مهارت تحکیم بنیان خانواده پس از فرزندآوری
راهکارهای کسب مهارت همسرداری

مهارت تحکیم بنیان خانواده پس از فرزندآوری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ظرفیت بسیار بالای پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در شهرستان فردیس استان البرز، از وزارتخانه‌های مختلف خواست از ظرفیت علمی و تحقیقاتی این پژوهشگاه برای رشد و شکوفایی علمی و اقتصادی کشور بهره بگیرند
کد خبر: ۱۳۶۵۷۱۳

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

دکتر محمدعلی زلفی گل در بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی مستقر در شهرستان فردیس استان البرز گفت: به طور قطع در نشست هیات دولت ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی این پژوهشگاه مطرح خواهد شد تا وزارتخانه و صنعت بتوانند از ظرفیت پژوهشگاه مواد و انرژی استفاده کنند.
او اظهار داشت: ظرفیت بالای علمی و تحقیقاتی پژوهشگاه مواد و انرژی ایران از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و باید از این ظرفیت به خوبی برای رشد و پیشرفت کشور بهره گرفت.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هدف از بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی ایران، آشنایی با امکانات و تجهیزات این پژوهشگاه عنوان کرد و گفت: آنچه از نزدیک مشاهده شد، نشان می‌دهد که این پژوهشگاه افتخار ملی است.
او گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی ایران با امکانات و تجهیزات بسیار بالایی که دارد برای استان البرز نیز مفید است که این استان می‌تواند از ظرفیت آن استفاده کند.
زلفی گل اظهار داشت: این پژوهشگاه نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد ضمن آنکه ساختمان مرکز نوآوری پژوهشگاه نیازمند تکمیل است و استاندار البرز در این زمینه می‌تواند کمک کند؛ وزارت علوم هم پیگیری می‌کند تا مرکز نوآوری پژوهشگاه تاسیس شود.
او افزود: مزرعه خورشیدی سبز از پروژه‌های نیمه تمام پژوهشگاه موادو انرژی است و از رییس پژوهشگاه مواد و انرژی خواست که برای کمک به توسعه بخش‌های مختلف این مجموعه با استاندار البرز نشست برگزار کند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این پژوهشگاه در بخش تجهیزات و تعمیر امکانات آزمایشگاه‌ها نیازمند حمایت مالی است؛ ما در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سعی می‌کنیم تا حلقه وصل بین پژوهشگاه، صنایع و وزارتخانه‌های مختلف باشیم تا از ظرفیت آن به خوبی استفاده شود.
پژوهشگاه مواد انرژی مستقر در بخش مشکین دشت شهرستان فردیس تاکنون اختراعات و طرح‌های علمی متعددی در سطح کشور و جهان ارائه داده که ساخت آبگرمن خورشیدی و تصفیه خانه آب از جمله آن‌ها است.
این مرکز علمی پژوهشی به طور مستقل و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینهٔ مواد و انرژی فعالیت می‌کند که دارای چهار پژوهشکده سرامیک، انرژی، نیمه‌هادی­‌ها و فناوری نانو و مواد پیشرفته است که در ۱۲ گروه تخصصی به فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مرتبط با مواد و انرژی می‌پردازند.
پژوهشگاه دارای ۷۰ نفر عضو هیات علمی و ۱۳۹ نفر عضو غیر هیأت علمی، ۲۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد (در حال تحصیل) در رشته‌های مهندسی مواد (سرامیک، نانو مواد، شناسایی و انتخاب)، مهندسی پزشکی (بیو مواد)، مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر – فیزیک (مادهٔ چگال) و ۹۰ دانشجوی دکتری (در حال تحصیل) در رشته‌های مهندسی مواد – مهندسی پزشکی (بیومواد) می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها