مدیرعامل سابق بانک ملت که به تازگی بازداشت شده است، همچنان در ترکیب اعضای هیات مدیره این بانک قرار دارد.
کد خبر: ۹۲۷۸۹۹
ترکیب جدید اعضای هیات مدیره بانک ملت/مدیرعامل بازداشت شده همچنان در هیات مدیره

به گزارش جام جم آنلاین وبه نقل از فارس، بر اساس تصمیم هیئت مدیره بانک ملت در تاریخ 4 مرداد 95، علی رستگار سرخه‌ای مدیرعامل مستعفی بانک ملت که به دلیل افشای فیش حقوقی نجومی از سمت خود استعفا داده و پس از آن از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل مفاسد اقتصادی بازداشت شده بود، همچنان همچنان در ترکیب اعضای هیات مدیره این بانک قرار دارد.

رستگار سرخه‌ای پس از افشای حقوق 37 میلیونی و کمک 50 میلیارد تومانی به یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور استعفا کرد و پس از آن رسانه‌ها افشا کردند که وی از محل دو شرکت در خارج از کشور طی 11 ماه در سال 94 حداقل مبلغ 125 هزار دلار و 200 هزار پوند دریافت کرده که بالغ بر 1 میلیارد و 400 میلیون تومان می‌شود.

پس از انتشار این اخبار بود که رستگار سرخه‌ای در روزهای آخر تیر ماه از سوی سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد و عزیز جعفری فرمانده کل سپاه در این باره گفت:« برخی فکر می‌کنند که فقط حقوق‌های نجومی دلیل این بازداشت‌هاست اما پرونده مرتبط با یک فساد بزرگتری است. این‌ها یک شبکه بوده‌اند و برخی از سیاسیون نیز در این شبکه حضور دارند»

در روزهای بعد فاش شد که ارزش این فساد بانکی بزرگ به 800 میلیون دلار بالغ می‌شود و پای دو زن نیز در این پرونده به میان آمد.

این دو زن برای عملیات انتقال پول توسط مفسدان حاضر در پرونده انتخاب شده بودند.

یکی از این متهمان که هم اکنون متواری است، خانمی هندی است که 250 میلیارد تومان پول را از افراد حاضر در پرونده فساد بزرگ بانکی دریافت کرده و تاکنون این پول را پس نداده است.

متهم خانم دیگری هم که در این پرونده حضور دارد همسر یکی از بدهکاران بزرگ بانکی است که وی نیز 350 میلیارد تومان از اموال بیت المال را گرفته و هم اکنون متواری است.

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس پیش از این در یک نشست خبری درباره مفاسد بانک ملت با نام بردن از دو نفر از مفسدان گفته بود:« مالامیر و دانیال‌زاده افرادی هستند که فریدون پشت سر آن‌هاست و از دریافت‌کنندگان این تسهیلات و پورسانت‌ها هستند.

این دو نفر بدهکار بانکی هستند و فریدون پشت سر این‌هاست. به‌عنوان‌مثال بانک ملت 400 میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به این‌ها داده و آن‌ها این پول را به داخل کشور آورده‌اند و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل و مجدداً این پول را که با کارمزد صفر درصد از خود بانک ملت گرفته بودند در خود بانک ملت سرمایه‌گذاری کردند و سالانه 24 درصد سود گرفتند. حالا حساب کنید که چه مقدار پول جابه‌جاشده است.»

در چنین شرایطی، رستگار سرخه‌ای پس از استعفا و در شرایطی که به اتهام فساد در بازداشت به سر می‌برد به سمت عضو موظف هیئت مدیره بانک ملت منصوب شده است.

طبق اطلاعات دریافتی از سازمان بورس، 17.42 درصد از سهام بانک ملت مربوط به سهام عدالت، 23 درصد هم از طریق شرکت‌های زیرمجموعه وابسته به دولت در اختیار دولت است و در مجموع سهام مدیریتی این شرکت در اختیار دولت قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۳
رحیمی
-
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
ظاهرا این اختلاس گران دست از سر این كشور برنمی دار ند!
م.الف
-
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
سلام. ما كارمندان بانك ملت از اینكه ایشان به تركیب هیات مدیره بازگشتند خوشحالیم. چرا ما با آبروی مردم بازی می كنیم.با اهداف سیاسی آبروی مسلمان را می بریم و از حرمتشس غافلیم. از یوالحساب غافلیم. ایشان برای كارمندان بانك با تمام فعالیتهای مالی و انسانی الگو شده اند.برقراری حق معیشت، برقراری تسهیلات برای نیرو های شركتی و توجه به یكسان سازی حقوق بازنشستگان كمترین كارهای ایشان است.فقط اعتقاد به تكریم نیروی انسانی برای عمل به آن كافی و وافی نیست.
ب ا
-
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
اكثر كارمندان بانك ملت از عملكرد جناب آقای رستگار راضی هستند وازانتخاب مجددایشان خوشحال می باشند باتشكرازكلیه همكاران واعضای هیت مدیره محترم بانك
بی طرف
-
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
همتون خوردید پس. از دم شما ها اختلاس گرید. به همه هم رسیده ماشالله
بانك ملت
-
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
ما كه از ایشون راضی هستیم. خدا هم راضی باشه. كاری هم به سیاست بازی نداریم.
بانك ملت
-
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
ما كه از ایشون راضی هستیم. خدا هم راضی باشه. كاری هم به سیاست بازی نداریم.
كارمند بانك...
-
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
با سلام، مگر مدیران اسبق بانك چه گلی بر سر ما كارمندان زدند؟ آیا آنها حقوق و پاداش نگرفتند؟ اصلاً كارمندان بانك برایشان مهم بود؟ یا فقط شعار میدانند.
مردم
-
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
با سیاست می شود انسانهای خدوم را مختلس و... جلوه داد.ایشان متعلق به خانواده بانك ملتند. كارمندان بانك هم برایشان خدمات ایشان مسجل است. هر كس دیگر هم جای ایشان باشد با دستور رییس دولت عمل می كند.
نرم افزار موبایل
-
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
اره دیگه بایدراضی باشین اكثربانكی هاازكارمندومدیروامثالهم بعدازاستخدام دربانك گربه هاشون هم مستطیع میشند تازه هرروز مقداركارمفیدی كه انجام میدن دوساعته به پول مفت عادت كردند ولی همه روشرعی جلوه میدن
ناشناس
-
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
سلام، شما هم بفرما كارمند بانك باش، با ماهی 1/500 هزار.تا 15 برج هم دوام نمی یاری. شنبه تا 5 شنبه از ساعت 7/5 تا 4. همه ادارات دولتی 5 شنبه تعطیلند غیر بانك ها. خطر جانی كه هیچ باید صبح تا شب با هزار جور بداخلاقی و .... سرو كله بزنی. فكر كردی اگه كار بود همه كارمندان بانك كه دارای تحصیلات عالیه هستند به این نوع كار و حقوق راضی می شدند. همه دوست داشتن مثل شما وقت خوندن اخبار و كامنت گذاشتن داشته باشن.
بانك ملتی
-
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
بخدا كارمندان از این مدیری كه میگن متخلفه راضی ترند تا سایرین. كارمند بانك هم یكی از افراد و اشخاص همین مملكته و از كره مریخ نیومده.سیاست مثل یه پیاز میمونه كه هرچه بیشتر پوستشو بكنی بیشتر اشكتو در میاره!
كارمند بانك
-
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
از صداقت شما در نشر اخبار و نظرات مردم تشكر كرده دست مریزاد می گویم. كارمندان بانك ها خدمت به آحاد مردم را یك وظیفه می دانند نه صرفاً یك شغل.
كارمند میهن دوست بانك ملت
-
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
۰
۰
هرچند افراد منفعت طلب همه چیز را با سود شخصی خود می سنجند بسیاری از ما كاركنان از این فرد و همفكرانش و اسلاف و اخلافش و بسیاری از رویه های سیستم فاسد اداری و بطور خاص سازمان متبوع خود برائت جسته خود را هم صف با هموطنان شریف می دانیم

نیازمندی ها