زخم کهنه‌ای که سر باز می‌کند
گزارش پشت صحنه از مجموعه «جشن سربرون» همراه گفت‌وگو با بازیگران و عوامل این مجموعه

زخم کهنه‌ای که سر باز می‌کند

در گفت‌وگو با بازیگر پیشکسوت بیان شد:

کالبدشکافی زندگی عشایر در «جشن سربرون»

مهدی فقیه درباره کاری که این روزها به آن مشغول است، بیان کرد: همچنان درگیر فیلمبرداری سریال «جشن سربرون» هستیم که زمینه‌ای تاریخی دارد و بخش عمده آن در دوران قاجار و بخش‌هایی هم در دوران بعد می‌گذرد.
کد خبر: ۱۳۳۹۳۷۳

مهدی فقیه،‌ بازیگر در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان مطلب فوق، گفت: سریال «جشن سربرون» در متن زندگی عشایر می‌گذرد و البته اتفاقات تاریخی آن به دوران مشروطه تنه می‌زند. سریال قصد دارد سبک زندگی عشایری را بی‌واسطه نشان دهد تا مردم بدانند چه غیورمردانی در میان عشایر داشته‌ایم. 
وی ادامه داد: متاسفانه مردم چنان که باید تصویری واقعی از زندگی عشایر در سینما و تلویزیون ندیده‌اند یا کم‌ دیده‌اند و حالا با «جشن سربرون» نوعی واکاوی خواهیم دید از زندگی عشایر.
فقیه افزود: عشایر ایرانی در تمام دوران از زمان مشروطه تا انقلاب اسلامی و حتی در زمان دفاع مقدس بسیار جانانه خود را نشان دادند و امیدوارم این سریال، عاملی شود برای شناخت اهمیت بیشتر آنان. مجتبی راعی کارگردان سریال تلاش زیادی کرده که با تحقیقات فراوان درباره عشایر، داستان‌پردازی کند و خوشبختانه تیم بازیگران خوبی هم در کار حضور دارند.
مهدی فقیه با اشاره به نقش خودش در سریال «جشن سربرون» گفت: داستان سریال از قاجار تا رضاشاه را دربرمی‌گیرد و من در کنار حسین محجوب از روسای یک ایل هستیم و در نقطه مقابل ما، محمود پاک‌نیت قرار دارد که خان بزرگ و مدام در کشمکش با سران ایل‌ است.
فقیه با بیان اینکه در دوران کرونا سریال‌سازی همچنان رونق داشته اظهار داشت: خوشبختانه با رعایت دستورات بهداشتی در پشت صحنه سریال‌ها، کار تولید سریال ادامه می‌یابد تا مخاطبان ایرانی محصولات تازه برای تماشا در اختیار داشته باشند.
این بازیگر درباره دورنمای آثار تلویزیونی در دوران پساکرونا گفت: آثار مختلفی تولید شده و روی آنتن رفته است و آثاری هم در دست ساخت است. خوشبختانه تلاش بر این منوال است که همه نوع ژانری داشته باشیم. هم کمدی‌های روتین را داریم داریم و هم ملودرام و هم سریال‌های تاریخی. در حیطه تاریخی‌سازی نیز، هم پروژه‌های الف ویژه راه افتاده و هم پروژه‌هایی که با هزینه متوسط تولید می‌شوند. جریان سریال‌سازی باید بی‌وقفه ادامه پیدا کند و در عین حال به ارتقای تکنیکی سریال‌ها توجه شود تا همچنان مثل گذشته، مخاطبان اول از همه با تلویزیون خودمان سرگرم شوند.

حامد مظفری / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها