هزینه شروع کاسبی چقدر است؟

جزئیات بهبود شاخص کسب و کار ایران

مسئول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوص:

561 مصوبه مخل کسب و کار درکشور شناسایی شده است

مسئول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان تهران گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی برای بهبود ۳۴ پله‌ای شاخص‌های فضای کسب وکار، ۴۵۰ مجوز زائد در حوزه سرمایه‌گذاری و کسب و کار را حذف و ۵۶۱ مصوبه مخل کسب و کار در کشور را نیز شناسایی کرده است.
کد خبر: ۹۵۷۷۰۰
561 مصوبه مخل کسب و کار درکشور شناسایی شده است

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ،محمد عیدیان در نشست کمسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران با تاکید بر اینکه روند اصلاحات در این زمینه باید تسریع شود ،گفت : وزارت اقتصاد از اتاق بازرگانی برای همکاری با این وزارتخانه، پیرامون تسهیل فضای کسب و کار درخواست همکاری کرده است. به این طریق که فعالان اقتصادی پیشنهاد‌های مشخصی را برای بهبود فضای کسب و کار به دولت ارائه کنند.


عیدیان با بیان اینکه کمیته‌های سه‌گانه‌ای که باید به سرپرستی اتاق بازرگانی تشکیل شود، هنوز تشکیل نشده است، گفت: در اتاق دو دیدگاه در مورد همکاری با ستاد وجود دارد؛ نخست اینکه تا زمان رفع مشکلات موجود، نتیجه مطلوبی در اقتصاد مقاومتی حاصل نخواهد شد. دیدگاه دیگر هم این است اتاق‌های بازرگانی در کنار دستگاه‌های دیگر، سازو کارهایی تعریف و نواقص را برطرف کنند و در واقع کمک حال ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باشند.


وی ادامه داد: اتاق تهران نامه‌ای با ۴۵ بند به کمیسیون‌های مشورتی خود ابلاغ کرد که این ۴۵ بند عصاره تفصیلی ۲۴ بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. اتاق تهران طی این نامه از کمیسیون‌ها درخواست کرد که نظرات پیشنهادی خود را برای اجرایی شدن بندهای اقتصاد مقاومتی اعلام کنند. در این زمینه کمیسیون کسب‌وکار مناسب عمل کرد و از مطالبی که این کمیسیون اعلام کرد، نامه‌ای با محتوای ۱۰ مطالبه بخش خصوصی تهیه و برای معاون اول رییس‌جمهور ارسال شد.

محمد عیدیان درباره پروژه‌های ارائه شده در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی در ۲۴ بند توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و پس از آن، در ریاست جمهوری نیز ستادی به همین منظور تشکیل شد. در این ستاد ۱۲ برنامه ملی، ۵۸ طرح و ۲۵۷ پروژه به تصویب رسید و به کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی ابلاغ شد. حال آنکه در این ۱۲ برنامه عناوینی چون، ارتقا بهره‌وری، پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد و توسعه صادرات، ارتقای توان ملی یا درون‌زایی اقتصاد، توسعه عدالت اجتماعی و برقراری انضباط مالی و قطع وابستگی به بودجه نفت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی مورد اشاره قرار گرفته است.


مسئول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی توضیح داد که از میان این ۱۲ برنامه، مسوولیت سه برنامه برعهده اتاق بازرگانی نهاده شده است. به گفته محمد عیدیان پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد و توسعه صادرات، توسعه ظرفیت و زنجیره پایین‌دستی بخش نفت، توسعه بازار و مردمی کردن اقتصاد به کمیته‌ای به ریاست مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران و دبیری رئیس سازمان برنامه و بودجه واگذار شده است. عیدیان با اشاره به تکالیفی که برای وزارتخانه‌ها در حوزه کسب و کار تعیین شده است، گفت: به عنوان مثال، برای وزارت صنعت، معدن و تجارت سه تکلیف در رابطه با کسب و کار لحاظ شده است. رونق تولید و تعیین تکلیف ۷۵۰۰ واحد تولیدی نیمه‌تعطیل، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با میزان پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد و تکمیل و راه‌اندازی ۳۳ طرح ملی سه تکلیف تعیین‌شده برای این وزارتخانه است. در عین حال عملیاتی کردن مقررات و بهبود هشت پله‌ای رتبه کشور در سهولت کسب و کار، تقویت بازار سرمایه در تامین سرمایه بنگاه‌ها، جذب هفت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی، پیاده‌سازی کامل مالیات بر ارزش افزوده و پیاده‌سازی طرح جامع مالیاتی هم جزو تکالیف وزارت اقتصاد آورده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احمد
-
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
خود وزارت اقتصاد مهمترین مخل كسب و كار است

نیازمندی ها