کتاب دنیای زبان به بررسی 190 مورد از گناهانی که توسط زبان انجام می شود پرداخته است
کد خبر: ۱۲۹۵۲۹۲

به گزارش سرویس فرهنگی جام جم آنلاین ، زبان مهمترین وسیله شناخت هر جامعه است زیرا که پدیده ای است اجتماعی و آشنا با قلب و روح و نیازهای انسان‌ها و دیگر اینکه زبان نه تنها خود یکی از ارزش‌های قوم و ملتی است که بدان تکلم می کند بلکه دربرگیرنده و نگهدارنده بسیاری از ارزش ها نیز هست. زبان بهترین حافظ و ارائه کننده فرهنگ نیز می باشد یعنی این که زبان هم جزئی از فرهنگ است و هم حفظ کننده و عرضه کننده آن.

کتابی که شما را وادار به دقت در گفتارتان می کند

زبان در واقع ترازویی است که خوب و بد انسان ها از آن صادر می شود.زبان عنصر ریز نقش است که با تمام ریز نقش خود بار زندگی را بر دوش می‌کشد.به همان نسبت كه بركات زبان و آثار سازنده آن زياد است، آفات و گناهانى كه به وسيله آن انجام مى گيرد و آثار مخرّبى كه در فرد و جامعه دارد بسيار زياد مى باشد.

درباره کتاب

اما کتاب دنیای زبان (190گناه زبان) کتابی است مختصر و مفید که کوشیده است زبان را از منظر محصولات و کارکرد هایش مورد شناسایی و معرفی قرار دهد مولف در این کتاب کوشیده است کارکردهای منفی و آفت خیز زبان را به صورت الفبایی در ۱۹۰ مورد تنظیم نموده و با توضیحاتی اختصاری موضوعات مورد اشاره خود را روشن کند.

کتابی که شما را وادار به دقت در گفتارتان می کند

همه ی انسان ها در معرض گناهان زبان قرار دارند و زبان نقش بسزایی در بسیاری از جرائم بزرگ تاریخ دارد. در این کتاب به موضوعات مهمی همچون استهزا و تمسخر ، اظهار فقر و نداری ، افشاگری ، امر به قتل انسان بی گناه ، اهانت و تحقیر ، بدگوئی ، پرگویی ، تهمت ، دروغ ، سخن چینی و فحاشی تنها بخشی از موضوعات مفید این کتاب است. موضوعاتی که اگر بین  همه مردم رعایت می شد قطعا در دنیایی زیباتر زندگی می کردیم. بنابراین نمی توان مخاطبین این کتاب را قشر خاصی از جامعه دانست ؛ زیرا هر انسانی در هرجای دنیا و با هر دینی بوسیله خواندن موضوعاتی که در این کتاب آمده می تواند حداقل زندگی  خود را بهبود ببخشد و چه بسا زندگی افرادی که با آنان ارتباط دارد را نیز تحت تاثیر قرار دهد

گزیده ای از کتاب

بدزبانی این صفت از ضعف زبان نشأت می‌گیرد آن را به ستیز با خودش وا می دارد و آنگاه موجودیت اش را مخدوش نموده و زیر سوال می‌برد قرآن بدزبانی را به شیطان موصوف نموده و می فرماید به بندگان من بگو چیزی را بگویید که نیکوست که همانا شیطان میان شما فساد می کند و به درستی که شیطان دشمن آشکاری برای انسان است بدزبانی هیچگاه در حد خود ستیزی متوقف نمانده و به دیگر ستیزی منتهی می‌شود که به فرموده علی علیه السلام بدی جواب از بدی خطاب نشأت می گیرد و می فرماید کسی را به بدی خطاب نکن تا جواب بعد نشنوی.

--------------------------------------

منفی بافی یکی از بیماری های بزرگ عصر ماست بسیاری از مردمان روزگار ما بدون اینکه بدانند به منفی‌بافی مبتلا شده اند.که هم فراگیر است هم مسری.منفی بافی زندگی را از وسعت خارج نموده و آن را به شدت تنگ و تاریک و خسته کننده نشان می دهد.درست است گرفتگی دل را بدون آنکه کار آن به زبان بکشد باید از منفی بافی محسوب داشت ولی مسئله این است که منفی بافی به منفی بافی هایی گفته می شود که از تیره دلی عبور نموده و به افق زبان برسد و آنگاه از زبان جاری شده و به گوش و قلب دیگران سرازیر شود چالش‌های عصرجدید منفی‌بافی را یکی از ارکان زندگی ها نشان می دهد امری که در کاهش مقاومت های بایسته انسانی اساسی ترین نقش ها را ایفا نموده و استحکام و آرامش را از پنجره زندگی‌ها خارج نموده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها