معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور علمای سه استان کُردنشین شامل کردستان، کرمانشاه و ایلام و همچنین استان آذربایجان غربی با علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج اواخر تیرماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۸۴۳۴

کردستان- جام جم آنلاین - محسن مسچی روز سه‌شنبه در اولین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی اظهار داشت: 200 مهمان برای حضور در این اجلاس پیش بینی شده که 50 نفر آنها خارجی هستند و زمان برگزاری آن 29 و 30 تیرماه امسال خواهد بود.

وی با اشاره به دلایل انتخاب کردستان برای میزبانی این اجلاس افزود: مردم کردستان از غیورترین، سلحشورترین، اصیل‌ترین مردم ایران هستند که در طول تاریخ برای ماندگاری ایران، ارزشهای خود را اثبات کرده و مردانه پای آن ایستاده‌اند. 

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: بعد از انقلاب هم همه اقشار این استان همچنان با تکیه بر اتحاد برای خدمت به نظام و اسلام و انقلاب تا به امروز پای کار بوده و هستند و همین ویژگیها باعث شده تا کردستان، اولین مکانی باشد که برای انجام همایش‌هایی از این دست مدنظر  مجمع جهاتی تقریب مذاهب اسلامی باشد که همیشه زمینه و بسترهای برگزاری اجلاسهای وحدت آفرین در آن مهیاست.

مسچی تاکید کرد: این اولین اجلاس منطقه‌ای در طول فعالیت مجمع تقریب مذاهب است که به میزبانی کردستان برگزار خواهد شد و وفاق و همراهی همه مسوولان استان برای برگزاری شایسته آن وجود دارد.

وی افزود: چند کنفرانس وحدت در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصویب شده که اولین آن در کردستان با مشارکت اقلیم کردستان و با حضور شخصیتها و علمای ایران از استاتهای آذربایجان غربی کرمانشاه و کردستان خواهد بود.

وی ادامه داد: اجلاس دیگری به میزبانی سیستان و بلوچستان و دیگری به میزبانی خراسان خواهد بود و برای اولین همایش به میزبانی کردستان، سه کمیته اجرایی و پشتیبانی، فرهنگی، تبلیغات و اطلاع رسانی و انتظامی و امنیتی فعال شده است.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد:  در این اجلاس گفت و گوهای بین علما و بزرگان اقلیم کردستان عراق با علمای کردستان و ایران برای ارتباطات بیشتر دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین همایشهایی قابلیت رشد و توسعه استانها را افزایش می دهد و در کنار کار فرهنگی، در دیگر کارهای فرعی ابعاد سیاسی و اقتصادی نیز این مجمع مشارکت خواهد داشت.

مسچی با بیان اینکه در گذشته تاریخی ایران،  کردستان، خاستگاه فرهنگ ملی، مذهبی، قومی و زبانی و مرجعیت همه مناطق کردنشین جهان بوده است، گفت: امروز استکبار و رژیم صهیونیستی و تفکرات غرب زده استعماری در صدد انتقال این مرجعیت به جای دیگر جهان هستند و برای رسیدن به این هدف خود به دنبال گرفتن زبان، فرهنگهای خوب و استحاله فکری این منطقه برای تغییر قومیتی و فرهنگی هستند. 

وی تاکید کرد: باید به عنوان عنصر فرهنگی جایگاه ملی مذهبی و قومی کُرد در جهان  تقویت و حفظ شود و علمای دانشگاه و حوزه با تقریب فکری به تبلیغ و ترویج بیشتر فرهنگهای اصیل این منطقه بپردازند.

مسچی، قوام امنیتی، سیاسی و فرهنگی کشور را با حذف گسستهای بین تقریب مذاهب با آیین‌ها و رسومات ملی ممکن دانست و گفت: ارتباطات و صمیمیت و شناخت علمی دقیق باعث می شود تا همه مدافع یک هدف و ارزش والا که حفظ ارزشهای اسلامی و انقلابی و ایرانی است باشیم.

وی گفت: تلاش می شود کنفرانس بعدی در کردستان با حضور علما، سران و بزرگان کُرد همه کشورهای جهان از جمله، سوریه، روسیه و اروپا باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها