به تازگی یک انتصاب جدید در سازمان صداوسیما صورت گرفت و وحید جلیلی با حکم پیمان جبلی به عنوان قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول در رسانه ملی معرفی شد. باتوجه به تحولات صداوسیما در برخی حوزه‌ها در دوره جدید و همچنین ماموریت‌هایی که در حکم جلیلی معطوف به این تغییرها از جمله ارتقای محتوایی و کیفی برنامه‌ها، کاهش موازی‌کاری‌ها، هم‌افزایی حداکثری شبکه‌های سیما و صدا، ارتقای هویت‌محوری و عدالت‌گستری در رویکردها و... ذکر شده، باید دید در ادامه که او مسوولیت دبیری ستاد تحول در رسانه ملی را برعهده می‌گیرد شاهد چه دستاوردهایی خواهیم بود. در اینجا نگاهی به سابقه جلیلی در زمینه‌های گوناگون، از روزنامه‌نگاری تا پایه‌گذاری رویدادهای فرهنگی و مدیریت انداخته و مسوولیت‌های تعریف‌شده برای او را مرور کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۳۵۳۴۴۰

در حکم جلیلی چه آمده است؟
رئیس سازمان صداوسیما در حکمی وحید جلیلی را به سمت «قائم مقام رئیس سازمان در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول در رسانه ملی» منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در حکم وحید جلیلی که ۲۵ آذر ابلاغ شده، آمده است:
برادر گرامی جناب آقای وحید جلیلی
با توجه به تعهد، شایستگی‌ها و تجارب طولانی و مفید شما در عرصه فرهنگ و هنر ایرانی، اسلامی و انقلابی، به موجب این حکم به عنوان «قائم مقام رئیس سازمان در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول در رسانه ملی» منصوب می‌شوید.
انتظار می‌رود برای انجام مأموریت‌های ذیل تلاش نمایید:
- بسیج حداکثری ظرفیت‌های ارزشمند داخل و خارج سازمان برای ارتقاء محتوایی و کیفی برنامه‌ها مطابق مأموریت‌های چهارگانه سازمان در حکم رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی): دانشگاه آگاهی و معرفت، آوردگاه جنگ نرم و مقابله با تحریف و تفتین، آسایشگاه چشم و دل برای بهره‌مندی از زیبایی‌ها و هنر و قرارگاه پراکندن امید و نشاط.
- پیگیری برای اجرای تحول در ساز و کارها، محتوا و کیفیت تولیدات نمایشی با نگاه به راهبردهای کلان رسانه ملی.
- بازتعریف و فعالسازی هدفمند چرخه «طراحی - تولید- پخش - بازخورد» به منظور تقویت یکپارچگی راهبردی.
- کاهش موازی‌کاری‌ها، چابک‌سازی و هم‌افزایی حداکثری شبکه‌های سیما و صدا.
- طراحی و اجرای ساز و کارهای مناسب برای ارتقاء کیفی نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی در رسانه ملی.
- ارتقای هویت‌محوری و عدالت‌گستری در رویکردها، برنامه‌ها و ساز و کارها.
همه معاونت‌ها و بخش‌های سازمان در انجام مأموریت‌های یادشده حداکثر همکاری و هماهنگی را مبذول خواهند داشت.
از خداوند متعال، توفیق روزافزون شما را در پیشبرد اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) خواستارم.

پیمان جبلی / رئیس سازمان

سابقه مطبوعاتی
وحید جلیلی متولد ۱۳۵۲ در مشهد است. او سال ۷۰ وارد دانشگاه امام صادق(ع) شد و در رشته معارف اسلامی و اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. کار مطبوعاتی را از دوران دانشجویی و در نشریه تفکر بسیجی، نشریه داخلی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) آغاز کرد و سال ۷۵ به مجله نیستان رفت. جلیلی یک سال بعد، عنوان بهترین مقاله‌نویس فرهنگی کشور را کسب کرد. جلیلی پس از نیستان، سال ۸۱ به روزنامه ابرار رفت و سردبیر آن شد. وی پس از ابرار راهی حوزه هنری شد و از اواخر همین سال، سردبیری ماهنامه سوره را برعهده گرفت و تا شماره۳۰ در دوره جدید، نشریه را اداره کرد. مجله‌ای که پیشتر سیدمرتضی آوینی عهده‌دار سردبیری آن بود.

​​​​​​​پایه‌گذاری چند رویداد فرهنگی
جلیلی در سال ۸۵ دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کرد. انتشار مجله راه، جشنواره مردمی فیلم عمار، جشنواره موسیقی ضدآمریکایی طبس و راهبری ده‌هاجریان فرهنگی دیگر ثمره این دفتر است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد یکی دیگر از مسوولیت‌های سابق این مدیر و فعال فرهنگی است. همان طور که اشاره شد جشنواره مردمی فیلم عمار که تاکنون در چندین دوره برگزار شده است از دیگر دستاوردهای جلیلی است. جشنواره‎ای که سال ۸۹ با هدف حمایت از تولید فیلم‌های با محتوای بصیرت‌بخش پایه‌گذاری شد و هرساله در دی ماه برگزار می‌شود که سال گذشته به دلیل کرونا به صورت آنلاین برگزار شد. آنچنان که دست‌اندرکاران آن اظهار می‌کنند در جشنواره توجه اصلی بر روی محتوای فیلم‌ها متمرکز است و بر مردمی برگزار‌شدن آن تأکید می‌شود. همچنین مردمی بودن جشنواره را در حوزه تولید و در نوع آثار پذیرفته‌شده، و در حوزه برگزاری و شیوه اکران آثار قابل مشاهده می‌دانند زیرا علاوه بر سینماها، در صورت اعلام آمادگی مراکز تجمعی همچون مساجد، دانشگاه‌ها، پایگاه‌های بسیج و حتی منازل شهدا برای نمایش فیلم‌های پذیرفته شده در جشنواره، هماهنگی لازم صورت می‌پذیرد. در این سال‌ها به جشنواره بخش‌های مستند، سینمایی، نماهنگ، پویانمایی و بین‌الملل نیز افزوده شده است. همچنین هر سال از یکی از هنرمندان در این جشنواره تقدیر می‌شود. فرج‌ا... سلحشور، امرا... احمدجو و... از تقدیرشدگان این جشنواره هستند. جلیلی در گفت‌وگویی این جشنواره را نقطه تلاقی رسانه‌ها و مخاطب عام با جریان جدید فیلمسازی انقلاب اسلامی معرفی کرده و گفته کسانی که با «عمار» کار خود را شروع کردند، امروز در جشنواره‌های مختلف آثارشان دیده می‌شود و مورد تقدیر قرار می‌گیرند. جلیلی همچنین سابقه نویسندگی کتاب‌ دارد. آثاری چون «عبور از سینمای سانسور»، «شهدا برای چه افقی جنگیدند»، «در فرانسه تک‌درختی هست» و «نقش تشکل‌های فرهنگی در پیشبرد اهداف انقلاب» از جمله این موارد است که بیشتر در حوزه فرهنگی دسته‌بندی می‌شوند و به قلم او در این سال‌ها منتشر شده است.

گروه رسانه / روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها