یک ارتباط احتمالی بین مصرف آنتی بیوتیک ها و افزایش نرخ ابتلا به سرطان سینه از سوی دانشمندان شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۳۳۷۵۸۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، محققان متوجه شده اند که درمان موش ها با طیف وسیعی از آنتی بیوتیک ها باعث رشد تومورهای سرطانی در آنها شده است.

آنها همچنین متوجه افزایش اندازه تومورهای ثانویه شده اند که در هنگام گسترش سرطان در اندام های دیگر رشد کرده اند.

با مشخص شدن نتایج این یافته های ظاهراً نگران کننده ، تیم تحقیقاتی در بیانیه ای اشاره کرد که نتایج آنها بینش مهمی را ارائه می دهد و می تواند منجر به اصلاح استفاده از آنتی بیوتیک در افرادی شود که از سرطان سینه رنج می برند.

در این مطالعه، محققانی از انستیتوی کوادرام در نورویچ انگلیس و دانشگاه شرق آنگلیا از یک کوکتل پنج آنتی بیوتیکی و همچنین آنتی بیوتیک مرسوم و مورد استفاده سفالکسین استفاده کردند تا بررسی کنند چطور به هم زدن تعادل سلامت باکتری های روده رشد سرطان سینه موش ها را تحت تاثیر قرار می دهد.  

آنها متوجه شدند که استفاده آنتی بیوتیک ها منجر به از بین رفتن باکتری های مفید روده می شود، چیزی که در نهایت باعث افزایش رشد تومورها خواهد شد.

تحقیقات بیشتر نشان داد که نوعی سلول ایمنی ، معروف به «ماست سل» ، در تعداد بیشتری در حیواناتی که تحت درمان با آنتی بیوتیک قرار گرفته بودند ، یافت شد.

ماست سل ها از سلول های پیش ساز هماتوپوئتیک مشتق شده اند که از مغز استخوان منشا می گیرند.

مسدود کردن عملکرد این سلول ها اثرات ضد بیوتیک ها را معکوس کرده و رشد تهاجمی تومورها را کاهش می دهد.

امید است نتایج بدست آمده به ایجاد راه های جدیدی برای مقابله با اثرات منفی برخی آنتی بیوتیک ها بر سرطان سینه منجر شود.

این مهم است زیرا شیمی درمانی سنگ بنای درمان به شمار می رود اما این روند (شیمی درمانی) تعداد گلبول های سفید خون را کاهش می دهد و افراد را مستعد ابتلا به عفونت می کند.

بنابراین آنتی بیوتیک ها اغلب برای کنترل عفونت ها در طول شیمی درمانی تجویز می شوند.

دکتر سیمون وینسنت ، از موسسه خیریه ای که هزینه این مطالعه را تأمین کرده است  گفت: «در حالی که ارتباط بین آنتی بیوتیک ها و رشد سرطان سینه نگران کننده به نظر می رسد  ما می خواهیم به همه آسیب دیده ها یادآوری کنیم که این تحقیقات در مراحل اولیه است و در حال حاضر فقط بر روی موش ها آزمایش شده است.»

وی افزود: « به طرز هیجان انگیزی  این امر قبلاً نشان داده است که با هدف قرار دادن «ماست سل ها» می توانیم به طور بالقوه رشد سرطان سینه ناشی از آنتی بیوتیک ها را متوقف کنیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها