اخبار جعلی مربوط به شرایط پزشکی و تئوری توطئه کرونا (ساخت عمدی آن) در شبکه های اجتماعی به احتمال زیاد توسط طرفداران هومیوپاتی و روش های درمانی جایگزین باور می شود.
کد خبر: ۱۳۰۶۲۶۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، یک مطالعه جدید ادعا می کند  افرادی که احتمالاً اطلاعات نادرست در فیس بوک و توییتر را باور دارند ، افرادی هستند که سطح تحصیلات پایین تری دارند و از سویی به سیستم بهداشت و درمان بی اعتماد هستند.

این تحقیق بر واکنش به پست هایی که در مورد استاتین ها ، سرطان و واکسن ها منتشر می شوند متمرکز شده است  اما برخی از محققان می گویند این یافته ها احتمالاً در مورد کووید نیز صدق می کند.

دکتر لورا شرر از دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو گفت: «اطلاعات نادرست مانعی برای مراقبت های بهداشتی خوب است زیرا می تواند افراد را از انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بیماری منصرف کند.»

وی افزود: «شناسایی افرادی که بیشتر در معرض اطلاعات نادرست هستند ممکن است بینشی قابل توجه در مورد چگونگی انتشار چنین اطلاعاتی داشته باشد و راه های جدیدی برای مداخله در اختیار ما قرار دهد.»

برای این تحقیقات پست های مرتبط با بیماری که از سوی افراد 40 تا 80 ساله منتشر می شد مورد بررسی قرار گرفت. در میان انبوه پست ها و کامنت هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است داستان های جعلی بسیاری در رابطه با تاثیر برنج مخمبر قرمز در کاهش کلسترول منتشر شده بود که این ماده را از استاتین موثرتر قلمداد کرده است.

همچنین اخبار نادرست و خطرناکی در رابطه با مثلا تاثیر ریشه ماری جوانا در درمان سرطان دیده شد.

این داستان در رابطه با بیماری کرونا در حال تکرار است و تئوری توطئه ، دروغ بودن این بیماری دست به دست می چرخد و انتشار این اطلاعات غلط باعث می شود تا بسیاری از راهکارهای پیشگیرانه زیر پا گذاشته شود.

این یافته ها در مجله Health Psychology منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها