استاندار چهار محال به بهانه آخرین روزهای پایانی دولت و بی انگیزگی برخی مدیران هشدار داد

کم‌کاری برخی از مدیران ممکن است، بهانه‌ای برای فرصت‌طلبان باشد

استاندار چهار محال و بختیاری خطاب به اعضاء کمیسیون کشاورزی و آب مجلس شورای اسلامی

مردم استان چهار محال خواستار اجرای عدالت در موضوع آب هستند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اگر مشکل آب استان چهار محال حل شود، بالتبع آن سایر مشکلات استان نیز حل خواهد شد، هر کسی در پروژه آبرسانی بن- بروجن مسئول است، باید نسبت به مشکلات این پروژه پاسخگو باشد.
کد خبر: ۱۳۴۶۰۸۶

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری، اقبال عباسی استاندار چهار محال و بختیاری در نشست پایانی سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی به شهرکرد با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله در این استان بحث آب است، اظهار کرد: پروژه‌های انتقال آب مانند تونل بهشت‌آباد، سد کوهرنگ ۳، سد ونک و گلاب چالش‌های بسیاری را ایجاد کرده است.

پروژه آبرسانی بن- بروجن برای تامین آب شرب نیمی از جمعیت مردم این استان دارای اهمیت است

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: پروژه آبرسانی بن- بروجن برای تامین آب شرب نیمی از جمعیت مردم این استان دارای اهمیت است، اما اجرای آن بنا بر مسائل مختلف دچار مشکل شده است، خودروی پیمانکار این پروژه توسط عده‌ای به آتش کشیده شد، اما برخورد جدی با این افراد صورت نگرفت.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید از بعد نظارتی خود برای تسریع در روند اجرای پروژه آبرسانی بن- بروجن ورود پیدا کند، گفت: کمیسیون رسیدگی به آب‌های زیرزمینی صلاحیت لازم برای صدور دستور توقف این پروژه را ندارد، این پروژه جهت اجرا تمامی مسیرهای قانونی را طی کرده است و نباید اجرای هیچ پروژه انتقال آبی را به این پروژه گره بزنیم.

پروژه تونل بهشت‌آباد مجوزهای زیست‌محیطی را اخذ نکرده است

عباسی خاطرنشان کرد: پروژه تونل بهشت‌آباد مجوزهای زیست‌محیطی را اخذ نکرده است، حال این سوال مطرح می‌شود که اگر این پروژه مجوزات لازم را اخذ نکرده است، چرا باید در مسیر اجرا قرار بگیرد.

متولیان این پروژه به تعهدات مالی خود در تملک اراضی مردم عمل نکرده‌اند

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص اجرای پروژه تونل کوهرنگ ۳، یادآور شد: متولیان این پروژه به تعهدات مالی خود در تملک اراضی مردم عمل نکرده‌اند، این مسئله معیشت مردم آن منطقه را تحت تاثیر قرار داده است، وزارت نیرو باید پاسخگو باشد.

مردم چهارمحال و بختیاری خواستار اجرای عدالت در موضوع آب هستند

وی تاکید کرد: مردم چهارمحال و بختیاری خواستار اجرای عدالت در موضوع آب هستند، اگر مشکل آب در این استان حل شود، بالتبع آن سایر مشکلات استان نیز حل خواهد شد، هر کسی در پروژه آبرسانی بن- بروجن مسئول است، باید نسبت به مشکلات این پروژه پاسخگو باشد، اجرا نشدن این پروژه به بی‌عدالتی در حوزه آب دامن می‌زند، اگر بتوانیم معضل آب را در این استان حل کنیم، مشکل بیکاری نیز حل خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه در شش شهرستان بن، شهرکرد، فارسان، بروجن، اردل و کیار در چهارمحال و بختیاری امکان تخصیص آب وجود ندارد، تصریح کرد: ۳۱ طرح کشاورزی در این استان معطل تخصیص آب هستند، کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی باید برای حل مشکلات آبی این استان از ظرفیت قانونی خود استفاده کنند.

بودجه‌های استانی اندک است و این مسئله گازرسانی را با مشکل مواجه نموده

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به هزینه‌های بالای گازرسانی در استان، عنوان کرد: شرکت گاز برای هر انشعاب گاز تنها ۱۲ میلیون تومان می‌تواند هزینه کند و برای گازرسانی به مناطق محروم باید از بودجه استانی اعتبار اختصاص دهیم، بودجه‌های استانی اندک است و این مسئله گازرسانی را با مشکل مواجه می‌کند.

سهم بخش کشاورزی درموضوع تسهیلات بسیار کم و  ناچیز است

وی در پایان با اشاره به تسهیلات اشتغال عشایری و روستایی، توضیح داد: سهم بخش کشاورزی در این تسهیلات ناچیز است و به سرعت تمام می‌شود، این در حالی است که در روستاها و مناطق عشایری امکان ایجاد صنایع وجود ندارد و مزیت اصلی این استان کشاورزی و دامپروری است، پرداخت تسهیلات باید بر اساس آمایش سرزمین باشد.

پیگیری همه جانبه نماینده مردم شهرستان بروجن  برای سفر اعضاء کمیسیون کشاورزی و آب به شهرکرد

گفتنی است اعضاء کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با پیگیری مداوم و همه جانبه  امیرقلی جعفری بروجنی نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شامگاه چهارشنبه وارد فرود گاه شهرکرد مرکز استان شده و مورد استقبال معاونین استاندار قرار گرفته و در سفر 2 روزه خود مسائل و مشکلات آبی و کشاورزی استان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها