اصفهان از ۵ تا ۸ خرداد ماه جاری میزبان چهاردهمین نمایشگاه طلا، فلزات گرانبها، گوهر سنگ ها، ماشین آلات و صنایع وابسته و نخستین نمایشگاه در سال جاری می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۵۷۵۹
به گزارش جام جم آنلاین اصفهان، چهاردهمین نمایشگاه طلا، فلزات گرانبها، گوهر سنگ ها، ماشین آلات و صنایع وابسته پس از فراز و نشیب‌های زیاد ناشی از کرونا و تعطیلی نمایشگاه‌ها بلاخره با تغییر رنگ قرمز به نارنجی کویید ۱۹، در سال ۱۴۰۰ مجوز گرفت و توانست به عنوان نخستین نمایشگاه از ۵ تا ۸ خرداد ماه جاری میزبان برپایی ۶۰ غرفه در اصفهان باشد.
از آنجایی که اصفهان به عنوان قطب تولید طلا و جواهر در کشور است به نظر می‌رسد یکی از مهمترین نمایشگاه‌های تخصصی با اختصاص ۷۰ درصد ظرفیت نمایشگاه تخصصی و اختصاص ۳۰ درصد مصنوعات در مساحت سالنی حدود ۱۲ هزار متر ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی، خرید و فروش و تعاملات و معاملات این حوزه باشد، این در حالی است که بسیاری از سرمایه گذاران بخش طلا و فلزات از برپایی این نمایشگاه استقبال و منتظر اتفاقاتی از جنس تحول و ارتقاء هستند تا با همفکری و تعامل و گردهمایی به این مهم بپردازند.

علی یارمحمدیان در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه طلا، فلزات گرانبها، گوهر سنگ ها، ماشین آلات و صنایع وابسته با اشاره به اینکه ویروس کرونا بلای جان افتصاد شده است، اظهارداشت:نمایشگاه‌ها محل امید فعالان اقتصادی است که طی یک سال گذشته به دلیل کرونا فعالیت‌ها کاهش داشته و به این بخش آسیب وارد کرده است.
وی افزود: خوشبختانه یکی ازکارکرد‌های نمایشگاهی امسال تبدیل محل قبلی نمایشگاه به محل واکسیناسیون شهروندان است که می‌توان گفت؛ نمایشگاه نه تنها مرکز امید فعالان اقتصادی است که سایت قبلی نمایشگاه هم محل امید شهروندان برای خروج از ویروس کرونا شده است.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان با اشاره به مصوبه ستاد کرونا استان مبنی بر اعلام وضعیت نارنجی و مجوز برگزاری نمایشگاه ها، افزود:در محل نمایشگاه پروتکل‌ها به شدت رعایت و فضا‌های عمومی به ازاء هر ۳۰ متر یک نفر در نظر گرفته شده است که اگر با سایر پاساژ‌ها و بازار‌ها مقایسه کنیم در واقعیت خیلی بیشتر پروتکل‌ها رعایت و حتی برنامه "ماسک"جدی گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: ما اطمینان داریم نمایشگاه به حالت عادی و مرکز رشد اقتصادی تبدیل خواهد شد که شروع آن در سال جدید با نمایشگاه طلا است.
یارمحمدیان گفت:در این نمایشگاه گالری داران، ابزار آلات فروشان طلا، ماشین سازی‌های طلا و از استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، یزد، فارس حضور دارند.
وی اضافه کرد: در این نمایشگاه شاهد رویداد میز طلا کشوری با انجمن طلا سازان و نشست سراسری روسای طلای کشور با محوریت مشکلات این صنعت خواهیم بود.
*۹۰ درصد ماشین آلات تولید طلا در کشور اصفهان تولید می‌شود
در این نشست؛ هوشنگ شیشه بران رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان اظهار داشت:نمایشگاه پل ارتباط و شاه راهی برای صادرات بین تولید کننده و مصرف کننده است.
وی با اشاره به اینکه هفته گذشته تصمیم به برگزاری نمایشگاه گرفته شد، افزود: تجربه ثایت کرده است که نمایشگاه طلای اصفهان یکی از بهترین نمایشگاه در سطح کشور است که امید داریم بهترین بهره وری را در این فرصت با توجه به استاندارد بودن فضای نمایشگاه داشته باشیم.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان ادامه داد: امروزه پرداختن مالیات در راس امور نیست و کسانی که در نمایشگاه اصفهان شرکت می‌کنند مثل گذشته موظف به پرداخت مالیات نیستند، لذا افراد نباید برای فرار از مالیات خود را محروم از نمایشگاه نکنند، زیرا مصون از مالیات هستند.
شیشه بران ادامه داد: یکی از مشکلات و مسائل صنفی ما در بخش طلای دست دوم نهفته است که باید با نشست‌های تخصصی به آن پرداخت و تصمیم گیری کرد.
وی کلید خوردن شهرک طلای اصفهان بعد از ۱۵ سال یک اتفاق مهم عنوان کرد وگفت:قرار بود این شهرک توسط معاون رئیس جمهور افتتاح شود که تا کنون محقق نشده است.
شیشه بران اضافه کرد: نمایشگاه اصفهان متعلق به همه ایران است و اصفهان می‌تواند به عنوان پایلوت بسیاری از طرح‌ها باشد هر چند ما انحصار طلب نیستیم و درخواست کردیم همه هم صنفی‌های کشوری به این نمایشگاه بیایند.
وی افزود: ویترین هر صنعتی، نمایشگاه آن است و طبق فرمایش رهبری نیز باید موانع را برطرف کرد و ما این فرصت را برای طرح مشکلات و رفع آن فراهم کرده ایم.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان بیان داشت:۹۰ درصد ماشین آلات طلاسازی کشور در اصفهان تولید و به خارج کشور نیز صادر می‌شود.
*کشور‌های همسایه برای حضور در نمایشگاه‌ها مشکل رواید دارند
در ادامه این نشست خبری محسن صالحی مدیر عامل شرکت صالحی ماشین، تولید کننده ماشین آلات تولید طلا گفت: ما باید هر آنچه داریم برای برگزاری نمایشگاه بکار بگیریم تا مشکلات حل شود و این در حالی است که شهرستانی‌های بسیاری از این نمایشگاه استقبال کردند.
وی افزود: البته کشور‌های هم جوار نیز استقبال ویژه برای نمایشگاه طلای اصفهان کردند، اما برخی از کشور‌ها مشکل رواید و ویزا دارند که تقاضا داریم مشکلات سر راه حل شود.

*میزکشوری طلا و جواهر مهمترین رویدار نمایشگاه چهاردهم طلاو جواهر اصفهان
در این نشست نمایشگاهی، محسن طلامینایی رییس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان از برگزاری میز کشوری صادرات طلا خبر داد و افزود: مشکلات تولید کنندگان و صادر کنندگان و سایر مسائل و مشکلات حوزه طلا و نیز پرداختن به دروازه‌های صادرات در این نمایشگاه بررسی می‌شود.
وی برگزاری میز طلای کشور با حضور روسا‌های تمامی اتحادیه‌ها و مقامات مسئول صادرات طلا یک فرصت برای ارزش افزوده و بر طرف کردن مشکلات بخش صادرات عنوان کرد.
وی همچنین بزرگترین مشکل پیش روی صنف طلا در بخش صادرات را تضاد قوانین توسعه تجارت، گمرک و بانک‌ها نام برد.
*تشکیل کنسریوم سنگ‌های قیمتی
در بخشی دیگر از این نشست ابراهیم حبیب الهی عضو هیات رییسه انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان با اشاره به اینکه در کمیته فلزات اتاق بازرگانی هفت سال فعالیت ویژه در خصوص طلا و جواهر صورت گرفته است، اظهار داشت:ما تا کنون در زمینه آموزش و مشکلات کلان طلا و جواهر جلسات گوناگون برگزار و در محل انجمن، اتحادیه نشست‌های تخصصی و علمی در مورد مصنوعات تجهیزات طلا برگزار شده است.
وی افزود: امروزه صنعت طلا و جواهر دست ساز بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفته است که بسیار امید بخش است.
عضو هیات رییسه انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد:تجمیع تخصصی صنعت طلا و جواهر ۲۰ سال طول کشیده تا به این مرحله برسد و در اتاق بازرگانی بررسی مشکلات کلان صادرکنندگان طلا و جواهرات مشکلات صادر کنندگان مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: هفته گذشته نیز عدم تعامل بانک مرکزی با گمرک در جهت حل مشکلات صادرات مورد بررسی قرار گرفت.
حبیب الهی ادامه داد:از دستاورد‌های دیگر این انجمن تشکیل کنسریوم سنگ‌های قیمتی و تهیه مکان کنسرسیوم است که نتیجه آن در سالجاری ایجاد بازار ثابت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بوده است.

*ساعت نمایشگاه برای بازدیدکنندگان کشوری مناسب است
در ادامه این نشست خبری حسین سید معلمی مجری برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان در خصوص اهمیت برگزاری این نمایشگاه گفت:۹۰ درصد دستگاه‌ها و ماشین آلات و نیز مصنوعات طلا مربوط به اصفهان است و بسیاری از مردم به عنوان یک سرمایه گذاری امن طلا خرید و فروش و برگزاری این نمایشگاه به صنف طلا و جواهر کمک فراوانی می‌کند.
وی افزود: ساعت نمایشگاه امسال بسیار خوب است و بسیاری از هم صنفی‌ها از استان‌های دیگر می‌توانند به این نمایشگاه آمده و پس از بازدید سریع به استان‌های خود برگردند.
مجری برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به زمان برگزاری نمایشگاه از روز ۵ تا ۸ خرداد ماه جاری سه رویداد بررسی مشکلات داخلی و صنفی به میزبانی اتحادیه، بررسی مشکلات کلان و میز طلای کشور و نیز معرفی اولین شهرک طلا و جواهر کشور در اصفهان را از مهمترین اتفاقات برگزاری این دوره نمایشگاه عنوان کرد.

به گزارش جام جم آنلاین اصفهان، چهاردهمین نمایشگاه طلا،فلزات گرانبها،گوهر سنگ ها،ماشین آلات و صنایع وابسته پس از فراز و نشیب های زیاد ناشی از کرونا و تعطیلی نمایشگاه ها بلاخره با تغییر رنگ قرمز به نارنجی کویید 19، در سال 1400 مجوز گرفت و توانست به عنوان نخستین نمایشگاه از 5 تا 8 خرداد ماه جاری میزبان برپایی60 غرفه در اصفهان باشد.

از آنجایی که اصفهان به عنوان قطب تولید طلا و جواهر در کشور است به نظر می رسد یکی از مهمترین نمایشگاه های تخصصی با اختصاص 70 درصد ظرفیت نمایشگاه تخصصی و اختصاص 30 درصد مصنوعات در مساحت سالنی حدود  12 هزار متر ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی،خرید و فروش و تعاملات و معاملات این حوزه باشد،این در حالی است که بسیاری از سرمایه گذاران بخش طلا و فلزات از برپایی این نمایشگاه استقبال و منتظر اتفاقاتی از جنس تحول و ارتقاء هستند تا با همفکری و تعامل و گردهمایی به این مهم بپردازند.

 

علی یارمحمدیان در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه طلا،فلزات گرانبها،گوهر سنگ ها،ماشین آلات و صنایع وابسته با اشاره به اینکه ویروس کرونا بلای جان افتصاد شده است،اظهارداشت:نمایشگاه ها محل امید فعالان اقتصادی است که طی یک سال گذشته به دلیل کرونا فعالیت ها کاهش داشته و به این بخش آسیب وارد کرده است.

وی افزود: خوشبختانه یکی ازکارکردهای نمایشگاهی امسال تبدیل محل قبلی نمایشگاه به محل واکسیناسیون شهروندان است که می توان گفت؛نمایشگاه نه تنها مرکز امید فعالان اقتصادی است که سایت قبلی نمایشگاه هم محل امید شهروندان برای خروج از ویروس کرونا شده است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با اشاره به مصوبه ستاد کرونا استان مبنی بر اعلام وضعیت نارنجی و مجوز برگزاری نمایشگاه ها،افزود:در محل نمایشگاه پروتکل ها به شدت رعایت و فضاهای عمومی به ازاء هر 30 متر یک نفر در نظر گرفته شده است که اگر با سایر پاساژها و بازارها مقایسه کنیم در واقعیت خیلی بیشتر پروتکل ها رعایت و حتی برنامه "ماسک"جدی گرفته می شود.

وی ادامه داد: ما اطمینان داریم نمایشگاه به حالت عادی و مرکز رشد اقتصادی تبدیل خواهد شد که شروع آن در سال جدید با نمایشگاه طلا است.

یارمحمدیان گفت:در این نمایشگاه گالری داران، ابزار آلات فروشان طلا، ماشین سازی های طلا و از استان های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، یزد، فارس حضور دارند.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه شاهد رویداد میز طلا کشوری با انجمن طلا سازان و نشست سراسری روسای طلای کشور با محوریت مشکلات این صنعت خواهیم بود.

*90درصد ماشین آلات تولید طلا در کشور اصفهان تولید می شود

در این نشست؛هوشنگ شیشه بران رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان اظهار داشت:نمایشگاه پل ارتباط و شاه راهی برای صادرات بین تولید کننده و مصرف کننده است.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته تصمیم به برگزاری نمایشگاه گرفته شد،افزود: تجربه ثایت کرده است که نمایشگاه طلای اصفهان یکی از بهترین نمایشگاه در سطح کشور است که امید داریم بهترین بهره وری را در این فرصت با توجه به استاندارد بودن فضای نمایشگاه داشته باشیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان ادامه داد: امروزه پرداختن مالیات در راس امور نیست و کسانی که در نمایشگاه اصفهان شرکت می کنند مثل گذشته موظف به پرداخت مالیات نیستند،لذا افراد نباید برای فرار از مالیات خود را محروم از نمایشگاه نکنند، زیرا مصون از مالیات هستند.

شیشه بران ادامه داد: یکی از مشکلات و مسائل صنفی ما در بخش طلای دست دوم نهفته است که باید با نشست های تخصصی به آن پرداخت و تصمیم گیری کرد.

وی کلید خوردن شهرک طلای اصفهان بعد از 15 سال یک اتفاق مهم عنوان کرد وگفت:قرار بود این شهرک توسط معاون رئیس جمهور افتتاح شود که تا کنون محقق نشده است.

شیشه بران اضافه کرد: نمایشگاه اصفهان متعلق به همه ایران است و اصفهان می تواند به عنوان پایلوت بسیاری از طرح ها باشد هر چند ما انحصار طلب نیستیم و درخواست کردیم همه هم صنفی های کشوری به این نمایشگاه بیایند.

وی افزود: ویترین هر صنعتی، نمایشگاه آن است و طبق فرمایش رهبری نیز باید موانع را برطرف کرد و ما این فرصت را برای طرح مشکلات و رفع آن فراهم کرده ایم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان بیان داشت:90 درصد ماشین آلات طلاسازی کشور در اصفهان تولید و به خارج کشور نیز صادر می شود.

 *کشورهای همسایه برای حضور در نمایشگاه ها مشکل رواید دارند

در ادامه این نشست خبری محسن صالحی مدیر عامل شرکت صالحی ماشین،تولید کننده ماشین آلات تولید طلا گفت: ما باید هر آنچه داریم برای برگزاری نمایشگاه بکار بگیریم تا مشکلات حل شود و این در حالی است که شهرستانی های بسیاری از این نمایشگاه استقبال کردند.

وی افزود: البته کشورهای هم جوار نیز استقبال ویژه برای نمایشگاه طلای اصفهان کردند اما برخی از کشورها مشکل رواید و ویزا دارند که تقاضا داریم مشکلات سر راه حل شود.

 

*میزکشوری طلا و جواهر مهمترین رویدار نمایشگاه چهاردهم طلاو جواهر اصفهان

در این نشست نمایشگاهی، محسن طلامینایی رییس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان از برگزاری میز کشوری صادرات طلا خبر داد و افزود: مشکلات تولید کنندگان و صادر کنندگان و سایر مسائل و مشکلات حوزه طلا و نیز پرداختن به دروازه های صادرات در این نمایشگاه بررسی می شود.

وی برگزاری میز طلای کشور با حضور روساهای تمامی اتحادیه ها و مقامات مسئول صادرات طلا یک فرصت برای ارزش افزوده و بر طرف کردن مشکلات بخش صادرات عنوان کرد.

وی همچنین بزرگترین مشکل پیش روی صنف طلا در بخش صادرات را تضاد قوانین توسعه تجارت، گمرک و بانک ها  نام برد.

*تشکیل کنسریوم سنگ های قیمتی

در بخشی دیگر از این نشست ابراهیم حبیب الهی عضو هیات رییسه انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان با اشاره به اینکه در کمیته فلزات اتاق بازرگانی هفت سال فعالیت ویژه در خصوص طلا و جواهر صورت گرفته است، اظهار داشت:ما تا کنون در زمینه آموزش و مشکلات کلان طلا و جواهر جلسات گوناگون برگزار و در محل انجمن ، اتحادیه نشست های تخصصی و علمی در مورد مصنوعات تجهیزات طلا برگزار شده است.

وی افزود: امروزه صنعت طلا و جواهر دست ساز بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفته است که بسیار امید بخش است.

عضو هیات رییسه انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد:تجمیع تخصصی صنعت طلا و جواهر 20 سال طول کشیده تا به این مرحله برسد و در اتاق بازرگانی بررسی مشکلات کلان صادرکنندگان طلا و جواهرات مشکلات صادر کنندگان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: هفته گذشته نیز عدم تعامل بانک مرکزی با گمرک  در جهت حل مشکلات صادرات مورد بررسی قرار گرفت.

حبیب الهی ادامه داد:از دستاورد های دیگر این انجمن تشکیل کنسریوم سنگ های قیمتی و تهیه مکان کنسرسیوم است که نتیجه آن در سالجاری ایجاد بازار ثابت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بوده است.

 

*ساعت نمایشگاه برای بازدیدکنندگان کشوری مناسب است

در ادامه این نشست خبری حسین سید معلمی مجری برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان در خصوص اهمیت برگزاری این نمایشگاه گفت:90 درصد دستگاه ها و ماشین آلات و نیز مصنوعات طلا مربوط به اصفهان است و بسیاری از مردم به عنوان یک سرمایه گذاری امن طلا خرید و فروش و برگزاری این نمایشگاه به صنف طلا و جواهر کمک فراوانی می کند.

وی افزود: ساعت نمایشگاه امسال بسیار خوب است و بسیاری از هم صنفی ها از استانهای دیگر می توانند به این نمایشگاه آمده و پس از بازدید سریع به استانهای خود برگردند.

مجری برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به زمان برگزاری نمایشگاه از روز 5 تا 8 خرداد ماه جاری سه رویداد بررسی مشکلات داخلی و صنفی به میزبانی اتحادیه،بررسی مشکلات کلان و میز طلای کشور و نیز معرفی اولین شهرک طلا و جواهر کشور در اصفهان را از مهمترین اتفاقات برگزاری این دوره نمایشگاه عنوان کرد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها