تلاش برای ایجاد موج در اشتغال
گفت‌وگوی «جام‌جم» با کارگردان و تهیه‌کننده برنامه «کارستون»:

تلاش برای ایجاد موج در اشتغال

در نشست خبری سریال نجلا مطرح شد:

بسیاری از بازیگران مخالف ساخت فصل دوم بودند

نشست خبری سریال تلویزیونی «نجلا ۲» به کارگردانی خیرا... تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی‌ظهر که به‌تازگی پخش آن تمام شده است، روز گذشته در اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان صداوسیما برگزار شد. در این نشست مسعود کریمی‌خضرا، سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه سه، خیرا... تقیانی‌پور کارگردان، سیدحسین امیرجهانی نویسنده و بازیگرانی از جمله محیا دهقانی، سوگل طهماسبی، آرش ظلی‌پور، مرتضی شاه‌کرم، مصطفی ساسانی و محمد شهبازی حضور داشتند.
کد خبر: ۱۳۶۵۴۸۵

به گزارش جام‌جم، خیرا... تقیانی‌پور، کارگردان این اثر در ابتدای این نشست گفت: «با همه سختی‌ها، کمبودها و شرایط آب و هوایی توانستیم این پر‌وژه را پیش ببریم، البته باید از تمام عوامل و بازیگرانی که در این سریال ما را یاری کردند تا شرمنده مردم نشویم، تشکر کنم و خدا را شکر بگویم که مردم از این اثر استقبال کردند. این نگرانی وجود داشت که فصل دوم نجلا آیا می‌تواند همانند فصل اول با استقبال مواجه شود یا نه. همچنین کارا‌کتر اصلی نتوانست در فصل دوم با ما همکاری کند اما وقتی به این قضیه فکر می‌کردیم، به این نتیجه رسیدیم که مخاطب با قصه بیشتر از کاراکتر پیش می‌رود.»

کارگردان «نجلا ۲» درباره انتقادهایی که به زمان پخش این سریال شده بود، عنوان کرد: «این‌که تصور کنیم در عید نوروز یا ماه رمضان باید آثار طنز ساخته و پخش شود، از یک زمان به بعد دیگر دافعه ایجاد می‌کند. من فکر می‌کنم شبکه سه از سال گذشته که سریال «گاندو» را روی آنتن برد، جسارتی به خرج داد که جواب داد.»

ریسک بزرگ

سیدحسین امیرجهانی نویسنده، دیگر فردی بود که درباره بازخورد مخاطبان صحبت کرد. وی بیان کرد: «مخاطبان در سنین مختلف و از شهرهای گوناگون با ما تماس گرفتند و این قضیه برایم جالب بود‌.»وی با اشاره به این‌که محیا دهقانی برای حضور در این پروژه ریسک بزرگی کرد و تصمیم خاصی گرفت، یادآور شد: «ما در قدم اول ساخت نجلا ۲ یعنی متن فیلمنامه، به این مساله واقف بودیم که نجلا ۲ بهتر از نجلا خواهد بود‌. ناگفته نماند که بسیاری از بازیگران مخالف ساخت فصل دوم بودند اما متن فیلمنامه این اطمینان را به دوستان داد که کار خوبی خواهد شد‌.» به گفته امیرجهانی، ۱۰۰ دقیقه از فیلمنامه نجلا ۲ برای رسیدن به پخش حذف شده که قطعا خوشایند او و کارگردان هم‌ نبود‌ه است.


۱۰ ماه طاقت‌فرسا

سوگل طهماسبی، بازیگر نجلا ۲ نیز با بیان این‌که ۱۰ ماه کار طاقت‌فرسا در این پروژه داشته است، مطرح کرد: «این سریال با تمام سختی‌هایش شیرین بود‌. افتخار می‌کنم اهل جنوب هستم و برای اولین بار در نجلا ۱ و ۲، با لهجه خوزستانی صحبت کردم. من سکانس‌ها را به‌خوبی حس می‌کردم، چراکه با خاطرات مادربزرگم از جنگ بزرگ شده‌ام. درمجموع فکر می‌کنم نجلا شاید توانست ۳۰ تا ۴۰ درصد از رنج و محرومیت استان من را نشان دهد و هنوز ۶۰ درصد آن مانده است.»

محیا دهقانی، دیگر بازیگر نجلا ۲ نیز درباره حضور در این پروژه اظهار کرد: «هر بازیگری که جایگزین بازیگر دیگری می‌شود، ریسکی را می‌پذیرد و هرکسی آن را قبول نمی‌کند. من به عنوان یک فرد جدید باید قالب قبلی را می‌شکاندم، در عین حال زمان هم نداشتم، یعنی چهارشنبه قرارداد بستم و یکشنبه جلوی دوربین رفتم. همچنین با لهجه جنوبی هیچ آشنایی نداشتم و حتی نجلا ۱ را هم ندیده بودم اما در این مسیر هوش و خلاقیت کارگردان باعث شد اتفاق خوبی رخ بدهد.»

مرتضی شاه‌کرم، دیگر بازیگر نجلا ۲ نیز بیان کرد: «جا دارد به عنوان یک جنوبی از عوامل سازنده این اثر تشکر کنم که بخش‌هایی از ظرفیت خوزستان را به نمایش گذاشتند.»

مصطفی ساسانی، یکی دیگر از بازیگران نیز عنوان کرد: «برایم جالب بود که تماشاگران درباره جزئی‌ترین سکانس‌ها صحبت و نقد می‌کنند‌. این‌ باعث می‌شد ما بازیگران باانگیزه درست وارد سریال شویم.»
محمد شهبازی، دیگر بازیگر این پروژه نیز گفت: «من هم به عنوان بازیگر و هم به عنوان دستیار کارگردان در نجلا ۲ حضور داشتم. امیدوارم که این‌گونه مجموعه‌ها دوباره تولید شود و مخاطبان آن را دنبال کنند.»

مسعود کریمی‌خضرا، سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه سه نیز در سخنانی گفت: «نزدیک به چهار ماه از تولید گذشته بود که من با دوستان آشنا شدم. واقعا تولید سختی را پشت‌سر گذاشتند و باید بگویم که همه عوامل، زحمت زیادی کشیدند. جا دارد از دوستان نیز برای هرگونه کمبودی که از سوی ما بود‌، طلب حلالیت کنیم.»

سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه سه درباره کاهش مخاطبان تلویزیون نسبت به سال گذشته اظهار کرد: «مدیریت حرفه‌ای رسانه ایجاب می‌کند با صداقت صحبت کنیم و این صحبت ریاست محترم سازمان درباره کاهش مخاطب قابل تجلیل است. این کاهش رضایت و تغییر ذائقه مخاطب در کنار ظهور رسانه‌های دیگر، ازجمله نمایش خانگی و فضای مجازی که به لحاظ مالی و محتوایی کمتر محدودیت دارند، اتفاق افتاده است. سعی‌مان بر این است با پشتوانه دکتر رمضان‌نژاد و معاون سیما، در اردیبهشت و خرداد کار عید نوروز و ماه رمضان سال دیگر را جمع‌بندی کنیم. اما فکر می‌کنیم آنچه در بضاعت داریم، در میدان گذاشته‌ایم.»

سپیده شریعت‌رضوی - گـروه رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها