکت‌های خوش‌نام تولید سرور برند HP است که لیست کاملی از انواع سرورها را در خط تولیدش دارد. در مطلب «چرا باید سرور hp بخریم؟» با مزایای سرورهای اچ پی آشنا شدید. اگر شما هم به دنبال خرید سرور با برند معتبر HP‌ هستید، تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با انواع مختلف سرورهای HP آشنا شوید.

سری پرولیانت HP، سرورهایی با ویژگی‌های منحصر به فرد

سری پرولیانت (ProLiant) یکی از نام‌های تجاری شده توسط اچ پی است که پس از تلفیق برند کامپک (Compaq) با این شرکت عرضه شد. این سرورها بسیاری از قابلیت‌های پیشرفته مانند منبع تغذیه اضافی، استفاده از کامپوننت‌های هات سوآپ با حداکثر 8 سوکت و... را ارائه می‌دهند.

زمانی که به شماره مدل‌های سری پرولیانت اچ پی نگاه می‌کنید، عدد 0 در آخرین رقم به معنای استفاده از پردازنده‌های اینتل (Intel) و عدد 5 در آخرین رقم به معنای حضور پردازنده‌های AMD در این سرورها است. همچنین باید بدانید در سری پرولیانت شاهد دسته‌بندی‌های گسترده‌تر هستیم که هر کدام از نظر ویژگی‌های ظاهری و قابلیت‌های سخت افزاری متفاوت هستند.

1.   DL (Density Line)

بدون شک سری DL یکی از پرفروش‌ترین سری‌های سرور اچ پی است که مدل‌های مختلفی را به دست مصرف کنندگان می‌رساند. در این سری با سرورهای با طراحی رک طرف هستیم که دنیایی از امکانات و قابلیت‌ها را ارائه می‌دهند.

اولین ویژگی ارزشمندی که در سری DL وجود دارد، استفاده از آخرین نسل پردازنده‌های اینتل و AMD است. همچنین وجود کامپوننت‌های PCIe و پشتیبانی از درایوهای ذخیره‌سازی محبوبیت سری DL را افزایش داده و این سری را برای انبوهی از کاربردها آماده می‌کند.

با انواع مختلف سرورهای hp آشنا شوید | معرفی سری‌ها و مدل‌های گوناگون

برای مثال اگر به سروری با مشخصات فنی نه چندان قدرتمند نیاز دارید، می‌توانید در سری DL مدل‌هایی را پیدا کنید که از پردازنده‌های پنتیوم (Pentium) و کور (Core) شرکت اینتل (Intel) پشتیبانی می‌کنند. همچنین این مدل‌ها برای نصب رم‌ DDR4 به شما کمک کرده و وظایف نسبتا سبک را انجام می‌دهند.

حال در صورتی که از سرور اچ پی خود انتظار عملکرد قدرتمندتری را داشته باشید، باز هم در سری DL به مدل مناسب خود می‌رسید. جالب است بدانید که در این سری از سرورهای برند اچ پی مدل‌هایی با 4 پردازنده زئون گلد و پلاتینیوم وجود دارد. همچنین در مدل‌های پرچم‌دار این سری می‌توان میزان رم را به 6 ترابایت افزایش داد که رقم شگفت انگیزی محسوب می‌شود. همین تنوع مدل‌ها باعث شده تا سری DL‌ محبوبیت زیادی در بین خریداران سرورهای اچ پی پیدا کند.

2.   ML (Modular Line)

یکی از دسته‌بندی‌های پرطرفدار در سری پرولیانت اچ پی دسته ML است. در این دسته سرورهای ایستاده یا برجی (Tower) برند اچ پی قرار می‌گیرند که از نظر سخت افزاری بسیار قدرتمند هستند. به همین دلیل انتخاب این سری برای کسب و کارها یا شرکت‌ها با هر ابعادی مناسب خواهد بود. همچنین سرورهای سری ML دارای قابلیت ارتقا هستند و در صورت رشد کسب و کار محدودیتی ایجاد نمی‌کنند.

کاربرانی که به دنبال راه‌اندازی شبکه‌ با حداقل هزینه، اشتراک‌گذاری فایل‌ها و دارای دفاتر گوناگون هستند و نمی‌خواهند برای خرید رک (Rack)‌ هزینه کنند، باید به سراغ سرورهای ML برند اچ پی بروند. با انجام این کار بدون نیاز به مجازی سازی می‌توان انواع نرم افزارهای اتوماسیون و وب سرویس را اجرا کرد.

با انواع مختلف سرورهای hp آشنا شوید | معرفی سری‌ها و مدل‌های گوناگون

3.   BL (Blade Line)

در صورتی که به دنبال سرورهای تیغه‌ای برند اچ پی هستید، باید به دنبال مدل‌های BL پرولیانت بروید. این دسته از سرورها مخصوص استفاده در انکلوژرهای تیغه‌ای (blade enclosures) تولید شده و بدون آن‌ها قابل استفاده نیستند. همچنین سرورهای سری BL برای حجم‌های کاری سنگین مثل محاسبات ابری، مجازی سازی، نرم افزارهای طراحی، شبیه سازی و دیگر موارد این چنینی گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شوند.

نکته دیگری که در مورد سرورهای سری BL وجود دارد، تجهیزات مورد نیاز راه اندازی مثل سیستم خنک کننده، شبکه‌بندی، کنسول مدیریت و فضای ذخیره‌سازی، منبع تغذیه و اینتر کانکت است. با تهیه این ملزومات به همراه چند سرور تیغه‌ای BL می‌توان زیرساخت‌ لازم برای کسب و کارها به هر ابعادی را پیاده کرد. به همین دلیل اگر زیرساخت کافی برای استفاده از سرورهای تیغه‌ای را در اختیار ندارید، به هیچ عنوان محصولات سری BL برند اچ پی را انتخاب نکنید.

4.   Micro Server

همانطور که از نام سری میکرو سرورهای برند اچ پی پیداست، این دسته از سرورها نسبت به مدل‌های دیگر از نظر ابعاد و توان مصرفی در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند. به همین دلیل برای کسب و کارهایی که به دنبال سرور با قیمت مناسب و راه‌اندازی ساده هستند، میکرو سرورهای اچ پی گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شوند. البته که این ابعاد کوچک و توان مصرفی ناچیز محدودیت‌هایی را نیز برای افراد به وجود می‌آورد.

 برای مثال سری میکرو سرورهای برند اچ پی توان پردازشی و محاسباتی چندان بالایی ندارند. به همین دلیل نمی‌توانند نرم افزارهای سنگین و فشار کاری بالا را تحمل کنند. سرورهای میکرو از نظر ارتقا محدود هستند و در صورت رشد کسب و کار باید به طور کامل تعویض شوند. بنابراین اگر از سرورها انتظاری بیشتر از کارکرد خانگی و محاسبات سبک ندارید، باید سرورهای میکرو را انتخاب کنید. 

ناگفته نماند که سرورهای میکرو برند اچ پی با توجه به ابعاد کوچک‌شان از مشخصات فنی ایده‌آلی برخوردار هستند. برای مثال در این سری مدل‌هایی با پردازنده زئون E وجود دارد که جزو پردازنده‌های نسبتا قدرتمند سرورها محسوب می‌شود. همچنین سرورهای میکرو دارای رم 32 گیگابایتی بوده که به خوبی نیازهای سبک خانگی را پاسخ می‌دهد.

نکته آخر

برای خریدن سرور hp کافی‌ست با دسته‌بندی سرورهای اچ پی، مدل‌ها و مشخصات فنی گوناگون آن آشنا باشید. داشتن ضمانت نامه رسمی و معتبر فروشنده را هم در نظر بگیرید و توجه کنید خدماتش را صرفا به فروش محدود نکرده باشد و شما را برای خرید و راه اندازی سرورهای اچ پی نیز یاری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها