دست مشتریان را در دست زنبورداران واقعی عسل می‌گذاریم

عسل اصل را با هنگی‌بی امتحان کن!

شرکت راه جویان فناور سامان برای کسانی که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار تاکسی اینترنتی در شهرهای کوچک هستند پیشنهاد ویژه‌ای دارد

نماینده تاکسی آنلاین زپ شوید!

در بیش از یک دهه‌ای که از شروع فعالیت استارت‌آپ‌ها در کشور می‎گذرد، کمتر کسب‎وکار نوپای بزرگی به صورت برنامه‎ریزی شده به شهرهای کوچک و دوردست خدمتی ارائه داده است.
کد خبر: ۱۳۰۴۳۶۷

 اما خوشبختانه در مورد تاکسی‎های اینترنتی، این خدمت محدود به شهرهای بزرگ و شرکت‎های بزرگ این حوزه نیست و در شهرهای کوچک نیز با همت استارت‌آپ‎های کوچک‎تر در حال راه‎اندازی است.

شکل‎گیری ناوگان‎های حمل‎ونقل در این نقاط علاوه بر بهبود کیفیت زندگی ساکنان این شهرها، باعث اشتغال‎زایی نیز می‎شود.

شرکت «راه جویان فناور سامان» از شرکت‎های بخش خلاق و نوآور با هدف پُر کردن جای خالی این خدمات در بخش‎هایی از کشور که ممکن است کمتر مورد توجه قرار گرفته باشند و هنوز حمل‎ونقل اینترنتی ندارند، اپلیکیشن اندرویدی و وبسایت «زَپ» (Zapp) را از سال ۹۷ راه‎اندازی کرده است.

هدف زپ ارائه خدمات استارت‌آپ‎های بزرگ به این بخش کشور است. در حال حاضر تقریبا ۴۰درصد جمعیت در ۱۱۰۰ نقطه از کشور دسترسی مناسبی به خدمات اینترنتی ندارند و زپ تاکنون توانسته ۶۰ شهر را پوشش دهد.

داستان تولد زپ

موسس تاکسی اینترنتی زپ که خودش اصالتا اهل یکی از شهرهای استان فارس است، درباره شکل‎گیری این استارت‌آپ به جام‌جم می‎گوید: «تا پیش از راه‎اندازی سامانه تاکسی‎های هوشمند اینترنتی، این سامانه حمل‎ونقل در شهر ما وجود نداشت و خلأ آن به‎خوبی احساس می‌شد.

نماینده تاکسی آنلاین زپ شوید!

به‎خصوص که سفرهای اینترنتی راحت‎تر هستند و شفافیت قیمت دارند. با جست‌وجوی بیشتر متوجه شدم تقریبا ۱۱۰۰ شهر دیگر نیز با وضع مشابه در کشور وجود دارند.

به این ایده رسیدم که چرا من این خدمات را برای همشهریان و دیگر هموطنانم مهیا نکنم. به‎این‎ترتیب اپلیکیشن و وبسایت زپ شکل گرفت.»

سامان هوشمندی ادامه می‌دهد: «در حال حاضر زپ، توانسته است ۱۲۰ نفر را در نمایندگی‏هایش و ۲۴۰۰ راننده را مشغول کار کند. در شهرستان‎های ۱۱ استان کشور مثل نی‎ریز در استان فارس، پیرانشهر در آذربایجان غربی، بیجار در کردستان، اسلام‎آباد در کرمانشاه، رامهرمز در خوزستان و حتی در نواحی نزدیک به مرز کردستان عراق، این سامانه هوشمند راه‎اندازی شده است.»

خدمات زپ در یک نگاه

از این اپلیکیشن در حال حاضر ۶۰ هزار کاربر استفاده می‎کنند و روزانه ۶۰۰ سفر در این نقاط تحت پوشش ثبت می‎شود. شهروندان این مناطق می‎توانند برای سفرهای درون شهری، حمل بار و مرسوله درخواست تاکسی، موتور، وانت و حتی درخواست امداد خودرو از زپ داشته باشند.

نماینده تاکسی آنلاین زپ شوید!

این سامانه قصد دارد همراه با توسعه جغرافیایی، خدمات خود را نیز با اضافه کردن امکان سفارش غذا، خرید بلیت و کالا به صورت اینترنتی، خدمات پستی و ... توسعه دهد.

آن‎طور که داده‌های زپ نشان می‎دهد، بیش از ۷۰درصد مردم این شهرها برای خرید و پیدا کردن کالای مورد نظرشان در اینترنت جست‌وجو می‎کنند. ولی ۱۵درصدشان فقط از خدمات فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ کشور استفاده می‎کنند.

از دیگر اهداف زپ این است که با توسعه حمل‎ونقل، ارسال مرسولات پستی و تکمیل زنجیره ارزش حمل‌ونقل، استارت‌آپ‎های بزرگ و سازمان‎های خصوصی نیز بتوانند به مشتریانشان در این نقاط خدمات خود را ارائه کنند. در واقع آنها بیش از هرچیز روی مشارکت در توسعه تمرکز کرده‎اند.

چگونه نماینده زپ شوم؟

اگر در شهر کوچکی زندگی می‌کنید و به فکر راه‌اندازی کسب و کار تازه‌ای هستید، احتمالا راه‌اندازی تاکسی اینترنتی در شهر شما می‌تواند گزینه جذابی به نظر برسد.

نماینده تاکسی آنلاین زپ شوید!

با این حال خوب است بدانید در حال حاضر حداقل هزینه راه‎اندازی یک اپلیکیشن تاکسی اینترنتی به سرمایه اولیه ۳۵میلیون تومانی نیاز دارد. شما به جای چنین هزینه‎ای کافی است با سه میلیون تومان به راحتی نماینده زپ در شهر محل زندگی خود باشید.

کافی است از طریق سایت zapptaxi.com درخواست نمایندگی خود را ثبت کنید. آنها فیلم‎های آموزشی در اختیارتان قرار خواهند داد و با تهیه دفتر، نماینده زپ در شهر خود خواهید شد. سپس می‎توانید با جذب راننده‎های شهر خود مشغول کار شوید.

زپ تمام امکانات لازم برای راه اندازی تاکسی اینترنتی از جمله اپلیکیشن راننده و مسافر، پنل های مدیریتی با امکاناتی از جمله قیمت گذاری، تعیین کمیسیون و تعیین ساعت شبانه روز، مدیریت رانندگان و مسافران، ساخت کد تخفیف، مدیریت درآمدها، گرفتن مجوز معتبر از اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی، تخصیص سهمیه بنزین، پشتیبانی تمام وقت و تبلیغ دفاتر نمایندگی ها بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای نمایندگان را مهیا کرده است.

سامان هوشمندی درباره شرایط این کسب‌وکار می‌گوید: «شرایط جذب در تاکسی‎های اینترنتی نسبت به تاکسی‏های تلفنی و تاکسیرانی‎ها آسان‎تر است و راننده‎ها با اطلاع از شکل‎گیری تاکسی‎های اینترنتی بسیار استقبال می‎کنند و جذب نمایندگی‎ها می‎شوند. علت استقبال بیشتر راننده‎ها از تاکسی‎های اینترنتی، هزینه زیاد دریافت پروانه از سازمان‎های تاکسیرانی است. در بعضی مواقع راننده‎ها باید برابر با قیمت خودروی خود برای دریافت پروانه هزینه کنند. به‎علاوه راننده‎ها پروانه را از هر شهری بگیرند، فقط در همان شهر می‎توانند فعالیت کنند، درحالی‎که راننده‎های تاکسی اینترنتی در همه شهرها امکان فعالیت دارند.» گفتنی است مجموعه زپ به‏ منظور تشویق رانندگانش ارائه جوایز و پاداش به بهترین رانندگان خود را در دستور کار دارد.»

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها