مادر داغدیده همزمان با میلاد امام رضا(ع) با مراجعه به دادگستری، قاتل فرزندش را پس از شش سال بخشید. قاتل با شلیک گلوله برادرزنش را به قتل رسانده بود.
کد خبر: ۹۳۳۸۷۹
بخشش قاتل فرزند به حرمت امام رضا (ع)

به گزارش جام‌جم ، در آخرین روزهای دی سال 89 صدای شلیک گلوله در خانه‌ای در محله اسلام‌آباد کرج، سکوت محله را شکست. اهالی پس از خارج شدن از خانه با مرد جوانی روبه‌رو شدند که برادرزنش را که غرق در خون بود، روی دوش گذاشته و به سمت خودرویش می‌رفت.

با اعلام موضوع به پلیس و تحقیقات محلی، ماموران در بیمارستان حاضر شده و معلوم شد پسر جوان به‌دلیل شدت خونریزی تسلیم مرگ شده است.

با گزارش این جنایت به یوسف رضایی، کشیک قتل دادسرای امور جنایی کرج، جسد به پزشکی قانونی منتقل و عامل جنایت هم در بیمارستان بازداشت شد.

انگیزه قتل

مرد جوان در اظهاراتش به پلیس گفت: من و همسرم مدتی بود با هم مشاجره و درگیری داشتیم. خانواده‌اش اکثر مواقع برای میانجیگری به خانه‌مان می‌آمدند. روز حادثه نیز دوباره میان من و همسرم دعوا شد و او با برادرش تماس گرفت و برای پایان دادن به این دعوا کمک خواست. البته تا پیش از آمدن برادر همسرم آشتی کردیم.ساعتی بعد وقتی برادرزنم به خانه‌مان آمد، به او گفتم که آشتی کرده‌ایم و به خانه‌شان بازگردد که قبول نکرد. با هم درگیر شدیم و برای این‌که او را بترسانم، با سلاحی که در خانه داشتم یک تیر هوایی شلیک کردم، اما باز هم او نرفت. نمی‌دانم چه شد که دومین گلوله را به سر او شلیک کردم.

متهم به قتل پس از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد. مهر سال 91 پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان البرز ارسال شد.

اولیای‌ دم مقتول برای دامادشان درخواست قصاص کردند. در ادامه قاضی رحمان شعبانی، رئیس دادگاه همراه قاضی مستشار، محمد حسینی‌رازلیقی وارد شور شده و متهم به قتل را به قصاص محکوم کردند.

با توجه به این‌که مرد زندانی به حکم اعتراض نکرده بود، حکم قطعی و به شعبه ششم اجرای احکام کیفری دادگستری استان البرز به ریاست قاضی علی‌اکبر داوریان، ارسال شد. به این ترتیب شمارش معکوس برای اجرای حکم مرد زندانی آغاز شد. سال گذشته قاضی اجرای احکام با اولیای‌دم در واحد صلح و سازش دادگستری چند جلسه تشکیل داد تا این‌که توانست رضایت پدر مقتول را نسبت به اعدامی پشیمان جلب کند.

بخشش قاتل

این در حالی بود که مادر داغدیده مقتول همچنان اصرار به اجرای حکم قصاص دامادش داشت. هیات صلح و سازش اجرای احکام دادگستری همچنان در تلاش برای نجات این مرد اعدامی بودند تا این‌که همزمان با تولد امام رضا(ع) موفق به جلب رضایت مادر مقتول شدند.

بنابراین مرد اعدامی از مجازات مرگ نجات یافت. پرونده او به دادگاه کیفری ارسال شد و مدت بازداشت وی در زندان به عنوان مجازات قانونی‌اش در نظر گرفته شد و به این ترتیب اعدامی نجات یافته از زندان رجایی‌شهر آزاد و نزد خانواده‌اش بازگشت تا زندگی جدیدی را کنار آنها شروع کند.

بخشش 2 قاتل در تهران

همچنین دو قاتل دیروز با گذشت اولیای دم در دادسرای جنایی تهران از مجازات قصاص نجات پیدا کردند.

در نخستین پرونده مرد اعدامی بیست‌وهفتم مرداد سال 90 در پی درگیری با جوانی او را در خیابان مالک‌اشتر تهران با ضربه‌های چاقو به قتل رساند. او از آن زمان فراری بود تا این‌که بیست و ششم تیر سال 91 دستگیر شد و به جنایت اعتراف کرد و به پلیس گفت: مرد جوان با نقشه وارد زندگی‌مان شد و همه چیز را به هم ریخت و منجر به جدایی من و همسرم شد.

متهم به قتل در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد که این حکم از سوی قضات شعبه 20 دیوان‌عالی کشور تائید و به شعبه اول اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد. سرانجام پنج سال پس از این جنایت، دیروز مادر مقتول با حضور در دادسرای امور جنایی تهران، نزد قاضی دشتبان، سرپرست اجرای احکام دادسرا رفت و قاتل فرزندش را بخشید و به این ترتیب مرد اعدامی از مجازات نجات یافت.

در پرونده‌ای دیگر پسر جوانی تیر 87 مادرش را به قتل رساند. او پس از دستگیری مدعی شد، مادرم بدون اجازه من به عقد موقت مردی درآمده بود. روز حادثه پس از درگیری، او را با چاقو کشتم و فرار کردم. متهم محاکمه شد و با درخواست دادستان به قصاص محکوم و حکم مجازاتش در دیوان عالی کشور تائید شد. با گذشت هشت سال از این جنایت، پسر و دختر دایی مقتول شناسایی و با مراجعه به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران برای قاتل درخواست بخشش کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی طرف
-
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
چرا بخشش؟ اعدامش كنید و روند دادرسی را سریعتر انجام دهید تا اولیای دم در تصمیم خود لغزش نداشته باشند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها