سرگردانی توریست جوان اهل کشور اسلواکی که وسایلش را در اصفهان گم کرده بود با پیگیری‌های شهردار اصفهان به پایان رسید.
کد خبر: ۹۶۱۴۶۶
نجات توریست خارجی در اصفهان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، شنبه گذشته ناتالیا مارتیشوا، گردشگر 24 ساله اهل اسلواکی به اصفهان سفر کرد اما در حین بازدید از ابنیه تاریخی این شهر متوجه شد که وسایلش از جمله کارت‌های اعتباری خور را مفقود کرده است.

با اعلام این موضوع به پلیس توریست و نماینده وزارت امور خارجه در اصفهان، ضمن هماهنگی‌های اداری قرار بر این شد تا ناتالیا جهت هماهنگی بیشتر به سفارت اسلواکی در تهران معرفی شود.

وقتی این خبر به شهردار اصفهان رسید، وی با تاکید بر اینکه این گردشگر جوان نباید با خاطره‌ای ناخوشایند اصفهان را ترک کند، نماینده خود را نزد این توریست فرستاد و علاوه بر مبلغی وجه نقد و تعدادی از صنایع دستی فاخر اصفهان، مقدمات بازدید ناتالیای 24 ساله را از ابنیه گردشگری اصفهان از جمله ناژوان و آکواریوم آبی این شهر فراهم کرد.

ناتالیا مارتیشوا، اهل کشور اسلواکی که در کشور اتریش دانشجوی طراحی داخلی است، وقتی با این صحنه مواجه شد، در حالی که از خوشحالی اشک شوق می‌ریخت، به نماینده شهردار اصفهان گفت: هرگز تصور نمی‌کردم مردم خوب اصفهان و شهردار این شهر من را تنها نگذارند و این اتفاق تلخی گم کردن مدارکم را کم رنگ کرد، چرا که وسایلم را در بدو ورود به اصفهان گم کردم و با اینکه تاکنون مطالب خیلی زیادی از اصفهان شنیده و مطالعه کرده‌ام، اما دوست داشتم آنچه که شنیده یا خوانده‌ام را از نزدیک ببینم اما پولی برایم نمانده بود و فکر می‌کردم اینجا انتهای دنیاست و از این که فکر می‌کردم نمی‌توانم شهری را که دیدنش از رویاهای من بود، ببینم برایم سخت و سنگین بود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در ایران مردمی با فرهنگ غنی دینی زندگی می‌کنند که اجازه نمی‌دهند میهمانشان که حتی هم‌کیش و آیین آنها هم نیست، تنها بماند، ادامه داد: مردم ایران و اصفهان همواره به نیکی در یاد و ذهن من ماندگار شدند و امیدوارم در سال‌های بعد همراه با همسر آینده و فرزندانم به ایران و اصفهان سفر کنم و این خاطره خوب را برای نوادگانم نیز تعریف کنم.

ناتالیا مارتیشوا همچنین به زیبایی شهر اصفهان اشاره و افزود: این شهر یکی از پاکیزه ترین شهرهایی است که تاکنون دیده ام و همین موضوع نشان از فرهنگ بالای مردم آن دارد.

بنابراین گزارش مهدی جمالی‌نژاد، شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان یک شهر گردشگرپذیر است، گفت: اهالی این شهر به درستی به میهمان‌نوازی معروف هستند و هرگز اجازه نمی‌دهند میهمانانشان در تنگنا بمانند.
وی همچنین از افزایش تعداد گردشگران خارجی به اصفهان ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: مردم با فرهنگ و فهیم اصفهان همانطور که سالیان متمادی است زندگی مسالمت‌آمیزی را با ادیان اقلیت در این شهر داشته‌اند، می‌توانند بیانگر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی برای گردشگران کشورهای مختلف دنیا باشند.

همچنین فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز پیش از این پلیس گردشگری استان اصفهان را اولین و تنها واحد تخصصی رسیدگی به مشکلات و ارائه خدمات انتظامی به گردشگران خارجی در سطح کشور دانسته و گفته بود: واحد پلیس گردشگری در ابتدا با نام پلیس همیار توریست در آبان ماه سال 89 کار خود را در کلانتری بازار کلانشهر اصفهان آغاز و از آن تاریخ به بعد تمام کارکنان کادر و وظیفه‌ای که مسلط به چندین زبان خارجی از جمله انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی و ... بودند برای ارتباط بهتر با گردشگران خارجی جذب این واحد شدند.

سردار عبدالرضا آقاخانی ادامه داد: در نظرسنجی‌های معتبری که از سوی مراجع علمی و دانشگاهی صورت گرفته است، گردشگران خارجی از پلیس گردشگری اصفهان 99 درصدی دارند.

گفتنی است؛ این گردشگر جوان پس از پیگیری‌های شهردار اصفهان و حل مشکلاتش، نامه‌ای برای دکتر جمالی‌نژاد نوشت و اصفهان را شهری بسیار زیبا دانست از شهردار اصفهان به خاطر کمک‌هایش تشکر ویژه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مرتضی
-
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
اینكه ما میهمان نوازی میكنیم و مسافر غریب رو تنها نمیزاریم خیلی خیلی خیلی كار ارزشمندیه و از توصیه های دینمون هم هست اما ای كاش این سخاوتمندی رو در قبال مردم خودمون هم انجام میدادیم.
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
۰
۰
حرفی ازمدارك كه چی شدند كدام مهمانوازی مدارك طرفو هاپولی كرده
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها