مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کرمان خبر داد

ایجاد 20 فرصت شغلی توسط جوانان هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از ایجاد بیش از 20 فرصت شغلی در حوزه کسب و کارهای خرد توسط اعضای جوانان این جمعیت در راستای اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۷۷۱۰
به گزارش جام جم آنلاین کرمان، رضا فلاح گفت: در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، اگر ساکنان این مناطق به درستی بتوانند فضای کسب و کار محل زندگی خود را شناسایی و آن حرفه را ایجاد یا گسترش دهند هم به توسعه اقتصاد منطقه خود کمک کرده اند و هم منبع درآمد قابل‌ قبول برای خود ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه درآمدها در کاهش سطح فقر، افزایش سطح رفاه و ارتقاء کیفیت فرهنگی واجتماعی زندگی تاثیر می گذارد؛ افزود: طرح «توانمندسازی محلی با رویکرد توسعه کسب و کارهای خرد»، برای پاسخ به مواردفوق، به عنوان یکی از طرحهای توانمندسازی در قالب تفاهم نامه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، وزارت کشور و شرکت دانش ­پژوهان کاردوک در برخی از استان ها اجرایی شد.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف ایجاد ظرفیت مناسب مشارکتی ساکنان مناطق هدف از طریق ارتقاء توانمندی‌های اجتماعی و اقتصادی مورد نیاز در ساکنان توسط اعضای جوانان به عنوان تسهیل گر با محوریت ایجاد یا توسعه کسب و کارهای خرد در مناطق هدف اجرا شد.

فلاح، با اشاره به اینکه در این طرح مداخلات محلی و فرآیند تشکیل و توانمندسازی گروه­های مشارکت محلی، توسط تسهیل گران انجام می­ شود، افزود: خوشبختانه بیش از 20 فرصت شغلی توسط اعضای جوانان در شهرستان های کرمان، بردسیر، کهنوج، ریگان و رفسنجان ایجاد شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها