چه كره‌ای بخریم؟ (+اینفوگرافیک)
با آشنایی با انواع كره‌های موجود در بازار مناسب‌ترین گزینه را برای خود و خانواده‌تان تهیه كنید

چه كره‌ای بخریم؟ (+اینفوگرافیک)

تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که ارزش غذایی بسیاری از مواد خوراکی پس از نگهداری در فریزر کاهش می‌یابد؛ از طرفی برخی مواد غذایی پس از انجماد ارزش خود را حفظ می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۰۸۵۷۶

به گزارش جام جم آنلاین، وجود فریزر باعث می‌شود که در تمام فصول سال بتوان مواد غذایی متنوعی در اختیار داشت و از طرفی با صرف وقت اندک، یک وعده غذایی کامل با استفاده از خوراکی‌ های فریزی آماده کرد.

از طرفی با توجه به شرایط کنونی و پاندمی کووید ۱۹، هرچه کمتر برای خرید روزانه از منزل خارج شوید بهتر است و می‌توان مواد مختلف را در فریزر نگهداری کرد.

در حالی که ارزش غذایی بسیاری از مواد خوراکی پس از نگهداری در فریزر کاهش می‌یابد، بسیاری از مواد خوراکی را می‌توان با اطمینان از حفظ مواد مغذی در فریزر نگهداری کرد.

در ادامه به برخی از این مواد اشاره می‌شود:

نخود فرنگی یکی از سبزیجاتی است که همیشه در دسترس نیست. این سبزی خوشمزه را می‌توان در فریزر نگهداری کرد و به صورت بخارپز در وعده‌های غذایی استفاده کرد. نخود فرنگی یک میان‌وعده بسیار خوشمزه و سالم است و فیبر بالایی دارد.

نان کامل نیز قابلیت نگهداری در فریزر را دارد. اگر نان را حدود نیم‌ساعت قبل از صرف وعده غذایی از فریزر خارج کنید، کاملا تازه خواهد بود.

اسفناج مملو از آنتی‌اکسیدان، کلسیم، منیزیم و آهن است. این سبزی حاوی باکتری‌های پری‌بیوتیک است. اسفناج در بهبود بینایی نیز نقش دارد. می‌توان این سبزی مغذی را در فریز نگهدای کرد.

می‌توان انواع محصولات خانواده توت و موز را در فریزر نگهداری کرد. این میوه‌های منجمد برای تهیه انواع اسموتی و بستنی فوق‌العاده هستند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد خواص آنتی اکسیدانی میوه‌های منجمد بیش از میوه‌های تازه است.

آجیل حاوی اسید آمینه است که سلامت قلب و عروق را تضمین می‌کند و به دلیل داشتن کلسترول سالم از سکته مغزی، سرطان سینه و پروستات جلوگیری می‌کند، به علاوه اثر آنتی‌اکسیدانی آجیل، از تخریب سلول‌ها و آسیب به DNA جلوگیری می‌کند.

این خوراکی های مفید با افزایش سوخت و ساز بدن به کاهش وزن و کنترل دیابت کمک می‌کند و باعث افزایش قدرت باروری می‌شود. آجیل بهترین میان وعده برای کودکان در مدرسه است.

آجیل در فضای باز به سرعت کیفیت خود را از دست می‌دهد؛ ولی می‌توان انواع آجیل را حتی تا یک سال با حفظ کیفیت و مواد مغذی در فریز نگهداری کرد.

میگو از دیگر مواد غذایی است که می‌توان در فریزر نگهداری کرد و مطمئن بود ارزش غذایی آن حفظ می‌شود.

هویج و کدو نیز از دیگر موادی است که می‌توان در فریز نگهداری کرد البته نگهداری این مواد غذایی برای مدت طولانی در فریزر توصیه نشده است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها