جان ریدلی، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس فعال و سرشناس سینما، در قدم بعدی فعالیت‌هایش راهی رسانه تلویزیون می‌شود. او در تلویزیون هم به دنبال تعریف داستانی ضد تبعیض نژادی است.
کد خبر: ۹۲۱۷۷۳
«گوریلا» و مبارزات ضد تبعیض نژادی در تلویزیون
مجموعه‌ای که جان ریدلی آن را تهیه می‌کند، «گوریلا» نام دارد و داستانش در انگلستان اتفاق می‌افتد. ادریس البا، بازیگر سیاهپوست سینما، در کنار فریدا پینتوی هندی‌تبار نقش‌های اصلی این درام اجتماعی و افشاگرانه را بازی می‌کند. البا در عین حال، مدیر تولید مجموعه هم هست. او در داستان «گوریلا» در نقش یک فعال حقوق مدنی سیاهان ظاهر و در جریان مبارزات ضد تبعیض نژادی، با کاراکتر پینتو آشنا می‌شود. پینتو یک وکیل دعاوی است که موفق به کشف یک راز مهم سیاسی می‌شود.

جنبش عدالتخواهانه سیاهان

در دهه 70 میلادی و در بحبوحه فعالیت‌های مدنی سیاهان شهر لندن، سازمان جاسوسی انگلستان اینتلیجنت سرویس در حال جاسوسی علیه فعالان مبارزات مدنی است. دو کاراکتر محوری داستان مجموعه، متوجه می‌شوند مسئولان دولتی قصد نفوذ در شبکه رهبری مبارزات را دارند. هدف از این نفوذ، کارشکنی در فعالیت مبارزات و نابودی جنبش عدالتخواهانه سیاهان است. سازندگان مجموعه می‌گویند فیلمنامه آن را براساس ماجراهای واقعی دهه 70 میلادی کشور انگلستان نوشته‌اند. جان ریدلی «گوریلا» را به صورت مینی‌سریال و در هفت اپیزود تهیه خواهد کرد. هر قسمت مجموعه حدود 60 دقیقه خواهد بود. فیلمنامه تمام اپیزودهای مجموعه را خود او نوشته است. این تهیه‌کننده در عین حال، کارگردان دو قسمت اول و دوم آن هم هست. ریدلی مایل است کارگردانی اپیزودهای بعدی مجموعه را به دست چند فیلمساز مطرح سینما بسپارد، اما هنوز نام کسی در این ارتباط مطرح نشده است. کلید فیلمبرداری این درام اجتماعی اواسط فصل تابستان امسال در غرب شهر لندن زده می‌شود. گروه سازنده امیدوار است کار فیلمبرداری اپیزودهای مختلف مجموعه را تا اواسط پاییز تمام کند.

قدرت تاثیرگذاری بیشتر

قرار است «گوریلا» برای فصل بهار 2017 آماده پخش شود. انگلستان و آمریکا به طور همزمان این مجموعه را پخش می‌کنند. منتقدان تلویزیونی از حالا می‌گویند «گوریلا» یکی از کارهای مطرح تلویزیونی در سال 2017 خواهد بود و بینندگان زیادی را جذب خود خواهد کرد. تاکید آنها بر حال و هوای ضد تبعیض نژادی این مجموعه است. منتقدان و تماشاگران سینما و تلویزیون، جان ریدلی را با فیلم اسکاری «12 سال بردگی» می‌شناسند. او نویسنده فیلمنامه این درام پرتنش ضد تبعیض نژادی بود و برای آن نامزد دریافت جایزه اسکار هم شد.

ریدلی می‌گوید: «در جایی مثل تلویزیون بهتر می‌توان درباره چنین موضوعاتی صحبت کرد. در این رسانه محدودیت زمان و زبان وجود ندارد و هنرمند می‌تواند با خیالی آسوده، حرف و منظور خود را مطرح کرده و به مخاطب برساند. در عین حال، تلویزیون قدرت تاثیرگذاری بیشتر و انبوه‌تری دارد. در این رسانه، شما با چندصد میلیون نفر در ارتباط هستید. سینما تا این حد مخاطب ندارد و حرف‌هایش نمی‌تواند برد داشته باشد.»

کیکاووس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها