شمار داروهایی که در حال ساخت برای درمان بیماری کرونا هستند روز به روز بیشتر می شود و به موازات آن داروهای بیشتری نیز به چرخه درمان بیماری وارد شده اند. از سویی دیگر موثر بودن برخی از داروها نقض شده است.
کد خبر: ۱۳۳۴۸۷۲

به گزارش جام جم آنلاین ، تقریبا یک ماه پیش سازمان غذا و داروی آمریکا توسیلیزومب را به عنوان یک داروی درمان کننده برای بیماران بستری شده کرونایی مجوز اضطراری داد.

باریسیتینیب هم حدود یک ماه پیش مجوز اضطراری گرفت و در کشورهای مختلف نیز یکی پس از دیگری به مرحله تایید رسید. این دارو برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که بستری هستند و نیاز به اکسیژن دارند.

چند روز بعد داروی مبتنی بر آنتی بادی ریجن-کوو هم تایید شد. این داروی به عنوان عامل پیشگیرانه برای افرادی است که مدام در معرض ویروس قرار دارند.

حدود یک هفته پیش ارزیابی ها نشان داد دو داروی موثر رمدسیویر و داروی آنتی بادی مونوکلونال در سطح گسترده ای در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته اند.

اما در مقابل این داروهای تایید شده برخی از داروها نیز با وجود استفاده قبلی با نفی روبرو شدند.

یکی از این داروها لرون لیماب است که تصور می شود تاثیر بسیار قابل توجهی دارد. در واقع ابتدا سازمان غذا و داروی ایالات متحده بود که اعلام کرد این دارو بر خلاف تصور مقابل بیماری کرونا موثر نیست.

همچنین مقامات بهداشتی آمریکا هشدار دادند که برخی از انواع ویروس کرونا در برابر ترکیب دو دارو به نام های باملانی ویماب و اتسیمیماب مقاوم هستند.

چند روز بعد سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از دو داروی داروی آنتی بادی مونوکلونال باملانیویماب و ایتیسویماب را به دلیل افزایش انواع ویروس های بتا و گاما متوقف  کرد.

چند روز بعد نیز داروی ایورمکتین هم نقض شد و محققان گفتند این دارو برای درمان بیماری کرونا چندان امیدوارکننده نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها