این جشنواره رادیویی به منظور تجلیل از مبارزان عرصه تولید كشور برگزار می‌شود

جشنواره به وقت تولید روی موج اقتصاد

اختتامیه جشنواره «به وقت تولید، به وسعت تمام ایران» رادیو اقتصاد برگزار شد

اقتصاد به وقت تولید

اختتامیه جشنواره «به‌وقت تولید» به همت رادیو اقتصاد با تقدیر از تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر در استودیو شماره یک ساختمان شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۵۵۲۵۳

به گزارش جام جم، در این مراسم که به صورت زنده از رادیو اقتصاد و ایرانصدا برای شنوندگان پخش شد، شاهید مظفری قائم مقام معاونت صدا، محمدرضا مهدیار اسماعیلی مدیر رادیو اقتصاد، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و علی رسولیان معاون وزیر صمت و رئیس صنایع کوچک و جمعی از کارآفرینان و تولیدکنندگان برتر کشور حضور داشتند. علی پاکزاد و زهرا تقی‌ملا از گویندگان رادیو، اجرای این مراسم را به صورت مشترک برعهده داشتند.

دورهمی قهرمانان ملی

در ابتدای مراسم، اسماعیلی مدیر رادیو اقتصاد با تشکر از حضور و تلاش کارآفرینان و تولیدکنندگان گفت: ما فرآیندی داشتیم که طی آن محصولات داخلی را به نظرسنجی گذاشتیم و پرسیدیم مخاطب داخلی چقدر حاضر است کالای خارجی را کنار بگذارد و به کالای تولید داخل رای بدهد. محصولات مختلفی در کشور معرفی و به رای مردم گذاشته و مشخص شد که نه‌تنها برای تولید داخل تعصب داریم که در هر صورت انگیزه و اولویت ما خرید کالای داخل است.

وی ادامه داد: ما امروز می‌توانیم در یک فرآیند رقابتی و در مقایسه با کشورهای دنیا محصولات خود را عرضه کنیم. این اتفاق خوب به ما انگیزه داد تا یک دور جلو برویم و حتی وارد رقابتی بین‌المللی شویم.
وی همچنین افزود: تولیدکنندگان حاضر در اینجا قهرمانان ملی هستند، کسانی که چهره‌های کشور را به حرکت درمی‌آورند و همین باعث می‌شود که بسیاری از اتفاقات بزرگ کشور را رقم بزنند.

موتور محرکه اقتصاد مقاومتی مردم هستند
پس از صحبت‌های اسماعیلی، کلیپی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف رادیو اقتصاد پخش شد و سپس مظفری قائم‌مقام معاونت صدا در جایگاه قرار گرفت و بیان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی یک نقطه حساس گرانیگاه داشته که با مرکزیت اصلی قدرت رسانه ارتباط دارد و آن مردم است. موتور محرکه اقتصاد مقاومتی مردم هستند و اگر بخواهیم ویژگی‌های آن شکل بگیرد راهی نداریم جز این‌که از ظرفیت عظیم رسانه استفاده کنیم.
وی ادامه داد: صدای مردم باید از این رسانه شنیده شود و کار رسانه در دوره جدید این است که رسانه تبدیل شود به ظرفیتی برای شنیدن صدای کسانی که صدایشان شنیده نمی‌شود و این با همان اهداف رسانه مقاومتی همخوان است. یکی از خصوصیات منحصر به فرد این جشنواره نیز این است که داوران آن مردم هستند و این ویژگی است که می‌تواند برای جشنواره‌های دیگر الگو باشد.

در ادامه این مراسم یک پادکست از برنامه «تابلو واردات» با صدای زهرا ملاتقی برای حضار و شنونده‌های رادیو اقتصاد پخش شد. این برنامه کاری از گروه صنعت و بازرگانی رادیو اقتصاد، به تهیه‌کنندگی راضیه حسینعلی است که در آن کارشناسان اقتصادی حضور دارند و درباره مباحث مهم گفت‌وگو می‌کنند.

حمایت دولت از تولیدکنندگان بخش خصوصی

علیرضا وکیلی‌منش یکی از خواننده‌های کشور قطعاتی را اجرا کرد و نوبت به صحبت‌های رسولیان معاون وزیر صمت رسید. وی در جایگاه قرار گرفت و با ذکر مثالی درباره قدرت تولید کشور از تولیدکنندگان استان فارس گفت و این‌که تولیدات‌شان قابلیت صادرات هم دارند. همچنین از نقش تولیدکنندگان و تاثیر بخش خصوصی نکاتی را بیان کرد و گفت که دولت باید از بخش خصوصی هم حمایت کند.

وی همچنین افزود: شرکت‌های بسیار خوبی در حوزه دانش‌بنیان در شهرهای مختلف شکل گرفته‌اند، تولیداتی که قابل باور نیست با این سطح از کیفیت ساخته و صادر می‌شود و در این میان باید به کارآفرینان توجه کرد که فعالیت بسیار خوبی داشته‌اند. در سیاست اقتصاد مقاومتی یکی از اتفاقات مهم توجه به تولید و مردمی‌کردن اقتصاد است و این‌که دولت نقش هدایتگری داشته باشد.

وی ادامه داد: در سازمان صنایع کوچک دو وظیفه مهم داریم. یکی تامین زیرساخت هاست تا فعالان اقتصادی بتوانند تولیدات خود را داشته باشند و دیگری کمک به بنگاه‌های کوچک و بزرگ و فعالان اقتصادی است که فکر می‌کنم چندان نتوانسته‌ایم نیازهای آنها را تامین کنیم. ما امسال موفق شدیم بیش از ۱۸۰۰ واحد راکد را به تولید برگردانیم و امیدوارم قدم‌های موثری برای کمک به فعالان اقتصادی برداریم.

تجلیل از تولیدکنندگان برتر

بعد از صحبت‌های رسولیان، کلیپی از برگزیدگان به همراه معرفی تولیدات‌شان برای حضار پخش شد و از تولیدکنندگان برتر با حضور مدیران تقدیر شد. تقدیر از برگزیده‌ها در دو بخش انجام شد؛ تقدیر از برترین تولیدکنندگان کشور و همچنین کارآفرینان برتر به انتخاب مردم که در بخش اول از این افراد تقدیر به عمل آمده و تندیس جشنواره و لوح تقدیر به این افراد اختصاص پیدا کرد: صدرالدین نیاورانی، تولیدکننده محصولات باغی، علیرضا دنیاپیما تولیدکننده آبمیوه و کنسانتره، مجید افتخاری تولیدکننده پوشاک بانوان، محمد صاحبی و محمد‌ستاری علیشاه.

از خودتحریمی‌ها در رنجیم

میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آخرین نفری بود که پشت میکروفون قرار گرفت و سخنانی را درباره لایحه بودجه مجلس گفت و افزود: خیلی خوشحالم که در این جمع حضور دارم. البته ما به صورت مستمر با رادیو اقتصاد در ارتباط هستیم و درباره موضوعات مهم و چالشی گفت‌وگو می‌کنیم. البته لازم است کمی درباره وضعیت بودجه برایتان بگویم.این‌که روزهای پایانی پیشنهاد نمایندگان را سپری می‌کنیم. البته از یکشنبه لایحه بودجه در صحن بررسی می‌شود که فکر می‌کنم تا ۲۰ اسفند نهایی می‌شود و لایحه بودجه ۱۴۰۱ را آماده کرده و تحویل دولت می‌دهد. این بودجه ویژگی‌هایی دارد که یکی رشد ۸ درصدی است و این رشد ۸ درصدی با تولید هدفگذاری شده است.

وی همچنین ادامه داد: من همیشه از این اصطلاح استفاده می‌کنم و می‌گویم که نماینده یک سر دارد و هزار سودا. چون همه موضوعات را پیش ما می‌آورند. اگر شهرک‌های صنعتی شکایتی دارند پیش ما می‌آیند یا واحدهای تولیدی با کمبود مواد اولیه روبه‌رو می‌شوند به ما مراجعه می‌کنند. بنابراین گاهی در دفتر ساعت‌ها می‌نشستیم و با مراجعه کننده‌ها دیدار می‌کردیم اما باز هم زمان کم می‌آوردیم.

وی افزود: ما هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم که همه جامعه یکصدا از تولید حمایت کنند. ما هنوز از خودتحریمی‌ها در رنج هستیم. در پایان هم از کارآفرینان برتر به انتخاب مردم توسط مدیران حاضر در مراسم تجلیل به عمل آمد و عکس دسته‌جمعی گرفتند.

زینب علیپور طهرانی/رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها