واندا متروپولیتانو به عنوان ورزشگاه اختصاصی اتلتیکومادرید از شنبه‌شب جای ویسنته کالدرون را گرفت تا اتلتیکو در این ورزشگاه از حریفانش میزبانی کند. ورزشگاه مجهز و زیبای متروپولیتانو که البته 23 سال قبل توسط شورای شهر مادرید ساخته شده بود، از سوی باشگاه اتلتیکو به صورت کلی بازسازی می‌شود و ظرفیت 20 هزار نفری آن را به 68 هزار نفر با ظرفیت 4000خودرو در پارکینگ افزایش داده است.
کد خبر: ۱۰۷۴۶۱۳

تاتنهام هم که اکنون در ومبلی از حریفانش پذیرایی می‌‌کند، به جای وایت‌هارت‌لین 36 هزار نفری ورزشگاهی خواهد ساخت با صندلی‌هایی که در تابستان خنک و در زمستان گرم می‌شوند و هر یک مانیتوری برای دیدن تکرار صحنه‌های جذاب دارند. دنیا با سرعت نور به سوی آینده مدرن می‌رود و با تمام توان از فناوری‌های جدید استفاده می‌کند.

ورزشگاه عظیم و جذاب ومبلی طی پنج سال روی خرابه‌های ومبلی قدیم ساخته می‌شود و غولی به نام آلیانز‌آره‌نا چهار ساله آماده بهره‌برداری می‌شود. اما چرا ما نمی‌توانیم چنین پروژه‌هایی را این‌گونه سریع و منظم و درست پیش ببریم؟ چرا ساختن ورزشگاه‌‌ها در ایران تا این اندازه فرسایشی و زمانبر است؟

چرا وقتی بودجه عمرانی سازمان تربیت بدنی وقت یکباره چهار برابر می‌شود، به جای آن‌که این بودجه کلان را صرف ساختن ورزشگاه‌‌های جانشین آزادی کنیم، به ورزشگاه‌‌های غیراستاندارد و 10 یا 15هزار نفری اختصاص می‌‌دهیم؟ با پولی که صرف ساختن ورزشگاه‌های بی‌خاصیت در شهرهای کوچک کردند، می‌شد دو آلیانز آره‌نا ساخت؛ اما چرا این کار را نکردند؟ دیدن پیشرفت‌های دنیای فوتبال و زیبایی‌های خیره‌کننده محیط‌ ورزشگاه‌‌ها نباید برای ما حسرت به دنبال داشته باشد؛ اما دارد، چون بعضی‌ها آن‌قدر که باید، عاشق ایران نیستند.

علی جوادی

دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها